Gå til innhold

Rart utslett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har fått et slags merkelig utslett på nakken. Jeg har sett at pelshårene har stått en del ut (korthårsrase) de siste dagene, så jeg sjekket nettopp. Utslettet, eller hva den nå er, har en gulaktig farge, og er ikke tynt ‘flassaktig.’ Det er mer hardt, og det buler litt ut. Han har også noen svært små ‘blodprikker’ noen steder. Utslettet er vel ca 6 cm. Tror det har spredt seg. Prøvde forsiktig å smøre på salve, og da falt det en del pelshår av. Noen som aner hva dette kan være? 

Skal kontakte veterinær på mandag. Forhåpentligvis gir de meg tid før påske.

Anonymkode: a2980...305

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok et bilde av utslettet.

Ts

IMG_0206.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres umiddelbart ut som en pyodermi/hotspot. Du bør barbere bort og få oversikt da de kan være ganske så invasive under pelsen. Anbefaler et veterinærbesøk for cytologi (sjekke med mikroskop) for å se potensiell sopp/bakteriell infeksjon og få rett behandling for det. Hilsen dyrlege.

Anonymkode: c3316...d1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres umiddelbart ut som en pyodermi/hotspot. Du bør barbere bort og få oversikt da de kan være ganske så invasive under pelsen. Anbefaler et veterinærbesøk for cytologi (sjekke med mikroskop) for å se potensiell sopp/bakteriell infeksjon og få rett behandling for det. Hilsen dyrlege.

Anonymkode: c3316...d1b

Takker så mye for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...