Gå til innhold

Eldre dame som klår på meg på arbeid!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en litt eldre kollega (dame) som stadig klår på meg på arbeid. Jeg er en yngre kvinne altså av samme kjønn. Kollega.

Jobber i helsevesenet så det er vanlig med intimitet, noe jeg selvsagt ikke har problemer med. Men hver gang jeg arbeider med henne eller møter på henne i garderoben, gangen osv så skal hun alltid ta på meg.

Hun kan plutselig komme bak meg å stryke meg på på ryggen å fortelle hvor flink jeg er eller si hvor pen jeg er i dag. Noe som selvsagt er hyggelig men samtidig litt spesielt at hun skal si det hver gang hun tar på meg.

I går stod jeg i garderoben å skulle bytte klær til arbeid. Står i bhen og ser tydelig at hun kikker på meg opp og ned. Sier ingenting men blikket sier at hun ser på meg.

Jeg later som ingenting. Hun er hyggelig men jeg synes det er ubekvemt med all den klåinga.  Jeg vil ikke være frekk å si noe, for hun er jo hyggelig tross alt.

Er dette en form for seksuell trakassering?

Anonymkode: 6bd9c...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det blir jo det. Du føler deg ukomfortabel, hun har en potensiel romantisk/seksuell interesse og tar seg til rette med deg. 

Anonymkode: 9369c...b50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker jo som at hun flørter med deg. 

Flørting på arbeidsplasser er i utgangspunktet uprofesjonelt. Men litt og uskyldig flørting kan være hyggelig hvis begge parter vil. At hun flørter med deg uten at du vil det, så må si fra. Hvis hun fortsetter etter at du har sagt fra, så synes jeg det blir seksuell trakassering. Komplimenter tenker jeg du må godta, men ikke måle deg opp og ned med blikket og at hun tar på deg. 

Anonymkode: 84fdd...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at det blir litt mye oppmerksomhet?

Anonymkode: 6ca1e...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...