Gå til innhold

Hvilke type lyspærer gir varmt gult lys?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanlig "varmhvit" lys er 2700 Kelvin. Jeg synes det er litt kaldt. Det er vanskelig å finne noe annet. Har kjøpt lyspære nå med 2100 Kelvin hos Christiania belysning. Den synes jeg er litt for varm/gul i fargen, men kanskje er den rikrig for deg. Merket/produsenten er STAR. Har hatt lyspære fra samme produsent tidligere, og det var svært god og holdt svært lenge. 

Anonymkode: 0c987...746

• Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vanlig "varmhvit" lys er 2700 Kelvin. Jeg synes det er litt kaldt. Det er vanskelig å finne noe annet. Har kjøpt lyspære nå med 2100 Kelvin hos Christiania belysning. Den synes jeg er litt for varm/gul i fargen, men kanskje er den rikrig for deg. Merket/produsenten er STAR. Har hatt lyspære fra samme produsent tidligere, og det var svært god og holdt svært lenge. 

Anonymkode: 0c987...746

Men på rema, kiwi eller Extra får man ikke kjøpt noe som gir varmt lys?

Har ikke lampebutikker her hvor jeg bor

Ts

Anonymkode: 786c1...e5a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men på rema, kiwi eller Extra får man ikke kjøpt noe som gir varmt lys?

Har ikke lampebutikker her hvor jeg bor

Ts

Anonymkode: 786c1...e5a

Har du Jula da? Du kan kjøpe der. Finnes også nettbutikker.

Anonymkode: bffb6...6a3

• Liker 1
AnonymBruker

Jo lavere Kelvin, jo gulere er lyset. Som noen har nevnt så er 2700 kelvin «standard» varmhvit, og de fleste pærer de selger på matbutikker har den kelvingraden.

skal du ha noen som er gulere i lyset må du gjerne på Clas Olsson eller lampebutikker, flere steder selger pærer som er 2200 kelvin, de er da gule i lyset.

Jeg personlig synes det er finest med litt kaldt lys, men vet mange synes det er koselig med gule, varme pærer

Anonymkode: 933e6...4ed

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...