Gå til innhold

Ble ikke tilbydd vått eller tørt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I ringte ei venninne meg og spurte om hjelp. Hun som skulle hjelpe henne i dag ble syk. Så hun spurte meg om hjelp. Hun holder på å flytte. På Mandag kommer flyttebyrå men i dag skulle hun kjøre klær, sengetøy, mat osv dit. Det er 30 minutter å kjøre mellom leilighetene. Det ble 2 turer. Jeg kom dit kl 13 og vi var ferdig kl 19. På den tiden spurte hun ikke om jeg ville ha noe å spise på eller drikke. Drikke gikk greit da jeg drakk vann fra kranen. Men jeg kom rett fra jobb og var litt sulten etterhvert. Er det ikke rart å ikke spørre de som hjelper om de vil spise noe?

Anonymkode: c4888...776

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I en sånn prosess er det lett å glemme. Dessverre.

Du er vel voksen nok til å si ifra når du blir sulten og tørst?

Anonymkode: d59c4...e7e

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er vanlig å "lønne" hjelpere med mat. Sist gang vi flyttet bestilte vi pizza og hadde brus og lignende.

Anonymkode: 3fad6...08c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet jo selv om dette er ei venninne som generelt snylter og er litt gjerrig. Eller om det er ei venninne som bare var litt stresset i situasjonen, og glemte det helt. 

Uansett merkelig å ikke si "jeg tror jeg trenger en pause for en matbit", når du begynner å kjenne at energinivået stuper. 

Anonymkode: 8b0fe...d8e

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig å tilby mat og drikke. Bestille pizza om man ikke har tid til å lage noe, eller om man ikke har kjøkken pga flytting. Men dere kjørte vel sikkert forbi en bensinstasjon el.l, så ingen grunn til å sulte ihjel 🙂

Anonymkode: 3badc...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt at hjelperen ordnet med mat til seg selv hvis jeg spurte om flyttehjelp. 

Anonymkode: 7db61...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke i flytteprosessen man er mest gjestfri. Noen tenker på slikt, andre ikke. 

Synes det er mer merkelig at du må legge ut en tråd om dette. Du kunne jo bare kjørt innom en bensinstasjon og kjøpt en bolle. Det er heller ikke farlig å være litt sulten. 

Anonymkode: de38b...0d5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke det er merkelig at du spør om dette, du lurer vel på om det er hun eller du som har blingsa på etiketten. Tror jo folk er forskjellige,  men det er normal folkeskikk å tilby folk mat eller drikke når de er på besøk. Om det er lite penger, så kunne hun i det minste tilbudt kaffe og kjeks fra skapet. Ellers er pizza og brus (bestilt) ganske standard. 

Hun er nok ikke så god på slikt, eventuelt så stressa at hun glemte å vise gjestfrihet. Trenger ikke være noen vond vilje, bare en overseelse eller dårlig oppdragelse. 

Anonymkode: 2972d...deb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så si ifra da? Jeg feks eier ikke matlyst i en stresset situasjon (flytting er det spør du meg) og tenker at folk har vett til å åpne munnen sin å si ifra om de blir sulten. 

Anonymkode: 3003c...765

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kjørte hver deres bil? Hadde tatt en pølse med brød i bilen evt. 

Anonymkode: d1115...ca2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde tenkt at hjelperen ordnet med mat til seg selv hvis jeg spurte om flyttehjelp. 

Da er du virkelig kjip! Du får gratis hjelp og kan ikke engang tilby mat? 

Det å hjelpe folk med å flytte har heldigvis blitt veldig uvanlig i min alder. Men som ung var det inneforstått at det ble mat, og ofte øl etterpå. Som flytteren sørget for 

Anonymkode: 5f5a7...572

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så si ifra da? Jeg feks eier ikke matlyst i en stresset situasjon (flytting er det spør du meg) og tenker at folk har vett til å åpne munnen sin å si ifra om de blir sulten. 

Anonymkode: 3003c...765

For ett svar

Anonymkode: 5bba4...c26

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde selvsagt tilbydd mat og drikke, selvsagt

Anonymkode: 5bba4...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Da er du virkelig kjip! Du får gratis hjelp og kan ikke engang tilby mat? 

Det å hjelpe folk med å flytte har heldigvis blitt veldig uvanlig i min alder. Men som ung var det inneforstått at det ble mat, og ofte øl etterpå. Som flytteren sørget for 

Det er jo jævlig upraktisk å drive å lage mat på et kjøkken man enten har pakket ned, eller på et man ikke har pakket opp enda. Hadde tenkt at folk spiste før de kom, og eventuelt sa fra om de trengte noe mer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med "hei du, jeg trenger å stoppe et sted å få i meg mqt før vi fortsetter"?

Enten tilbyr hun å betale eller ikke, du må jo spise uavhengig av det.

Anonymkode: f15f9...e39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo jævlig upraktisk å drive å lage mat på et kjøkken man enten har pakket ned, eller på et man ikke har pakket opp enda. Hadde tenkt at folk spiste før de kom, og eventuelt sa fra om de trengte noe mer. 

Man kan også si det er jævlig upraktisk å hjelpe folk med å flytte. Hadde tenkt at folk kunne betale for flyttebyrå.

Eller være takknemlig for hjelpen og bestille en pizza. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 7.15):

Det er ikke i flytteprosessen man er mest gjestfri. Noen tenker på slikt, andre ikke. 

Synes det er mer merkelig at du må legge ut en tråd om dette. Du kunne jo bare kjørt innom en bensinstasjon og kjøpt en bolle. Det er heller ikke farlig å være litt sulten. 

Anonymkode: de38b...0d5

Vanlig høflighet og normalt å tilby pizza eller kinamat, da.  Man jobber tross alt timesvis gratis for noe som ville kostet flere hundre å leie inn, så litt mat på den som flytter sin regning er virkelig ikke mye å forvente 

Anonymkode: a3bf9...d6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 7.13):

Høres ut som du ikke kan ha særlig mange venner 

Anonymkode: a3bf9...d6c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 23.00):

I ringte ei venninne meg og spurte om hjelp. Hun som skulle hjelpe henne i dag ble syk. Så hun spurte meg om hjelp. Hun holder på å flytte. På Mandag kommer flyttebyrå men i dag skulle hun kjøre klær, sengetøy, mat osv dit. Det er 30 minutter å kjøre mellom leilighetene. Det ble 2 turer. Jeg kom dit kl 13 og vi var ferdig kl 19. På den tiden spurte hun ikke om jeg ville ha noe å spise på eller drikke. Drikke gikk greit da jeg drakk vann fra kranen. Men jeg kom rett fra jobb og var litt sulten etterhvert. Er det ikke rart å ikke spørre de som hjelper om de vil spise noe?

Anonymkode: c4888...776

Kanskje hun glemte det? Du kunne jo ha spurt henne :)

Endret av Humlemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig at den som spør om flyttehjelp også tilbyr mat/drikke. Sist jeg hjalp ei veninne så kjøpte hun valgfri drikke til alle etter noen få timer og så var det pizza til alle da vi var ferdige for dagen.

Vi gjorde det samme da vi flyttet. Da vi var ferdige så kjøpte vi pizza til alle.

Anonymkode: a6706...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...