Gå til innhold

Hvor forferdelig sliten er du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere er så sterke som tør å innrømme at dere er slitne av småbarnslivet!

Jeg hadde aldri turt det. 🤣 er redd barnevernet. 

Anonymkode: ec48e...5a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. BV blander seg ikke inn fordi foreldre er slitne.  

Anonymkode: f4716...27d

• Liker 8
Skrevet

De fleste foreldre er slitne 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke barna som sliter meg ut, men jobben med mye stress som har krevet både kvelder og helger. Prøv å kombinere det med flere enn to barn..

Anonymkode: 2ed3d...1b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Samboer og jeg innrømmer gjerne at vi til tider er bånn slitne, og vi er ikke redde for barnevernet. Det er det ingen grunn til.

Men, jeg har også valgt dette livet, med en stesønn med mange diagnoser som krever tilsyn 24/7. Jeg elsker ham som mitt eget barn, men det ER slitsomt. Vi får det jo til, men det har innimellom vært utfordrende når livet dreier seg om anfall, sykdom, sykehus, medisiner, tilsyn, tiltak, avverge uønsket oppførsel osv. 

Det er en grunn til at vi sender min stesønn i barnehagen både mandag og tirsdag: vi MÅ ha avlastingen. Og så skal min stesønn bli passet av mine foreldre onsdagen, slik at far får jobbet i fred, og jeg sovet ut. Det er luksus. Det høres kanskje forferdelig ut, men sånn er det når man er helt på felgen grunnet nattevåk, stress og være på hele tiden. Barnet er seks år og motorisk som andre seksåringer, men grunnet sin psykiske utviklingshemming i kombiasjon med blant annet autisme og epilepsi ikke forstår farene han utsetter seg selv for. 

Så, det skal bli godt når påsken er over, når man er tilbake i hverdagen og barnehagen åpner igjen i vanlig uke. ;) 

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

har tre barn med omgangssyke og en mann som er slapp etter å ha gjennomgått det. Jeg er kvalm, men ikke syk enda. I dag sa jeg: BV kan frivilig ta over omsorgen. Så sliten er jeg. (mente jo selvsagt ikke et ord.)

Anonymkode: 6a077...3a6

Skrevet

Ha-ha, hvis barnevernet skulle ha blandet seg inn hver gang en småbarnsmor sier "Jeg er sliten", hadde de jammen hatt mye å gjøre!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke slitsomt med barn. Det har jo Harald Eia sagt 🤪

Anonymkode: 3dff7...764

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er jeg sliten. Jeg er alene med et barn som er alvorlig fysisk syk, og som i tillegg innimellom har slitt psykisk. Men jeg «frykter» jo ikke barnevernet skal blandes inn, bare fordi jeg er sliten. Jeg klarer jo omsorgsoppgavene mine likevel, det går først og fremst utover meg selv. Om foreldre er så sliten at det går utover omsorgen de klarer å gi til barna, er det ikke så dumt at barnevernet innblandes. Da kan man jo kanskje få hjelp til avlastning eller annen hjelp i en periode. 

Anonymkode: acb34...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber litt, kanskje jeg burde vært 100% sykemeldt pga de utfordringene jeg har i dette svangerskapet. Så har jeg fått bihulebetennelse, har et barn på 3 år og et hjem å holde orden på. Midt i alt har jeg en mann med psykiske problemer som nå har en dårlig periode. Jeg sliter litt økonomisk de neste 4 mnd, dette sliter noe på humøret. 

Så ja, nå er jeg sliten, men det er bare en periode. 

Anonymkode: 51f9d...8bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor velger du å være redd for den instans i samfunnet som er satt opp for å verne små barn mot de personenes som statistisk sett utgjør den største faren for skade og død for små, søte, uskyldige barn? (Tips: de personene er mamma og pappa)

Synes du det er et livsvalg som vitner om refleksjon og modenhet? Jeg synes det er et livsvalg som vitner om store personlige svakheter. Det er ekvivalenten til å være imot at politiet skal fokusere på partnervold..

Anonymkode: 73aad...a5e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har forresten hatt barnevernet på besøk et par ganger. Eldste var baby, huset var i der oppussing og jeg hadde et veldig rotete kjøkken. Det var rot i trappeoppgangen, på badet som ble pusset opp og kjøkkenet. Alle steder med dører som kan lukkes. 

Jeg var rimelig trøtt og hadde sovet dårlig da de var innom. De brydde seg ikke om noen av de tingene, de så at jeg prioriterte babyen fremfor besøket. De så at babyen falt til ro hos meg og at det var ellers et trygt hjem. 

Så nei, de bryr seg lite om generelt slitne foreldre.

Anonymkode: 51f9d...8bb

Skrevet (endret)

..

Endret av Lija
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå, kunne sovna på do. Jeg har vært syk en uke.

Til vanlig er jeg ikke sliten. Jeg har barn, hjem og jobb og har kutta ut det meste utenom nå mens barna er små. Jeg gidder ikke gå rundt og være sliten hele tiden. Og jeg opplever som Harald Eia, at etter to timer egentid til tur eller trening har jeg henta meg inn igjen.

Anonymkode: 090d2...cf0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

BV bryr seg ikke😅 Da må du enten være voldelig eller narkoman eller gå fra små barn hjemme osv.

Tror du BV bryr seg om slitne foreldre? De har knapt nok ressurser redde ut barn som blir slått eller mishandlet i et hjem.

Merkelig formulering av deg🙉🙈

Anonymkode: ef3e9...1d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor velger du å være redd for den instans i samfunnet som er satt opp for å verne små barn mot de personenes som statistisk sett utgjør den største faren for skade og død for små, søte, uskyldige barn? (Tips: de personene er mamma og pappa)

Synes du det er et livsvalg som vitner om refleksjon og modenhet? Jeg synes det er et livsvalg som vitner om store personlige svakheter. Det er ekvivalenten til å være imot at politiet skal fokusere på partnervold..

Anonymkode: 73aad...a5e

Enig. Ts virker noe kortenkt om lov å si?

BV driter like mye i slitne foreldre som du driter i om det blir sol eller regn ute i morgen.

De fokuserer på rus,vold,overgrep etc..

Anonymkode: ef3e9...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Jævlig. Og det virker som jeg er eneste i vennegjengen som føler det slikt... Har 3 barn under 7 år

Anonymkode: ee824...0f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...