Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva lønna er? Sånn ca? Ser på tidligere utlyste stillinger at lønns begynner på 410 000 men det kan vel ikke stemme.. Jeg er utdannet vernepleier men er interessert i økonomi, og særlig gjeldsordning, personlig økonomi og budsjett. Vet noen om en vernepleier kan få en sånn type jobb eller kreves det økonomiutdannelse? Så forøvrig på den stillingen jeg refererte til over her at det kun stod «3-årig utdannelse». Noen som har noe inside her? :) 

Anonymkode: 9282a...2e4

Skrevet

Det er provisjonsbasert. Du får lønn etter hvor mye gjeld klintene dine blir kvitt.

AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (4 minutter siden):

Det er provisjonsbasert. Du får lønn etter hvor mye gjeld klintene dine blir kvitt.

Ja, ikke sant 😂

..noen andre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe at startlønnen er en god del høyere enn dette. Jeg kjenner kun til en som har jobbet som lønnsrådgiver i NAV, han var økonom. 

Anonymkode: 8350d...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kommune er det snakk om? Oslo, med relevant erfaring, kanskje 600 000?

Anonymkode: e1c0f...9a8

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som vet hva lønna er? Sånn ca? Ser på tidligere utlyste stillinger at lønns begynner på 410 000 men det kan vel ikke stemme.. Jeg er utdannet vernepleier men er interessert i økonomi, og særlig gjeldsordning, personlig økonomi og budsjett. Vet noen om en vernepleier kan få en sånn type jobb eller kreves det økonomiutdannelse? Så forøvrig på den stillingen jeg refererte til over her at det kun stod «3-årig utdannelse». Noen som har noe inside her? :) 

Den lønnen er nok med flere års erfaring. Vi tro startlønnen ligger på rundt 300k

AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Den lønnen er nok med flere års erfaring. Vi tro startlønnen ligger på rundt 300k

I så fall kan man likeså godt håpe på å bli syk selv, og motta penger fra NAV, og i tillegg få gratis "gjeldsrådgivning".

Anonymkode: 36c61...458

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro et sted mellom 600 og 650 

Anonymkode: 1f3e1...811

AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (8 minutter siden):

Startlønn er naturligvis høyere i en stilling som gjeldsrådgiver i nav. Det jeg er usikker på er om utdanningen til ts er tilstrekkelig, eventuelt om hun har noe erfating hun kan dra veksler på i en cv/intervjurundr. 

Er det kommunalt eller statlig ansettelsr?

Anonymkode: a3014...9d7

AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (35 minutter siden):

Akkurat hva baserer du denne antagelsen på? 

Kommunens lønn er jo offentlig, og er det en statlig stilling starter gjerne førstekonsulent rett under 550 til og med rundt 600/650. 

Anonymkode: 7af9c...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare deg ts, det kommer nok veldig ann på hvor i landet stillingen befinner seg samt dine tidligere erfaringer i lignende arbeid. 

I byer og større tettsteder foretrekker man økonomi/jus. 

Anonymkode: 7af9c...4ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk rådgiver er jo nettopp rådgiver. De har litt høyere lønn er typisk førstekonsulenter (veileder). De begynner på 600 + de fleste steder i landet. Men det er store forskjeller fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 7e59c...fed

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Økonomisk rådgiver er jo nettopp rådgiver. De har litt høyere lønn er typisk førstekonsulenter (veileder). De begynner på 600 + de fleste steder i landet. Men det er store forskjeller fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 7e59c...fed

Det behøver ikke ha noe å si i nav. Hos oss kan man velge om man vil bli ansatt som førstekonsulent eller rådgiver - med akkurat samme startlønn (550-600k)

Anonymkode: 746ab...55f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Startlønn for førstekonsulent og rådgiver er det samme.

Anonymkode: 4660b...ed0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...