AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #1 Skrevet 22. mars 2024 Som tittel sier så skjønner jeg meg ikke helt på situasjonen som skjedde. Sto ved siden av samboer mens han var i en samtale med noen som sikkert var bekjente av han men som jeg ikke kjente. Jeg er ganske introvert og var sliten den dagen så jeg sa ingenting, bare sto sammen med de mens de pratet. Plutselig tar en av de vedkommende å ser på meg, peker mot meg og sier noe jeg tok som en nedlatende kommentar mot meg. Kommentaren skulle vel være et forsøk på en slags vits som bunnet i noe han mente at jeg ikke klarte fordi jeg er kvinne. Jeg orker ikke å krangle når folk er sånn, men jeg klarer heller ikke å bare bli stående der og bare la folk si hva som helst til meg. Samboer reagerte ikke og sa ingenting. Jeg himlet med øynene ganske automatisk, uten at jeg mente å gjøre det. Og sa bare "takk for det ja" før jeg gikk. Tenkte at samboer kan alltids stå å prate med de alene uten meg og bare komme etter. Når samboer senere kommer etter virker han irritert og kort mot meg. Jeg skjønner ikke hvorfor? Syns han det var flaut eller ubehagelig at jeg trakk meg unna og viste at jeg ikke syns at det de sa var greit? Skulle jeg liksom bare ha blitt stående der og tvinge frem et falskt smil? Prøvde å forklare til han etterpå at jeg syns det var en nedlatende og ubehagelig kommentar og at jeg ikke ønsket å stå der sammen med de lengre. Skjønner ikke hvorfor det liksom ikke "går inn på han" at jeg ble lei meg og følte ubehag. Jeg hadde aldri kunnet stått og vært taus og latet som ingenting hvis noen jeg kjente kom med en nedlatende eller stygg kommentar mot samboer. Anonymkode: 34b89...769 1 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #2 Skrevet 22. mars 2024 Vanskelig å gi tilbakemelding her, uten at du faktisk utdyper hva som ble sagt.. Anonymkode: dbd7d...97c 25
Mezzosoprena Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som tittel sier så skjønner jeg meg ikke helt på situasjonen som skjedde. Sto ved siden av samboer mens han var i en samtale med noen som sikkert var bekjente av han men som jeg ikke kjente. Jeg er ganske introvert og var sliten den dagen så jeg sa ingenting, bare sto sammen med de mens de pratet. Plutselig tar en av de vedkommende å ser på meg, peker mot meg og sier noe jeg tok som en nedlatende kommentar mot meg. Kommentaren skulle vel være et forsøk på en slags vits som bunnet i noe han mente at jeg ikke klarte fordi jeg er kvinne. Jeg orker ikke å krangle når folk er sånn, men jeg klarer heller ikke å bare bli stående der og bare la folk si hva som helst til meg. Samboer reagerte ikke og sa ingenting. Jeg himlet med øynene ganske automatisk, uten at jeg mente å gjøre det. Og sa bare "takk for det ja" før jeg gikk. Tenkte at samboer kan alltids stå å prate med de alene uten meg og bare komme etter. Når samboer senere kommer etter virker han irritert og kort mot meg. Jeg skjønner ikke hvorfor? Syns han det var flaut eller ubehagelig at jeg trakk meg unna og viste at jeg ikke syns at det de sa var greit? Skulle jeg liksom bare ha blitt stående der og tvinge frem et falskt smil? Prøvde å forklare til han etterpå at jeg syns det var en nedlatende og ubehagelig kommentar og at jeg ikke ønsket å stå der sammen med de lengre. Skjønner ikke hvorfor det liksom ikke "går inn på han" at jeg ble lei meg og følte ubehag. Jeg hadde aldri kunnet stått og vært taus og latet som ingenting hvis noen jeg kjente kom med en nedlatende eller stygg kommentar mot samboer. Anonymkode: 34b89...769 DU ble fornærmet, det er ikke sikkert at han fornærmet deg 🙂 11
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 Ordsalat, smordsalat. Anonymkode: b7cbf...64c 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 Du gjorde det rette. Om samboeren din først skulle bli irritert på noen burde han heller blitt irritert på den bekjente som fornærmet deg. Anonymkode: d0d6b...c81 3 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 Kan du ha misforstått? Jeg er sikkert på at kjæresten din ble flau fordi du var frekk Anonymkode: fde85...ddb 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 Du skjønner ikke hvorfor dette ikke går inn på samboeren din? Sannsynligvis mener han at du overdriver og/eller agerte feil. Du kan ikke bestemme hva han skal føle og mene om en situasjon. Om du syns kommentaren var fornærmende, er det selvsagt din rett. Ingen kan ta fra deg det. Men du kan heller ikke bestemme over samboeren din. Anonymkode: 3b3ef...a0a 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 Dette skjer med introverte innimellom når vi er slitne og nær å få overload. Da trigges noen folk til å komme meg drøye spøker for å trekke oss. Lær deg å trekke deg unna eller parer med noe standard som ikke krever noe av deg. Og gå. Anonymkode: a32c0...a73 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Skrevet 22. mars 2024 Det er DU som bestemmer hva du skal finne deg i, ikke kjæresten din. Han ble nok flau for at du sto opp for deg selv. Han selv tør nok ikke å stå opp hverken seg selv eller andre. For han er det viktigere å bli likt. Uansett litt vanskelig å synse når vi ikke vet hva som ble sagt. Anonymkode: 2ab92...da2 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. mars 2024 #10 Skrevet 23. mars 2024 Synes også det blir vanskelig å tolke uten å vite hva som ble sagt🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #11 Skrevet 23. mars 2024 Det var en mannsjpvinistisk kommentar og du ble sur. Og så er samboeren din sur for at du ikke kunne le av det. Jeg tenker mannen sin må våkne opp litt og være mer omsorgsfull ovenfor deg, og ikke la folk du ikke kjenner komme med dømmende kommentarer. Hadde du latt dine venner mobbe din mann, feks? En venn av min eks sa til meg at "du som er kvinne burde forstå dette med støvsugere" og så lo alle. Jeg ble så klart sur, og min eks ble sur på meg for at jeg ble sur på hans venn. Det er en grunn til at min eks er en eks. Denne holdningen har røtter som fordurer hele forholdet. Altså at det er greit å le av dama mi. Anonymkode: 7bda9...d56 8 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #12 Skrevet 23. mars 2024 Det er sikkert lettere å bli krenket når man er sliten og ikke investert i samtalen. Hvis mannen din syntes du var lettkrenket er det nok litt vanskelig å vise sympati, men han bør likevel respektere det og heller argumente med hvorfor du ikke trengte å ta det til deg. Det kan også være du har helt rett. Vanskelig å si uten å vite hva som ble sagt. Anonymkode: e2295...87c 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #13 Skrevet 23. mars 2024 Himle med øya og gå? Etter å ha bare stått der uhøflig og skyldt på "introvert". Så lenge du ikke er 14 år, så er det spesiell adferd fra din side. Samboer er nok flau over deg, med rette. Anonymkode: 5b33c...6e8 6 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #14 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): En venn av min eks sa til meg at "du som er kvinne burde forstå dette med støvsugere" og så lo alle. Jeg ble så klart sur, Anonymkode: 7bda9...d56 At du så klart ble sur og ødela stemninga for alle? Syns bare det er spesielt. Da er man den kjipe i gjengen. Anonymkode: 5b33c...6e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Skrevet 23. mars 2024 Det er litt vanskelig å si noe uten at du sier hva som ble sagt. Noen mennesker tuller mye, med alle. Jeg jobber i et mannsdominert yrke og de har en mye "røffere" tone seg i mellom Jeg tuller tilbake og tar det ikke personlig. "...du kan vel det fordi du har gått i samme skole som Per Willy Amundsen 😇" Anonymkode: 407fb...879 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #16 Skrevet 23. mars 2024 Samboeren din burde forsvart deg om du faktisk ble fornærmet. Hsn burde være så opptatt av dine behov at han i det minste burde stoppet opp og bedt vennen forklare kommentaren sin bedre om han ser at du ikke forsto den. Selv sier jeg alltid ifra og undersøker hva folk egentlig mener når jeg syns de er frekke. Sykt gøy å se de ro for harde livet. Anonymkode: 1771c...686 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #17 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): eg skjønner ikke hvorfor? Syns han det var flaut eller ubehagelig at jeg trakk meg unna og viste at jeg ikke syns at det de sa var greit? S Du må jo nesten spørre ham om det. Pluss finne ut i hvilken relasjon han står til denne bekjente. Kanskje det er sjefen hans? Eller HR sjefen i en bedrift han gjerne vil arbeide? Anonymkode: 17f17...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #18 Skrevet 23. mars 2024 Jeg synes det er rart samboeren din ikke introduserte deg og dro den inn i samtalen, jeg. Hvertfall om han vet du er introvert og ikke gjør den jobben selv. Pleier han være så ekskluderende? Reaksjonen din var kanskje litt overdreven, men om et fremmed menneske sier noe klart støtende uten engang å ha introdusert seg, er jo det ganske dårlig oppførsel også. Så dere er vel 3 stk som har oppført dere rart her. Anonymkode: d8193...f26 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #19 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du skjønner ikke hvorfor dette ikke går inn på samboeren din? Sannsynligvis mener han at du overdriver og/eller agerte feil. Du kan ikke bestemme hva han skal føle og mene om en situasjon. Om du syns kommentaren var fornærmende, er det selvsagt din rett. Ingen kan ta fra deg det. Men du kan heller ikke bestemme over samboeren din. Anonymkode: 3b3ef...a0a Du skriver faktisk at hans følelser skal respekters, men ikke hennes. Anonymkode: 63d5f...71c 6 2
herzeleid Skrevet 23. mars 2024 #20 Skrevet 23. mars 2024 Å himle med øynene og gå etter det vi må anta var en vennskapelig spøk, kanskje i et forsøk på å inkludere i samtalen, høres jo ikke så veldig hyggelig ut og gir jo et ganske dårlig inntrykk til disse bekjente. Om samboer i tillegg må avbryte samtalen for å halse etter synes jeg ikke det er veldig rart at en blir både irritert og flau over partneren sin. 5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå