finn.jajo Skrevet 22. mars 2024 #2 Skrevet 22. mars 2024 Ville snakka med ham, helt klart. Men kanskje litt spørrende og undrende, ikke dømmende. Lure på hvorfor de velger et slikt bilde osv, og om han/de har tenkt over nedtrykking av kvinner. Har han yngre søstre, så ville jeg spurt om han hadde likt det om de ble framstilt slik. 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 Nei, jeg hadde ikke tatt det opp. Mitt russekort var jo drøyt som bare det (er kvinne). I russetiden er ting drøye. Sann er det bare. Folk må slutte å være så sensitive og ta seg nære av alt. Anonymkode: e8749...ce9 11 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg hadde ikke tatt det opp. Mitt russekort var jo drøyt som bare det (er kvinne). I russetiden er ting drøye. Sann er det bare. Folk må slutte å være så sensitive og ta seg nære av alt. Anonymkode: e8749...ce9 De blir drøye, for slike som deg aksepterer at kulturen blir til - og fortsetter å utvikle seg. Det handler ikke om å være sensitiv, men at man faktisk har et ansvar. Selv om man er ungdom, så kan man ikke styre på og gjøre som man har lyst til. Alt handler ikke om dem, de enser ikke omgivelsene rundt seg i det hele tatt. Det er flaut å være vitne til. Norsk ungdom er skada av miljøet og musikken de vokser opp med. Foreldre, politikere og samfunnet aksepterer at slikt skjer. Jeg var russ for ca 10 år siden, og de jeg hang med ønsket ikke å assosieres med kulturen. Vi tok fullstendig avstand. Anonymkode: 27471...a53 6 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De blir drøye, for slike som deg aksepterer at kulturen blir til - og fortsetter å utvikle seg. Det handler ikke om å være sensitiv, men at man faktisk har et ansvar. Selv om man er ungdom, så kan man ikke styre på og gjøre som man har lyst til. Alt handler ikke om dem, de enser ikke omgivelsene rundt seg i det hele tatt. Det er flaut å være vitne til. Norsk ungdom er skada av miljøet og musikken de vokser opp med. Foreldre, politikere og samfunnet aksepterer at slikt skjer. Jeg var russ for ca 10 år siden, og de jeg hang med ønsket ikke å assosieres med kulturen. Vi tok fullstendig avstand. Anonymkode: 27471...a53 Det blir drøyere og drøyere helt til det blir forbudt (ref en viss russebuss). Når de ikke klarer å begrense det selv (fordi ingen sier noe??), kommer myndighetene inn. Det gjelder på alle punkt i samfunnet. Derav lover og regler som stadig kommer og endres. Anonymkode: 2527f...efe 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 Som godt voksen mann kan jeg fortelle deg at sensitive, mentalt svake og skjøre kvinner ødelegger mitt syn på kvinner mye mer enn å se på halvnakne kvinner. Få ting får meg til å respektere en kvinne mindre enn når hun skal fremstå direkte eller indirekte som et offer, kvinner i Norge har det så godt det er sykt og har ingenting å klage over. Det er du som er oversensitiv, ikke sønnen din som er ett kvinnehatende perverst rovdyr. Hvordan skal han tiltrekke seg en kvinne i fremtiden om du kastrerer han helt? Menn liker pene damer med store pupper, kvinner liker høye menn med muskler, det er helt naturlig. Du hadde neppe reagert om det var snakk om en datter som hadde en tegning av en høy kjekk mann på russekortet sitt.. Enten få deg tykkere hud eller ha på deg burka. Anonymkode: c0b27...918 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 Stellia skrev (1 time siden): Sønnen vår er russ i år og har sammen med noen kamerater laget noen "russekort" som jeg må si at jeg reagerer på. Animasjonsbilde av to damer i bikini og onkel skrue i midten. De kaller seg Pengebingen. Mannen min sier at det ikke er noe å ta opp med sønnen vår, og at vi bare skal ønske han en minneverdig russetid. Sønnen vår har tidligere tatt opp Andrew Tate og at han er enig i noen av hans uttalelser. Det var noen år siden, og jeg har ikke hørt snakk om det siden. Hva ville dere gjort? Overreagerer jeg? De fleste pusher grenser ganske hardt i russetiden. Animasjonsbilde av damer i bikini på russekortet syns jeg ikke hørtes noe ille ut. Er kvinne selv og hadde drøye ting på russekortet, blant annet hadde jeg skrevet noe på russekortet mitt om "pegging" ( som er en seksuell handling hvor en kvinne penetrerer en mann analt med strapondildo). Jeg ble forøvrig også "døpt" med et russenavn som endte i "hore" og gikk med dette på russelua og hadde det skrevet ned på russekortet. Objektene som jeg hadde knytet til lua som symboliserte russeknuter jeg hadde tatt var også mye diverse rart, vinkork, kondom, en stringtruse, osv. Ett av mine søskenbarn (også kvinne) gikk rundt hele russetiden med lue og russekort som det sto "pulbar" på fordi det var det de døpte henne til på russedåp. En annen slektning av meg gikk i tog på 17.mai hvor hun bar på et diger skilt hun hadde laget hvor det sto i blokkbokstaver "Ingen kuk er like hard som livet". Syns egentlig alt dette jeg har tatt opp som eksempler nå er MYE mer drøyt enn det din sønn har på russekortet sitt. Så det er ikke nok ikke uvanlig at folk tøyer grenser mye i russetid, og det er heller ikke bare gutter som kan ta det litt langt... Det at sønnen din har snakket om Andrew Tate er litt skummelt, det skjønner jeg. Han er en mann som dessverre fikk mye innflytelse og oppmerksomhet rundt helt horrible meninger fordi han skapte en internet personlighet som skulle være så "tøff og alfa". Men kanskje sønnen din har gått litt bort fra de meningene hvis du ikke har hørt han snakke om det på flere år ? Uansett.. Lurt å snakke med ungdommene om hvor viktig det er å være forsiktig i russetid. På noen fester flyter det med div. dop og man kan ikke alltid være sikker på om det egentlig er det som det skal være eller om det er noe annet blanda inn. Mange drikker seg også alt for overstadig beruset fordi de ikke er vant til å drikke. Vet av folk som har måttet blitt "pumpa" og andre som har dødd av alkoholforgiftning. Man kan og sette seg selv i svært vanskelige situasjoner hvis det skjer ting eller hvis de selv gjør ting de angrer på og må betale for når de blir edru igjen. Også er voldtekt og kjønnssykdom vanlig tema under russetid, dessverre. Veldig veldig viktig at man tar opp dette og sørger for at de skjønner at man må respektere andre sine grenser og at man er klar over hva man kan utsette seg for dersom man ikke bruker kondom og ligger rundt i russetid. Plutselig har man klamydia eller gonore etterpå... i verste fall kan man jo bli infertil om man ikke vet det og går med det over tid ubehandlet. Anonymkode: 7472a...540 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste pusher grenser ganske hardt i russetiden. Animasjonsbilde av damer i bikini på russekortet syns jeg ikke hørtes noe ille ut. Anonymkode: 7472a...540 Da har du misforstått, for det er nemlig bilde av to damer som sitter vedsiden av en skikkelse med mye penger. Bekymringsverdig, tenker jeg. Anonymkode: 0ac46...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Skrevet 22. mars 2024 Hadde fått klar beskjed om hva jeg synes pm det Anonymkode: d5597...e50
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du misforstått, for det er nemlig bilde av to damer som sitter vedsiden av en skikkelse med mye penger. Bekymringsverdig, tenker jeg. Anonymkode: 0ac46...ce0 Nei, jeg har ikke misforstått. Som sagt så var jeg selv mye mer drøy på mitt russekort, og vet av andre som også har hatt mye verre på kortet enn noen damer i bikini rundt onkel skrue og penger... Anonymkode: 7472a...540
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Skrevet 22. mars 2024 Nei, dette hadde jeg ikke dratt opp. Med kontekst, så er det en sammenheng man ikke trenger å like, men som i dems øyne har en logisk forklaring. Tror man kommer lengst med å trekke pusten dypt og ikke gjøre dette til noe skamfulle. Anonymkode: 80bb8...d6d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #12 Skrevet 22. mars 2024 Hele poenget med russetiden er jo å være drøy og pushe grenser. Det har alltid vært slik. Anonymkode: 8ec11...cca
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #13 Skrevet 22. mars 2024 Hadde det vært mer akseptert om du hadde hatt en datter som så opp til Pauline Harmange? Kvinnen som skrev en bok med tittelen "jeg hater menn" Harmange forsvarer sitt mannshat med at det er frigjørende og skaper felleskap av kvinner. Pauline Harmange - Wikipedia Anonymkode: 37920...b33
Isambard Skrevet 22. mars 2024 #14 Skrevet 22. mars 2024 Det virker som om folk får helt panikk av mannlig heteroseksualitet. Det at en 18 åring har bilder av nakne eller lettkledde damer blir sett på som stygt og farlig. De blir sett på som en del av en overgrepskultur selv om bildene ikke har noe med overgrep å gjøre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #15 Skrevet 22. mars 2024 Isambard skrev (4 minutter siden): Det virker som om folk får helt panikk av mannlig heteroseksualitet. Det at en 18 åring har bilder av nakne eller lettkledde damer blir sett på som stygt og farlig. De blir sett på som en del av en overgrepskultur selv om bildene ikke har noe med overgrep å gjøre. Men hvorfor må mannlig seksualitet være så nedverdigende mot kvinner? Hva om kvinnelig seksualitet var å kjøpe flere nakne menn? Kropp kan kjøpes, de vil ikke like deg for den du er og det er ikke meningen å like dem heller. Det er så mye hul kultur rundt sex. Handler ikke egentlig om sex, men noe annet. Makt ovenfor andre menn? Du må se det fra kvinner sitt perspektiv, som må ha sex med mennene. Vil du ha sex med noen som er så distansert og overfladisk, maktsyk og nedverdigende? Anonymkode: cad75...807 3 1
Daria Skrevet 22. mars 2024 #16 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må se det fra kvinner sitt perspektiv, som må ha sex med mennene. Vil du ha sex med noen som er så distansert og overfladisk, maktsyk og nedverdigende? Anonymkode: cad75...807 Meg bekjent må jeg som kvinne ikke ha sex med noen, og særlig ikke russegutter... Jeg har jobbet i videregående i mange år og har både sett og hørt mye verre uten at det har bekymret meg. Tenåringsgutter er stort sett tøffe i trynet i grupper, og så fine (om enn nokså umodne...) når du får dem på tomannshånd. Et russekort skal gjerne være litt døyt og på kanten, det er ikke der de viser sine grunnleggende verdier og innerste tanker.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #17 Skrevet 22. mars 2024 Jeg ... Skjønner ikke helt hva som liksom skal være nedverdigende for kvinner. Og da er jeg selv kvinne. Kan noen forklare meg hvorfor jeg liksom skal føle meg krenket og påkalle kvinnehat av vanlig mannlig heteroseksuell humor etc? Sann som den russebussen. Eneste negative jeg der med den er at barn kunne ha sett tegningen når bussen kjører forbi. Ellers har den ikke noe kvinnehatelig etc. En fin dame med bryster som nøt en flott mann. Skal liksom kvinner som flirer og spøker om peniser være mannehatere også? Kan jo ikke bare være enveiskjøring... La russen være russ, og ikke pirk borti kortene deres. Anonymkode: e8749...ce9 1
Tobias001 Skrevet 22. mars 2024 #18 Skrevet 22. mars 2024 3 hours ago, Stellia said: Sønnen vår er russ i år og har sammen med noen kamerater laget noen "russekort" som jeg må si at jeg reagerer på. Animasjonsbilde av to damer i bikini og onkel skrue i midten. De kaller seg Pengebingen. Mannen min sier at det ikke er noe å ta opp med sønnen vår, og at vi bare skal ønske han en minneverdig russetid. Sønnen vår har tidligere tatt opp Andrew Tate og at han er enig i noen av hans uttalelser. Det var noen år siden, og jeg har ikke hørt snakk om det siden. Hva ville dere gjort? Overreagerer jeg? Han høres ut som en kvinnehater. Du bør innføre husarest og beslaglegge russekortene. Kanskje også vurdere å sende ham i terapi? Hvis han har kvinnesynet til Mr. Tate så er det skremmende!
Alice123 Skrevet 22. mars 2024 #19 Skrevet 22. mars 2024 Russekortet i kontekst med russebussnavnet ser jeg ingenting galt med. At han assosierer seg med A. Tates holdninger er derimot noe din mann burde ta tak i. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #20 Skrevet 22. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Da har du misforstått, for det er nemlig bilde av to damer som sitter vedsiden av en skikkelse med mye penger. Bekymringsverdig, tenker jeg. Anonymkode: 0ac46...ce0 Det gjenspeiler jo bare real life og signaliserer at gutten er opptatt av å ikke feste for mye i russetiden, men heller fokusere på skole og eksamener så han får seg en god utdanning og god jobb med høy lønn sånn at han kan lykkes på datingmarkedet senere i livet. Anonymkode: ae359...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå