Gå til innhold

Er det feil av meg å be henne vente på meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nyseparert. Midt i dette blir jeg enda mer close med ei venninne som støtter meg. For en uke siden lå vi sammen. Himmelsk. 

Men jeg er jo ødelagt. Hun vil mer. Jeg klarer ikke ta stilling til hva jeg vil nå. Umulig. Alt jeg vet er at hun er fantastisk og at det kunne blitt bra med henne. Men jeg kan jo ikke forplikte meg nå, jeg må få finne meg selv etter bruddet, kjøpe et nytt sted å bo, komme gjennom oppgjør. Jeg er utslitt egentlig. 

Hun er jo singel og jeg vet hun er klar for å finne seg en. Blir det feil om jeg ber henne om å vente på meg? Jeg kan jo ikke vite når jeg er klar. Klarer ikke helt tanken på at hun finner en annen heller. Hva kan jeg gjøre? Bare la henne være fri og treffe andre? For en risk for meg. Vil gjerne ha råd. 

M, 44

Anonymkode: 62d9c...44a

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir feil å be henne vente på deg. Hun må få muligheten til å treffe en som vil ha henne, til samme tidspunkt som hun vil ha en partner, hun fortjener ikke å vente på en som ikke vet når han blir emosjonelt tilgjengelig. 

Anonymkode: ec23d...ecd

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan be henne vente, men ikke forvente at hun faktisk gjør det. 
Du har hoppet alt for fort ut i noe nytt tenker jeg, men på den andre siden er det jo ingen fasit løsning på hva som er rett eller galt i en sånn situasjon. 
lykke til 

Anonymkode: cd0c9...ac2

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja du kan ikke holde henne på gress.

• Liker 6
Skrevet

Du kan si hvordan du har det, hva du vil. Og du kan si at du tenker eller håper det kan bli dere etterhvert. Men det er opptil henne om hun vil vente eller ei. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun venter på deg hvis det virkelig er noe ekte mellom dere. Om hun møter en annen i mellomtiden har du jo ingen garanti for, ei heller hun selv om hun kanskje tror det nå. Du snakker med henne, forklarer henne situasjonen og hun avgjør selv. 

Jeg forstår så godt hva du mener, man må lande i seg selv igjen etter bruddet før man kan investere med hele seg i noe nytt. Med mindre hun er veldig ung så vil hun forstå deg. Jeg hadde gladelig ventet på en som var i din situasjon dersom det var en  jeg virkelig ville prøve med... 

Anonymkode: d84de...8ab

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må dere forplikte dere nå da? Kan dere ikke bare ta ting veldig rolig i x antall måneder ?

Hvis du ikke takler å se henne med en annen, så er det kanskje hjertet ditt som forteller deg noe?

Anonymkode: 73241...7e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun venter på deg hvis det virkelig er noe ekte mellom dere. Om hun møter en annen i mellomtiden har du jo ingen garanti for, ei heller hun selv om hun kanskje tror det nå. Du snakker med henne, forklarer henne situasjonen og hun avgjør selv. 

Jeg forstår så godt hva du mener, man må lande i seg selv igjen etter bruddet før man kan investere med hele seg i noe nytt. Med mindre hun er veldig ung så vil hun forstå deg. Jeg hadde gladelig ventet på en som var i din situasjon dersom det var en  jeg virkelig ville prøve med... 

Anonymkode: d84de...8ab

Jeg hadde også ventet. Dessverre er jeg en slik som venter. Det er ikke godt egentlig. La henne gå til du er klar. Om hun er fortsatt interessert når du er klar, så er der meningen. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du trenger tid, og det synes jeg er både forståelig og realt av deg - for i å gjøre det ligger også en respekt for alle parter, også din venninne, fordi du da ikke går videre i et ev. forhold mellom dere to før du er klar for det. For hun fortjener en som 100 % vil ha henne og er klar for et forhold med henne.

Forklar henne at du trenger tid til å lande i både deg selv og det nye livet, og at du ikke vet hvor lang tid du trenger akkurat nå, det kan være alt fra uker og måneder til kanskje et år eller mer (det er vel mye som spiller inn der, hvordan du og eks takler skillsmissen, alt praktisk, økonomi, hvordan ungene takler bruddet og pendling mellom deg og moren, årsak til bruddet m.m.). Du kan også være ærlig med henne at du synes hun er fantastisk og at du nå håper at det kan bli noe seriøst og varig mellom dere på sikt. Men også at hun bør leve sitt liv i mellomtiden.

Du risikerer at hun møter en annen, eller ikke orker vente på deg og følelsene kjølner. I begge tilfeller var det da uansett ikke meningen at dere skulle bli dere. Om du kontakter henne når du føler deg klar, så kan dere ta det derfra.

Jeg ville respektert at en mann trengte tid. Jeg ville nok følelsesmessig ha ventet, men jeg hadde fortsatt mitt liv som om jeg var singel likevel, siden man aldri kan vite om mannens - her dine, ts, - følelser også kan endre seg når han har landet i seg selv og sitt nye liv. Så jeg hadde ikke satt mitt liv på hold for en mann som ikke var klar for meg. Hadde levd mitt liv videre, men hadde nok ønsket at du skulle finne ut av ting og komme til meg, men først når du visste at du var klar og hva du ville.

Anonymkode: 2c045...2fc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er nyseparert. Midt i dette blir jeg enda mer close med ei venninne som støtter meg. For en uke siden lå vi sammen. Himmelsk. 

Men jeg er jo ødelagt. Hun vil mer. Jeg klarer ikke ta stilling til hva jeg vil nå. Umulig. Alt jeg vet er at hun er fantastisk og at det kunne blitt bra med henne. Men jeg kan jo ikke forplikte meg nå, jeg må få finne meg selv etter bruddet, kjøpe et nytt sted å bo, komme gjennom oppgjør. Jeg er utslitt egentlig. 

Hun er jo singel og jeg vet hun er klar for å finne seg en. Blir det feil om jeg ber henne om å vente på meg? Jeg kan jo ikke vite når jeg er klar. Klarer ikke helt tanken på at hun finner en annen heller. Hva kan jeg gjøre? Bare la henne være fri og treffe andre? For en risk for meg. Vil gjerne ha råd. 

M, 44

Nei, er ikke feil. Er egentlig ganske sexy med sånn venting. 

Anonymkode: 6eaba...1ae

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ville nok heller sagt det du skrev; at du har ikke kapasitet til å inngå noe nå. Og du vet faktisk ikke hvordan du føler det 6-12 mnd fra nå når ting har landet.

Det som er dumt med å be noen vente er om de har mye følelser og sier ja. For å så bli mer og mer frustrert inntil hele greien blir giftig.

Det er bedre å gi to valg. Fortsette som venner uten forpliktelser. Ta en pause inntil du har prosessert bruddet.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å si ting akkurat som det er. Du er interessert et forhold med henn, men er ikke helt klar. Det sier seg selv at det ikke er noen garanti.

Det blir opp til henne om hun venter eller ikke, men da kan hun ta et informert valg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær åpen og ærlig. Dersom hun er den rette, så venter hun og det blir dere til slutt. 

Anonymkode: f43b8...e08

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle dere som har svart. Ts her. Skjønner at det gjengs over sies at jeg må la henne være fri. Det er nok det eneste rette. Jeg setter henne fri, kan ikke be henne vente. Er det meningen at det skal bli oss så kommer hun tilbake til meg. Veldig fint med alle tanker fra dere. Trengte det. 

Ts 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen. Men vi lå sammen igjen i går. Vi er jo nære venner. Blir det feil? Når jeg ikke kan si om det blir oss eller ikke? Jeg klarer det bare ikke nå.... Og når vi har sex vil jo hun tenke at jeg føler en hel masse men jeg klarer ikke det. Jeg er glad i henne men klarer ikke kjenne etter om det er mer. Under sex er det jo mest driftene som drar meg... 

Dette er vanskelig. Jeg føler jo på så mye men samtidig er det kaos.... Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ts igjen. Men vi lå sammen igjen i går. Vi er jo nære venner. Blir det feil? Når jeg ikke kan si om det blir oss eller ikke? Jeg klarer det bare ikke nå.... Og når vi har sex vil jo hun tenke at jeg føler en hel masse men jeg klarer ikke det. Jeg er glad i henne men klarer ikke kjenne etter om det er mer. Under sex er det jo mest driftene som drar meg... 

Og når det er tilfellet, så.holder du henne jo på gress hvis du fortsetter å ligge med henne. Det er ikke særlig realt gjort, synes jeg..

Anonymkode: bc66f...459

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg var i lignende situasjon som din, sa daten min at jeg hadde 3 mnd på å bestemme om jeg var klar for å bli kjærester. Etter 3 mmd hoppet jeg i det og sa ja til å prøve. Vet han hadde gått videre hvis ikke. 

Anonymkode: 6172b...56d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må lære deg å kommunisere. Si hva du føler til henne helt ærlig, så får det være opp til henne om hun har lyst til å fortsette med det eller ikke.

Anonymkode: 0f382...dad

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du liker henne ikke godt nok og tror du finner noen bedre. Du vet allerede nå om hun er den rette for deg eller ikke. Du er endelig singel og vil sikkert hooke up med flere damer før du slår deg til ro med henne. Håper hun går videre. 

Anonymkode: 31000...7ae

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er greit om hun er serriøs om deg. Da bare bruker du henne for sex. Snakk med henne om det. 

Anonymkode: f5371...a73

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...