Gå til innhold

Dere som har funnet deres sjelevenn/mannen i deres liv...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller damen😅😊

Har dere noen gang hatt en skikkelig krangel enten edru eller i fylla en gang i livet ? Eller har dere 100% hver gang alltid klart holde dere helt rolige.  

Snakket med ei nylig som er i et trygt og flott forhold ser det ut som,aldri sagt et skeivt ord til hverandre/kommuniserer alltid rolig. Er det mulig gjennom et helt liv? Undrer meg...

Anonymkode: 6a028...f2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel….sist vi krangla var i ‘85. Har vel vært uenige i nyere tid, men han er så lugn at det er bortkasta å hisse seg opp. 

• Liker 1
Skrevet

Ganske sikker på at det er mulig. Men det kommer vel an på personlighet og kompatibilitet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri kranglet eller sagt et stygt ord til hverandre. Vi kan være uenig, ha dårlige dager etc - vi er tross alt vare mennesker - men da kommuniserer vi oss gjennom det, krangler ikke. Å si stygge ting til hverandre er utenkelig. Null drama, bare kjærlighet og trygghet som kommer av god kommunikasjon, åpenhet og respekt  ❤️

Anonymkode: 26f4a...aaa

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende samboer er 100% match, så vi krangler faktisk aldri. Kan bli litt småsure hvis vi har en dårlig dag eller den andre gjør noe litt dumt pga kkorttenkthet, men det går også veeeeeldig fort over og vi legger oss aldri sure. Med eksen, faren til barnet mitt, var det veldig, veldig mye krangling. Han var veldig lukket og vanskelig å kommunisere med, og det kunne provosere meg noe voldsomt at han bare stod der som et naut og så ut i luften når jeg spurte han om ting som "syns du det er rettferdig at det er jeg som legger barnet HVER eneste dag, til og med når jeg er syk og du er frisk?" Han evnet ikke å bidra med hus og barn og ville heller ikke snakke om det. Skulle selvfølgelig ha sex mange ganger i uken og ble sur når jeg ikke orket, selv om vi hadde hatt sex så nylig som dagen før.

Når man er sammen med en 100% match, så er det rett og slett ikke noe grunn til å krangle.

Anonymkode: 7f087...155

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Aldri kranglet eller sagt et stygt ord til hverandre. Vi kan være uenig, ha dårlige dager etc - vi er tross alt vare mennesker - men da kommuniserer vi oss gjennom det, krangler ikke. Å si stygge ting til hverandre er utenkelig. Null drama, bare kjærlighet og trygghet som kommer av god kommunikasjon, åpenhet og respekt  ❤️

Anonymkode: 26f4a...aaa

Hva er egentlig stygge ting?🤷

Jeg merker jeg er usikker på det.

Hvis du anklager noen må man jo få forsvare seg. F.eks  hør her,dette er ikke greit!!! 

Stygge ting er vel mer "du er fælt menneske" etc ....

Ts

Anonymkode: 6a028...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 19 år og har aldri hatt en stygg krangel. Vi har vært uenige og hatt diskusjoner og vonde samtaler, men aldri hevet stemmen eller sagt noe stygt til hverandre.

Anonymkode: 351db...e40

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kranglet, som i hevet stemmen, og følt det som veldig sårende. Men det har aldri vært stygge ord, aldri hersketeknikker. Og det har alltid løst seg veldig raskt. Det som raskt slår meg (og han) når det er uenigheter er at vi ikke ønsker at de andre skal ha det vondt, og et ønske om å forstå den andre. 23 år sammen nå. 

Anonymkode: 5cb06...812

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har krangla skikkelig men aldri sagt noe stygt til hverandre. Sammen i 7 år, to barn og gift. 

Anonymkode: 2c4d5...6e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kranglet skikkelig, men ikke kalt hverandre stygge ting.

Anonymkode: dc0c2...88e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har aldri sagt stygge ting eller hatt en vond krangel. Vært gift i 20 år.

Anonymkode: 681d2...035

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har vært sammen i snart seks år og aldri verken kranglet eller sagt noe stygt til hverandre. Det er klart vi kan diskutere, være uenige og bli sure, men vi blir aldri oppfarende.

Anonymkode: 57e89...3bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter at "mine og dine barn" ble voksne har vi ikke kranglet. Min erfaring er færre uoverensstemmelser jo eldre vi blir. Separat, god økonomi, rom for ulikheter, sjalusi mindre aktuelt, mer diplomatisk med åra, litt "klokere" slik at vi forstår at saken kan ses fra flere ståsted. 

Stygge ting har vi aldri sagt til hverandre i anstendighetens navn, man har da folkeskikk.

Det er godt og fredelig med god stemning i heimen. 

Anonymkode: 73a94...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Her på KG krangler ingen med partneren sin, alle veier 55 kg to uker etter fødsel og de har alle sammen full jobb samtidig som at barna deres bare er i barnehagen tre timer hver dag. I virkeligheten krangler folk med partneren sin og det er ikke nødvendigvis det som avgjør om de har et godt forhold. Det er evnen til å reparere og det at begge to tilpasser seg hverandre sånn at det er rom for begge til å skape seg det livet de ønsker, sammen. Fravær av krangling kan like gjerne være et tegn på at man ikke føler seg «fri» til å si ifra. 

Anonymkode: 69a00...2ff

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har aldri hatt noen store krangler. Vi har hatt én litt større krangel, men det bunnet i misforståelse. Vi ble begge veldig betutta og lei oss begge to, og sa unnskyld til hverandre før det hadde gått et par minutter. Krangling passer oss dårlige, men så er vi flinke til å si unnskyld og snakke om ting. Vi har aldri lagt oss sure på hverandre.

Skrevet

Aldri krangla. Jeg kan hisse meg opp en sjelden gang, men han er alltid rolig og fattet, så det er poengløst å krangle med ham. Det er ikke behov for å krangle heller, for vi er for det meste enige om alt. Deilig å være i et sånt forhold.

Skrevet

Vi er hissige begge to, hatt skikkelige krangler og sagt mindre hyggelige ting til hverandre gjennom de 27 årene vi har vært sammen. Heldigvis blir vi fort venner igjen. 

Dette er sjeldent nå heldigvis, og ihvertfall jeg har lært meg å innrømme feil å be om unnskyldning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her på KG krangler ingen med partneren sin, alle veier 55 kg to uker etter fødsel og de har alle sammen full jobb samtidig som at barna deres bare er i barnehagen tre timer hver dag. I virkeligheten krangler folk med partneren sin og det er ikke nødvendigvis det som avgjør om de har et godt forhold. Det er evnen til å reparere og det at begge to tilpasser seg hverandre sånn at det er rom for begge til å skape seg det livet de ønsker, sammen. Fravær av krangling kan like gjerne være et tegn på at man ikke føler seg «fri» til å si ifra. 

Anonymkode: 69a00...2ff

En krangel for meg er at man "brenner av", roper og skriker og kanskje sier stygge ting til hverandre. Det hadde ikke vært et godt forhold for meg.

Anonymkode: 57e89...3bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sagt stygge ting til hverandre, men hadde noen heftige krangler et par ganger i starten av forholdet. De kranglene førte til at vi ble bedre kjent med hverandre og vi kom sterkere ut av det. Nå er de vel 12-13 år siden vi hadde en skikkelig krangel. 

Anonymkode: 5a6c2...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde noen teite krangler tidlig i forholdet, ellers har det ikke vært noe alvorlig. Har aldri vurdert å gå fra hverandre ❤️😊 Har vært sammen i 16 år. Jeg var 19 da vi møttes.

Anonymkode: dee69...931

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...