AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #1 Skrevet 22. mars 2024 Ble nettopp utsatt for svindelforsøk😯 iflg banken «den typiske helthjem»-svindelen. Jeg gikk fem på, og nå er kortet mitt og bankkontoen sperret (heldigvis). Må få nytt kort tilsendt og opprette ny bank-id. Iflg svindel-avdelingen som jeg snakket med var det overført noen beløp som hørtes ukjente ut for meg, beløp som jeg rent faktisk ikke hadde tilgang på på brukskontoen. Noen som vet hva det vil si da? Jeg hadde tilsvarende beløp på en av de andre kontoene, men bankkortet mitt er kun knyttet opp mot brukskontoen, som (heldigvis?) var relativt tom akkurat nå. Fy søren, jeg føler meg så dum! Og er skikkelig stressa for å ha mistet penger fra sparekontoene mine. Noen som har opplevd lignende? Ordnet alt seg? Jeg skal dra i banken på mandag, men dette var skikkelig ubehagelig. Nå som skattemeldingene har kommet så prøver visst folk seg på svindel, var beskjeden jeg fikk fra banken. Vær obs, folkens! Anonymkode: 76005...973
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #2 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble nettopp utsatt for svindelforsøk😯 iflg banken «den typiske helthjem»-svindelen. Jeg gikk fem på, og nå er kortet mitt og bankkontoen sperret (heldigvis). Må få nytt kort tilsendt og opprette ny bank-id. Iflg svindel-avdelingen som jeg snakket med var det overført noen beløp som hørtes ukjente ut for meg, beløp som jeg rent faktisk ikke hadde tilgang på på brukskontoen. Noen som vet hva det vil si da? Jeg hadde tilsvarende beløp på en av de andre kontoene, men bankkortet mitt er kun knyttet opp mot brukskontoen, som (heldigvis?) var relativt tom akkurat nå. Fy søren, jeg føler meg så dum! Og er skikkelig stressa for å ha mistet penger fra sparekontoene mine. Noen som har opplevd lignende? Ordnet alt seg? Jeg skal dra i banken på mandag, men dette var skikkelig ubehagelig. Nå som skattemeldingene har kommet så prøver visst folk seg på svindel, var beskjeden jeg fikk fra banken. Vær obs, folkens! Anonymkode: 76005...973 Er du sikker på at du faktisk har snakket med banken din? Svindel-avdeling? Hvilken bank har du? Anonymkode: f2773...153 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 De får tilgang til nettbanken din, ikke kun kontoen som er tilknyttet kortet. Anonymkode: 6c854...73b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 Var det du som ringte banken, eller ringte "banken"(svindelavdelingen 😬) til deg? Anonymkode: 64b19...962
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det du som ringte banken, eller ringte "banken"(svindelavdelingen 😬) til deg? Anonymkode: 64b19...962 Er dette jeg frykter ja……… ts har ikke snakket med banken, men noen som utgir seg for å være banken… Anonymkode: f2773...153 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 Nei, slapp av dere… Jeg har snakket med banken. Fikk en sms av banken først om at kundeforholdet var sperret fordi de mistenkte svindelforsøk, og så ringte jeg dit etter det. Snakket først med vanlig kundebehandler og så med en kundebehandler som jobbet spesifikt med svindel. Fått bekreftelse (sms) fra banken min om at bank-id’en er avsluttet (derfor jeg må dra innom og lage en ny), og fikk gode råd fra den kundebehandleren jeg snakket med. Ikke at jeg husker de gode rådene nå, men da skal jeg spørre banken om det på mandag når jeg drar dit… spørre om hva jeg kan gjøre ift pengene som er tatt fra kontoene mine, det var noe jeg kunne gjøre men jeg klarer ikke huske hva det var nå🙈 noe med å «melde skade» eller tap eller noe. Huff, jeg har blitt litt satt ut av hele greia, så hjernen funker ikke akkurat nå. Har bare lyst til å grine over pengene mine… Håper virkelig at det ordner seg🤞 Fy fader, aldri mer om jeg skal bruke helthjem!!! Ihvertfall IKKE gå på når noen sender deg en helthjem-lenke og påstår at de vil kjøpe varen som du har liggende ute for salg… ts Anonymkode: 76005...973
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De får tilgang til nettbanken din, ikke kun kontoen som er tilknyttet kortet. Anonymkode: 6c854...73b Huff. Da skjønner jeg. Takk for svar. Fy faen, så jævlig nedrig. Anonymkode: 76005...973
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 Fikk også råd om å politianmelde, tenker vel at det neppe hjelper men kanskje jeg bare burde gjøre det allikevel. Anonymkode: 76005...973
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, slapp av dere… Jeg har snakket med banken. Fikk en sms av banken først om at kundeforholdet var sperret fordi de mistenkte svindelforsøk, og så ringte jeg dit etter det. Snakket først med vanlig kundebehandler og så med en kundebehandler som jobbet spesifikt med svindel. Fått bekreftelse (sms) fra banken min om at bank-id’en er avsluttet (derfor jeg må dra innom og lage en ny), og fikk gode råd fra den kundebehandleren jeg snakket med. Ikke at jeg husker de gode rådene nå, men da skal jeg spørre banken om det på mandag når jeg drar dit… spørre om hva jeg kan gjøre ift pengene som er tatt fra kontoene mine, det var noe jeg kunne gjøre men jeg klarer ikke huske hva det var nå🙈 noe med å «melde skade» eller tap eller noe. Huff, jeg har blitt litt satt ut av hele greia, så hjernen funker ikke akkurat nå. Har bare lyst til å grine over pengene mine… Håper virkelig at det ordner seg🤞 Fy fader, aldri mer om jeg skal bruke helthjem!!! Ihvertfall IKKE gå på når noen sender deg en helthjem-lenke og påstår at de vil kjøpe varen som du har liggende ute for salg… ts Anonymkode: 76005...973 Kjedelige greier. Håper det ordner seg. Dette er jo ikke Helt Hjem sin feil. Anonymkode: 64b19...962 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Skrevet 22. mars 2024 Denne svindelen er velkjent hos alle som har prøvd å selge noe på Facebook, og har vart noen år allerede…. Utrolig at folk fremdeles går på dem. Følger ikke folk med på nyheter etc? Anonymkode: 95a65...6d6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjedelige greier. Håper det ordner seg. Dette er jo ikke Helt Hjem sin feil. Anonymkode: 64b19...962 Nei, sant at det ikke er helt hjem sin feil. AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne svindelen er velkjent hos alle som har prøvd å selge noe på Facebook, og har vart noen år allerede…. Utrolig at folk fremdeles går på dem. Følger ikke folk med på nyheter etc? Anonymkode: 95a65...6d6 Jeg følger nok ikke så nøye med, nei. Leser nyheter, men får ikke med meg alt. Jeg hadde overhodet ikke fått med meg at dette var en velkjent svindel! Men jeg kommer til å være mer «på» heretter iallefall, det er da noe positivt som kom ut av det🤓 Anonymkode: 76005...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå