AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #1 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg har hatt leiebil gjennom forsikringsselskapet. De måtte registrere kortet mitt som en prosedyre. Greit nok! Jeg leverte inn bilen, alt var vel. Går inn på bank- kontoen min og ser at de har trukket ca. 2700 kr. til sammen over tre dager fra kontoen min. Jeg ringte dem, og de sa at bilen ikke var blitt registrert som levert. En miss fra dem… De skulle ordne med dette så fort som mulig. Har de lov til å trekke slik, uten en gang å informere meg? Nå har jeg et stort problem! Skal egentlig på tur i helgen. Uten dette beløpet på kontoen, ryker alt Anonymkode: 362bd...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #2 Del Skrevet 22. mars 2024 Det er klart det er lov, de retter jo opp i feilen. Men når de ikke har registrert innlevert bil så kan de ta seg betalt. Har dette skjedd idag så får du nok ikke pengene på konto før etter helgen engang. Skal jo tilbake via kortselskapet Anonymkode: ae621...918 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Del Skrevet 22. mars 2024 Selvfølgelig er det lov. Men du har jo verken råd til bil eller tur, når det er marginene du har. Anonymkode: 64839...8eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. mars 2024 #4 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har hatt leiebil gjennom forsikringsselskapet. De måtte registrere kortet mitt som en prosedyre. Greit nok! Jeg leverte inn bilen, alt var vel. Går inn på bank- kontoen min og ser at de har trukket ca. 2700 kr. til sammen over tre dager fra kontoen min. Jeg ringte dem, og de sa at bilen ikke var blitt registrert som levert. En miss fra dem… De skulle ordne med dette så fort som mulig. Har de lov til å trekke slik, uten en gang å informere meg? Nå har jeg et stort problem! Skal egentlig på tur i helgen. Uten dette beløpet på kontoen, ryker alt Anonymkode: 362bd...cc8 Har lov og og har lov fru Blom - det var jo en feil fra deres side, som de skal rette opp. Det ulovlige hadde jo vært for dem å beholde pengene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. mars 2024 #5 Del Skrevet 22. mars 2024 3 minutter siden, Mezzosoprena said: Har lov og og har lov fru Blom - det var jo en feil fra deres side, som de skal rette opp. Det ulovlige hadde jo vært for dem å beholde pengene. 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt leiebil gjennom forsikringsselskapet. De måtte registrere kortet mitt som en prosedyre. Greit nok! Jeg leverte inn bilen, alt var vel. Går inn på bank- kontoen min og ser at de har trukket ca. 2700 kr. til sammen over tre dager fra kontoen min. Jeg ringte dem, og de sa at bilen ikke var blitt registrert som levert. En miss fra dem… De skulle ordne med dette så fort som mulig. Har de lov til å trekke slik, uten en gang å informere meg? Nå har jeg et stort problem! Skal egentlig på tur i helgen. Uten dette beløpet på kontoen, ryker alt Anonymkode: 362bd...cc8 Du har selv satt deg i denne situasjonen, hadde du leist leiekontrakten så står det tydelig der at de kn trekke fra kortet ditt. Du kan også takke deg selv for at turen ryker, dersom du ikke har noen andre oppsparte midler. Hvis du virkelig er helt avhengig av de pengene for å reise så blr du heller ta en gjennomgang av økonomien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Del Skrevet 22. mars 2024 Ja, de har lov. Det er jo derfor de registrerer kortet ditt Anonymkode: 84bfd...ba2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Del Skrevet 22. mars 2024 Det er derfor du alltid skal betale leiebil med kredittkort. Det var jeg glad for å ha gjort da jeg ble trukket dobbelt for en ganske stor leiebil i Spania. Leiebilfirmaet rettet selvsagt feilen, og i mellomtiden var ikke bankkontoen min tom. Anonymkode: 9d974...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, de har lov. Det er jo derfor de registrerer kortet ditt Anonymkode: 84bfd...ba2 De har jo trukket for mye, for de hadde ikke klart å registrere at bilen var levert inn igjen... Anonymkode: e096f...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Del Skrevet 22. mars 2024 Til leiebil og hotell må du alltid bruke kredittkort, da det ofte blir reservert beløp. Trodde alle var klar over det nå. Anonymkode: e7094...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #10 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De har jo trukket for mye, for de hadde ikke klart å registrere at bilen var levert inn igjen... Anonymkode: e096f...bbd Og det har de innrømmet var en feil, feil kan skje.. Anonymkode: 4bf84...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 23. mars 2024 #11 Del Skrevet 23. mars 2024 Hva skjedde med din buffer? En uforutsigbar utgift inntil 5k bør jo den takle helt fint. Det er akkurat det en buffer er for. Schmuhu 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #12 Del Skrevet 23. mars 2024 Men hvorfor har du feriepengene tilgjengelig på brukskonto før ferien da? 😅 Anonymkode: 55774...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. mars 2024 #13 Del Skrevet 23. mars 2024 Hadde du lest kontrakten så hadde du sett der at de hadde informert deg, og har lov. At du hadde levert inn bilen var en feil fra deres side og noe de retter opp i. Ellers er det kanskje på tide å tenke økonomi og buffer om en uforutsett utgift på 2700 velter en ferie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #14 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå har jeg et stort problem! Skal egentlig på tur i helgen. Uten dette beløpet på kontoen, ryker alt Du har vel et kredittkort du kan bruke i mellomtiden!? Anonymkode: 74729...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Del Skrevet 23. mars 2024 Feil skjer, og selskapet rettet det opp. Men som andre har vært inne på her, så er det ufattelig at du i det hele tatt har vurdert å reise på tur i helgen når du ikke har en buffer som tar høyde for noe slikt … Da er du, etter min definisjon, blakk og burde holde deg hjemme. Hva gjør du hvis du får tannpine eller noe annet uforutsett skjer? Kanskje det egentlig er en positiv ting av helgeturen ryker for deg? Anonymkode: 026c9...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. mars 2024 #16 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): De har jo trukket for mye, for de hadde ikke klart å registrere at bilen var levert inn igjen... Anonymkode: e096f...bbd Jada, og de har innrømmet at dette var en feil og skal rette opp i den feilen. Det er selvfølgelig ikke ulovlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #17 Del Skrevet 23. mars 2024 Det høres ganske fishy ut at det er lov at et bilutleiefirma bare kan ta penger fra et betalingskort uten at det må godkjennes på en eller annen måte.. Selv om det er "lov" er det egentlig ganske ugreit. Anonymkode: e6373...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #18 Del Skrevet 23. mars 2024 Haha, leiebilfirmaet feiler i å registrere bilen innlevert, så i stede for å ta en telefon og etterlyse eller spør hva skjer så bare trekker de penger, og det hadde de tenkt til hvor lenge om ts ikke hadde merka det ? Men i denne tråden, i kvinneguidens beste gange, så er det ts feil som ikke har lest kontrakten, som ikke har mer penger til turen sin, som ikke har større buffer, djesus 😂 Anonymkode: 81a48...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #19 Del Skrevet 23. mars 2024 Feil kan skje. Men at et trekk på 2.700 kr kan velte så mye bør være en vekker for deg mht egen økonomi Anonymkode: 52c56...03d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå