AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #1 Del Skrevet 22. mars 2024 Noen som har erfaring med dette? Hva er forskjellen på tvungen og frivillig? Jeg har en del gjeld. En del av det er nedbetalt om 3 år, men resten tar lenger tid. Gjelden er heller ikke 3 år så jeg regner med at sjansen er liten for at jeg får det. Noen som vet? Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #2 Del Skrevet 22. mars 2024 Noen som vet? Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Del Skrevet 22. mars 2024 Du må ha gammel gjeld og egentlig uten mulighet for å kunne nedbetale. Så kommer det nok an på hvor mye du har og hva det er inkasso/gjeld på Anonymkode: e06d3...d00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg hadde noe kredittkort gjeld dritt men gadd ikke betale så dyre renter lenger så bare betalte ned alt på en gang. Hvem orker 20 % rente du blir jo aldri kvitt den dritten. Anonymkode: 0d243...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Del Skrevet 22. mars 2024 Gjelden trenger ikke være 3 år gammel. Da jeg fikk innvilget, måtte den være min 6 mnd. Tvungen betyr at de du skylder penger/kreditorer, ikke har sagt seg enig i at du skal få innvilget GO. Jeg fikk frivillig, eneste de ikke godkjente, var at SFO/AKS-regningen skulle være ink i budsjettet, så det måtte jeg betale utenom. Jeg fikk hjelp av gjeldsrådgiver på NAV. Fikk først avslag, pga siste gjeld var under 6 mnd gammel. Anonymkode: de12e...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjelden trenger ikke være 3 år gammel. Da jeg fikk innvilget, måtte den være min 6 mnd. Tvungen betyr at de du skylder penger/kreditorer, ikke har sagt seg enig i at du skal få innvilget GO. Jeg fikk frivillig, eneste de ikke godkjente, var at SFO/AKS-regningen skulle være ink i budsjettet, så det måtte jeg betale utenom. Jeg fikk hjelp av gjeldsrådgiver på NAV. Fikk først avslag, pga siste gjeld var under 6 mnd gammel. Anonymkode: de12e...364 Mye av den er mer en 6 måneder, men ikke alt. Noe er under det. Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde noe kredittkort gjeld dritt men gadd ikke betale så dyre renter lenger så bare betalte ned alt på en gang. Hvem orker 20 % rente du blir jo aldri kvitt den dritten. Anonymkode: 0d243...e2f Hadde jeg bare hatt mulighet til det så. Anonymkode: 1282c...076 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye av den er mer en 6 måneder, men ikke alt. Noe er under det. Anonymkode: 1282c...076 Da vil du ikke få innvilget. Anonymkode: de12e...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Del Skrevet 22. mars 2024 Hjalp et familiemedlem med dette og for hans del var det lett. Eller lett og lett, man har det jo ikke lett i årene før - men selve prosessen var enkel. Han fikk gjeldsrådgiver hos Nav som hjalp til med hele prosessen (samle kreditorer, forhandle og utforme søknad). Var vel i møte der ca 4 ganger over 4 måneder. Søknaden ble sendt også var det en ventetid på nesten 9 måneder. Han fikk så en mail av namsmannen med noen spørsmål angående gjelden fordi mye av den var ny. Besvarte dette på mail. Fikk så brev i postkassa 1 måned senere med at gjeldsordning var innvilget og betalingsplan for de neste 5 årene. Vil på det aller sterkeste anbefale deg å få en gjeldsrådgiver i kommunen, de er eksperter på alt og vil hjelpe deg fra A til Å. Anonymkode: 81e77...a5d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da vil du ikke få innvilget. Anonymkode: de12e...364 Ok. Da er det ingenting å gjøre? Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Del Skrevet 22. mars 2024 Dette står, og har du ny gjeld så viser det egentlig liten vilje til å gjøre opp for deg. Spesielt om gjelden er under 6 måneder, det vil være negativt uansett Dette står inne Hvor gammel må gjelden være for å få gjeldsordning? Gjelden som søkes slettet eller redusert MÅ være eldre enn 3 år. Anonymkode: e06d3...d00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #12 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Da er det ingenting å gjøre? Anonymkode: 1282c...076 Vente til gjelden er over 6 mnd. Utenom det, nei dessverre Anonymkode: de12e...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #13 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hjalp et familiemedlem med dette og for hans del var det lett. Eller lett og lett, man har det jo ikke lett i årene før - men selve prosessen var enkel. Han fikk gjeldsrådgiver hos Nav som hjalp til med hele prosessen (samle kreditorer, forhandle og utforme søknad). Var vel i møte der ca 4 ganger over 4 måneder. Søknaden ble sendt også var det en ventetid på nesten 9 måneder. Han fikk så en mail av namsmannen med noen spørsmål angående gjelden fordi mye av den var ny. Besvarte dette på mail. Fikk så brev i postkassa 1 måned senere med at gjeldsordning var innvilget og betalingsplan for de neste 5 årene. Vil på det aller sterkeste anbefale deg å få en gjeldsrådgiver i kommunen, de er eksperter på alt og vil hjelpe deg fra A til Å. Anonymkode: 81e77...a5d Er gjeldsrådgiver i kommunen. Men for meg er det vel ingen vits å søke siden gjelden er under 6 måneder... Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #14 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette står, og har du ny gjeld så viser det egentlig liten vilje til å gjøre opp for deg. Spesielt om gjelden er under 6 måneder, det vil være negativt uansett Dette står inne Hvor gammel må gjelden være for å få gjeldsordning? Gjelden som søkes slettet eller redusert MÅ være eldre enn 3 år. Anonymkode: e06d3...d00 Og det finnes ingen andre løsninger? Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #15 Del Skrevet 22. mars 2024 Som med mye her i Norge, så er det lettere å få seg gjeld enn gjeldsordning. Anonymkode: c0933...2f9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #16 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som med mye her i Norge, så er det lettere å få seg gjeld enn gjeldsordning. Anonymkode: c0933...2f9 Det skan være sikkert og visst. Jeg søkte og fikk avslag. Så gikk jeg til de eneste som låner deg penger uansett hvor fucked økonomien er, Lånekassen. Etter 2 år med ytterligere gjeld der fikk jeg innvilget gjeldsordning. Betalte ikke en krone og er nå ferdig. Men for et opplegg. Anonymkode: fa721...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #17 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skan være sikkert og visst. Jeg søkte og fikk avslag. Så gikk jeg til de eneste som låner deg penger uansett hvor fucked økonomien er, Lånekassen. Etter 2 år med ytterligere gjeld der fikk jeg innvilget gjeldsordning. Betalte ikke en krone og er nå ferdig. Men for et opplegg. Anonymkode: fa721...264 Da er det vel ingen vits at jeg snakker med Nav heller da? Siden jeg nok uansett får avslag på hjelp. Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #18 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er det vel ingen vits at jeg snakker med Nav heller da? Siden jeg nok uansett får avslag på hjelp. Anonymkode: 1282c...076 Dette kan jeg ikke svare på, desv. Men er nok bedre å gjøre det, for å få vite. Anonymkode: fa721...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #19 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skan være sikkert og visst. Jeg søkte og fikk avslag. Så gikk jeg til de eneste som låner deg penger uansett hvor fucked økonomien er, Lånekassen. Etter 2 år med ytterligere gjeld der fikk jeg innvilget gjeldsordning. Betalte ikke en krone og er nå ferdig. Men for et opplegg. Anonymkode: fa721...264 Er det lov å søke lån i Lånekassen om man ikke skal studere liksom? Gir de lån uansett? Ellers kunne jeg jo refinansiert med den og fått lavere renter. Men tror ikke jeg får det heller Anonymkode: 1282c...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #20 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det lov å søke lån i Lånekassen om man ikke skal studere liksom? Gir de lån uansett? Ellers kunne jeg jo refinansiert med den og fått lavere renter. Men tror ikke jeg får det heller Anonymkode: 1282c...076 Jeg meldte meg opp som student. Hadde ingen annen utvei. Da får man studielån uansett hvor svartelistet en er andre steder. Anonymkode: fa721...264 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå