Gå til innhold

Bruk av manipulerte bilder på datingapper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (mann) ser at dette er ganske vanlig blant kvinner på feks Tinder. Hva med den andre veien? Jeg har alltid hatt et ønske om å være mest mulig ærlig, og av den oppfatning om at det er det indre som teller MEST. Og jeg vet at mindre indre kvaliteter er mye bedre enn de ytre. Men det er jo vanskelig å få vist dette når en blir dømt utifra utseende. 

Jeg har "normalt" utseende, er det da greit å bruke noe modifiserte bilder av meg selv for å få "napp" for å så vise hvem man er? Min søster mener det, jeg er usikker, jeg føler at det er å føre andre bak lyset. What do you think? 

Anonymkode: 865e7...336

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på, de fleste kvinner vet at menn bruker misvisende bilder i 90% av tilfellene uansett.

Menn mener nemlig at det er helt greit å bruke bilder som er tatt for 20 år og 20 kg siden. 

Anonymkode: c4297...2d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid best å være ærlig ❤️ Når det er sagt så ser jeg at sinnsykt mange damer har filter på bildene sine på sosiale medier. Mange av disse kjenner jeg og noen er jo ikke til å kjenne igjen 😅 og kommentarene om hvor gitte og pene de er strømmer på 😅 For meg blir dette for dumt. Når det er sagt så traff jeg min forlovede på datingapp. Han hadde bilder hvor han var kanskje 20 kilo lettere så ble litt overrasket. Men lærte han og kjenne og falt pladask 🙈 mitt råd; skal du fikse på bilder så ikke rediger så mye at du blir ugjenkjennelig hvertfall ❤️

Anonymkode: 084bc...bb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjør på, de fleste kvinner vet at menn bruker misvisende bilder i 90% av tilfellene uansett.

Menn mener nemlig at det er helt greit å bruke bilder som er tatt for 20 år og 20 kg siden. 

Anonymkode: c4297...2d5

Jepp 😂😅 derfor vil jeg alltid ha snapchat før jeg eventuelt møter noen

Anonymkode: 4ee89...392

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir for dumt å bare bruke bilder med filter, jeg sveiper vekk profiler man kan se at det er filter på alle bildene.

Anonymkode: afee0...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Alle ser at man bruker filter. Alle damer med sånne teite bilder ryker rett til venstre. 

Jeg ser også normal ut (tror jeg) og bruker bare nye og ærlige bilder, men det er bilder som er bra fotografert. . Jeg vil at det de ser på profilen skal stemme best mulig med det de møter på date. 

Det har fungert veldig fint. Dater en utrolig flott dame nå. 

Anonymkode: 06af9...1a5

AnonymBruker
Skrevet

Ærlige bilder vil nok gi det beste inntrykket når dere møtes 😊

Men om du sliter med å få matcher og matcher med uærlige damer uansett, da leker dere jo bare den samme leken om du også fikser på bildene dine.

Anonymkode: e8af5...b35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ærlige bilder vil nok gi det beste inntrykket når dere møtes 😊

Men om du sliter med å få matcher og matcher med uærlige damer uansett, da leker dere jo bare den samme leken om du også fikser på bildene dine.

Jo, men så kan man bruke litt tid på å bli kjent, og så vise reelle bilder FØR en møtes, så en ikke blir totalt overrasket, tenker jeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, men så kan man bruke litt tid på å bli kjent, og så vise reelle bilder FØR en møtes, så en ikke blir totalt overrasket, tenker jeg

Ja 😊

Beklager at jeg forutsetter å snakke om redigering.

Det må sitte ganske langt inne å vise et realistisk bilde etter å kun ha blitt sett på redigerte. 

Men husker da jeg var i tenårene og redigering ble gjort med mye dårligere verktøy, å jeg nådeløst retusjert nesa mi på alle Facebook bilder. Skikkelig synlig. Tenkte ikke over det at alle så hvordan jeg egentlig så ut 😂 Blir kanskje et slags selvbedrag? Som med sminke også, vi er kanskje så vandt med å lyve? Det er vel ukomfortablelt å vise seg frem, men er du ukomfortabel med hvordan du ser ut er du jo uansett så vant med den følelsen at du kanskje glemmer at du har lovet at du ser bedre ut enn du gjør? For det gjør jeg uansett hver gang jeg går ut døra med mørke vipper, eyeliner for å fremheve og concealer over rød hud. Å push up bh. Det er jo kjempe vanlig for kvinner å lyve på utsendet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hva du mener med "manipulert" og "filter". Det finnes ikke noe sånt som et "nøytralt" eller "ekte" bilde, da ting som vinkel, brennvidde, lysåpning, kameramodus og så videre påvirker bildet på sine måter. ALLE bilder er redigerte, men for folk flest, som ikke kan eller gidder å gjøre det selv, så går det automatisk, dvs. kameraet (oftest mobilen) gjør det.

Anonymkode: 09506...bc1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det spørs jo helt hva du mener med "manipulert" og "filter". Det finnes ikke noe sånt som et "nøytralt" eller "ekte" bilde, da ting som vinkel, brennvidde, lysåpning, kameramodus og så videre påvirker bildet på sine måter. ALLE bilder er redigerte, men for folk flest, som ikke kan eller gidder å gjøre det selv, så går det automatisk, dvs. kameraet (oftest mobilen) gjør det.

Anonymkode: 09506...bc1

Godt poeng. Jeg mener her å fikse på utseende med enten photoshop eller filter. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri manipulert eller brukt filter på bilder. Er kanskje grunnen til at jeg får mindre likes enn andre. 

Anonymkode: d1f3b...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...