Gå til innhold

Hvordan si nei til en sexstilling under akten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere ganger blitt spurt om å gjøre ting i senga jeg ikke føler meg komfortabel med. Skulle ønske han kunne spurt på forhånd og ikke under akten, for det blir så kleint om jeg sier nei. Og jeg vet ikke hvordan si nei uten at stemningen skal dø ut. 

noen tips?

Anonymkode: d712f...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk sammen før sexen. Viser han ikke respekt så dump fyren 

Anonymkode: 97b68...84b

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk sammen før sexen. Viser han ikke respekt så dump fyren 

Anonymkode: 97b68...84b

Noen forslag på når? Tidligere på kvelden eller rett etter man har lagt seg i senga? Og usikker på hvordan jeg spør. «Hva liker du i senga?»

ts

AnonymBruker
Skrevet

Regner med dere ikke har vært sammen så lenge da eller er ung?

Ta det opp i en ikke-seksuell god stemning bare dere to. Imens dere lager mat eller tar oppvask, ‘helt random’ . Feks »Hva er favorittstillingå di? Mistenker det er xxx. Og jeg må desverre dele at jrg har litt problemer med den stillingen. Min favoritt er xx og xx» .

Noe sånn? Er forholdet ferskt eller du likevel syns det er kleint. Hva med å skrive det i en melding? Evt ta det etter noen glass.

Anonymkode: f5e95...437

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ligg med andre enn en kjæreste du kjenner godt. 

Anonymkode: 30b80...0b7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har flere ganger blitt spurt om å gjøre ting i senga jeg ikke føler meg komfortabel med. Skulle ønske han kunne spurt på forhånd og ikke under akten, for det blir så kleint om jeg sier nei. Og jeg vet ikke hvordan si nei uten at stemningen skal dø ut. 

noen tips?

"Si hva du har på hjertet ditt, så skal jeg elske deg med hele mitt hjerte" ❤️(Bamseklemmers visdomsord)😜

Det er så supersexy at du sier ifra, så slipper jeg å bekymre meg. Så du skal aldri frykte for at jeg tar ting ille opp, det styrker bare kjærligheten med å være åpen og bekymringsfri.

Likte du det jeg skrev? Da kan du forklare han, at samarbeid i samliv og sexliv er nødvendig for maksimal livsnytelse. For husk at et dårlig sexliv, gjør ikke samlivet bedre. Og et dårlig samliv gjør ikke sexen bedre.. Det kreves samarbeid i begge livene.. for vi er et par for at vi begge skal ha det bra, og minst å leve så bekymringsfritt som mulig.

Bonusen med et godt velfungerende sexliv, er at lykken smiler i samlivet.. for det er smittsomt..  Det kan du også forklare han.. får du endret hans innstilling, så ser jeg er par som elsker hverandre langt inn i evigheten❤️🥰

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 1.07):

noen tips?

Jeg er mann og enig med deg. Sex skal være sex som begge ønsker så best å snakke lit først

• Liker 2
Skrevet

noen tips?

Snakk om sex - både før, under og etter. Det ødelegger ikke stemningen om du ytrer at du ikke er helt sikker på om du er komfortabel, selv om dere er midt i sex :) 

• Liker 2
Skrevet

I tillegg - over tid vil sexlivet deres bli så sykt mye bedre om dere prater om det og fjerner alle tabuene rundt å ha helt vanlige samtaler om sex :)

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ting som er absolutt uaktuelt avklarer jeg før sex, og ting jeg finner ut underveis at jeg ikke liker sier jeg der og da😊 og hvilke preferanser man har er jo individuelt, jeg liker ikke å bli spurt om ting under økten - foretrekker at man bare gjør det og at jeg heller sier stopp. 

Snakk med han om det, så finner dere ut hva som funker best for dere!

Anonymkode: 35e65...45c

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke hvordan si nei uten at stemningen skal dø ut. 

noen tips?

Om å si nei til noe ødelegger stemningen, så får det bare være. Det er ikke du som er alene ansvarlig for at ‘stemningen er god’ hele tiden. 

Bare si: nei, jeg ønsker jeg ikke. Nei, det vil jeg ikke. 

Anonymkode: 1e185...583

• Nyttig 4
Skrevet

Ingen problem å ta litt kontroll, liker du ikke det han vil og føle det litt kleint å ta opp. Ta kontrollen, guide uten ord. Eller viske jeg skal vise deg hva jeg liker..uansett man er 2 og det å miste din lyst for å gagne hans blir feil,da vil han forsette å tro du liker det.

• Liker 2
Skrevet

Går Ann å i stedenfor og si nei, si kan vi ikke heller ta "doggy" eller noe du ønsker? Så kan dere snakke om det senere. 

Eller så må du kvinne deg opp å snakke om hva du liker og ikke går med på sexuelt.

Gjest Gentleman59
Skrevet

Hmm,....snakker ikke folk sammen? Har ikke mennesker gode samtaler om sexlivet sitt? Snakker man ikke om lyster, fantasier og drømmer - før man ligger der/står der/sitter der og stemningen blir pinlig? 
Det er naturlig å snakke sammen - da oppstår ikke pinlige situasjoner. 

Skrevet
On 3/22/2024 at 1:07 AM, AnonymBruker said:

noen tips?

Du bør formulere en kontrakt dere begge skriver under på før sex

AnonymBruker
Skrevet

noen tips?

Snakk om det i en ikke seksuell setting. Si at du gjerne vil snakke om det. Så ta opp ting du liker, du vil ha mer av og så noen ting som har og ikke har blitt gjort som du ikke liker. Da blir det ikke en samtale med fokus på det negative, men en samtale for utvikling😉

Anonymkode: 36ace...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si nei? Ikke rart mange tråkker over grenser når nei er et så vanskelig ord å bruke. Om stemningen får en knekk betyr lite, viktigere at du ikke er med på ting du ikke ønsker selv 

Anonymkode: f900c...e6d

Skrevet
Tobias001 skrev (50 minutter siden):

Du bør formulere en kontrakt dere begge skriver under på før sex

Morroklumpen! 😂

Skrevet

Må være snakk om en ff/date da? Blir ikke kleint i forhold? Og dersom det er ff og han er en ålreit person som ikke vil forbedre kvinner så prøver han vel ikke å være "dyrisk" i starten? Jeg elsker doggy, men jeg hadde aldri spurt en kvinne jeg respekterer om det jo mindre vi var sammen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 1.11):

Noen forslag på når? Tidligere på kvelden eller rett etter man har lagt seg i senga? Og usikker på hvordan jeg spør. «Hva liker du i senga?»

ts

Vi har våre beste prater om sex når vi går/kjører tur sammen. Da ser og beveger vi oss i samme retning.

Men sex er blitt et veldig vanlig samtaleemne hos oss, så vi kan egentlig prate om det når som helst.

Jeg synes du bør si klart fra ham at du er mest komfortabel dersom han spør i forkant i stedet for underveis. Fortell ham hvordan du føler det underveis og at du blir usikker selv om han foreslår ting du ville sagt ja til - rett og slett fordi det ikke var avklart på forhånd. Det høres kanskje litt usexy ut, men under sex vil du heller nyte enn å ta stilling til ting.

Underveis synes jeg du bør stoppe ham, og si at du gjerne vil svare på det når du ikke er i elskovsrus. Og så kryper du tett inntil ham og viser at du virkelig nyter ham og det dere allerede gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...