Gå til innhold

Påskekrim 2024

Kinder

Anbefalte innlegg

Vera er veldig langdryg og ikke noe aktion. Det blir for snilt. "Blue Lights" er veldig bra. En av de beste på lenge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 14.27):

Har sett ferdig "I famnen til ein mordar". Off, den gikk skikkelig inn på meg. Stakkars folk!

Anonymkode: 3c470...34b

Ja den var mørk! Herlighet. Bra, men tung å ta inn😢 De bildene på slutten av de virkelige ofrene🥺💔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Ja den var mørk! Herlighet. Bra, men tung å ta inn😢 De bildene på slutten av de virkelige ofrene🥺💔

Det verste jeg noen gang har sett, bare deprimerende og grusom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Enig . Veldig mørk og veldig bra, stakkars folk 😓❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo ikke noe Wisting før 11 april. På Viaplay. Hvordan får dere sett det?

Anonymkode: babc3...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wisting går på Viaplay!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Frøkenfryden said:

Mørk og litt annerledes krim, synes jeg. 

Må alltid Google navnene i ettertid for å se hvordan de ser ut 😬 samme var det med i "the hunt for Raoul Moat" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jaeols skrev (7 timer siden):

Wisting går på Viaplay!!

Bare sesong en to og tre. Men har på et mystisk vis fått svensk visplay. Sikkert der problemet ligger her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sesong 4 kom ut på viaplay den 24 mars. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Murder is easy" var elendig, ikke noe av Agatha Christie-stemning i det hele tatt. Helbom, synes jeg. 

Likte best Dalgliesh, har ikke sett absolutt alle. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sett ferdig Shetland. Endte opp med å være litt spennende allikevel.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (18 timer siden):

"Murder is easy" var elendig, ikke noe av Agatha Christie-stemning i det hele tatt. Helbom, synes jeg. 

Enig. Det ble en nedtur. De endret mye av det opprinnelige plottet, og la bl.a. inn referanser til kolonitiden. Det hele ble langt på vei tilpasset dagens mangfoldige og fargerike samfunn, til tross for at handlingen i denne TV-serien visstnok finner sted i 1954. Det er vel det som mange vil kalle for "woke". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøkenfryden skrev (På 30.3.2024 den 21.06):

Veldig god serie, men hjerteskjærende! Var så brutalt at de fikk fratatt verdigheten og troen sin helt på slutten. Det holdt ikke bare å miste pengene og livet sitt liksom, de skulle miste absolutt alt ... Tenk at noen kan være så onde.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (3 timer siden):

Enig. Det ble en nedtur. De endret mye av det opprinnelige plottet, og la bl.a. inn referanser til kolonitiden. Det hele ble langt på vei tilpasset dagens mangfoldige og fargerike samfunn, til tross for at handlingen i denne TV-serien visstnok finner sted i 1954. Det er vel det som mange vil kalle for "woke". 

Veldig enig. Og jeg savner dybde i personene, de er jo bare karikaturer. Selv en serie i to deler bør kunne gi en smule innsikt i de forskjellige personene som er med.

Og hvor er uhyggen? Folk dør som fluer og jeg kunne ikke brydd meg mindre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (På 24.3.2024 den 18.25):

Wisting skuffet. Skuespillerprestasjonene er svake og storyen tynn.

Enig - har lest alle bøkene til Lier-Horst i serien og fått for meg hvordan karakterene er i hodet (og de lever jo sjelden opp til det på film/serie...men det er nå en annen sak) og har derfor ikke sett noen av de andre Wisting-sesongene, men tenkte prøve meg på denne siden den ikke var basert på en av bøkene - skuffende på alle plan ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet meg ikke all verden av Wisting og jeg har bare lest en bok, men altså. I sesong fire har de til og med byttet skuespiller i en rolle, og flere andre ting i produksjonen henger ikke på greip. Slett arbeid, rett og slett, jeg blir bare irritert av sånt. 

Shetland var bra, jeg synes de har klart bytte av hovedperson på en god måte. Rakk ikke Blue lights, men kommer dit også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har sett I favnen på en morder, Shetland og Wisting. Synes alle var bra, men best var vel favnen på en morder, men sant at den var ganske vond og hjerteskjærende å se på. Veldig godt laget og gode skuespillere da.  Synes Wisting var veldig bra, men jeg elsker bare den serien. Shetland var også bra, jeg har aldri orket å se på den før fordi alt går så tregt, men nå var det bedre. Sånn woke-greier som den liksom-Agatha Christie gidder jeg ikke å se. Har sett litt på Dalgliesh og den var ok, men ikke som den gode gamle serien. Kan være jeg ser Blue Lights også, men får se etterhvert for nå er jeg ganske mettet på krim for en stund. 

Anonymkode: 57fed...446

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kålrota skrev (9 timer siden):

Jeg forventet meg ikke all verden av Wisting og jeg har bare lest en bok, men altså. I sesong fire har de til og med byttet skuespiller i en rolle, og flere andre ting i produksjonen henger ikke på greip. Slett arbeid, rett og slett, jeg blir bare irritert av sånt. 

Shetland var bra, jeg synes de har klart bytte av hovedperson på en god måte. Rakk ikke Blue lights, men kommer dit også. 

Enig, ble kjempeskuffet over Wisting! Har likt de andre sesongene, men denne var ikke bra. Synes noen av skuespillerne var fryktelig dårlige, særlig moren til gutten som forsvant. Historien var også tynn og kunne blitt gjort mye bedre. Shetland likte jeg også, selv om det var ny hovedperson. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle på Nrk var bra, Vera, Shetland og spesielt i favnen på en morder, den var fæl og guffen, men allikevel bra. Blue lights likte jeg også, og Dalgliesh har jeg sett på før… de pleier å være bra, selv med ny Dalgliesh. Har begynt på The Marlowe murder club, den er litt lettbeint og fornøyelig, men virker også bra. Wisting sparer jeg til senere… er fornøyd med utvalget iallefall! 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland var utrolig bra. Holder god kvalitet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...