AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Vi har hatt hyppig sex de årene vi har vært sammen. Det vil si nesten daglig. Kanskje noen få kortere perioder med noe mindre sex uten at det har vært pga problemer feks. Nå har vi en 2åring. Vi har sex stort sett et par dager i uken. I tillegg får mannen litt ekstra kos, ofte flere av dagene i løpet av en uke. Jeg viser nok mindre interesse nå, men jeg har også andre ting å tenke på nå. Legging, husarbeid som må tas etter legging (begge deltar), diverse ærend. I tillegg ønsker jeg å komme meg litt ut for å komme i bedre form. Og jeg trenger også litt egentid ettr jobb innimellom. Stort sett er begge ute av huset hver sin gang en time eller to et par dager i uken. Vi bytter også på å ta en kortere hvil enkelte ettermiddager hvis søvnen hat vært dårlig. Jeg sover dårligere nå og 2åringen våkner som regel noen ganger i løpet av natten. Derfor trenger jeg å legge meg tidligere enn før for å få nok søvn før jobb kl 07. Vi er mye sammen. Finner på ting med familie, venner og hver for oss i helgen. Så og si alltid sex i løpet av helgen og vi bruker da ofte mer tid enn hvis det er en travel hverdag. Har inntrykk av at mange har mye sjeldnere sex med småbarn. Har ikke tenkt vi har lite sex før han nevnte dette i går. Syns det begynner å bli litt slitsomt da jeg føler at jeg ikke kan gi han det han ønsker. Anonymkode: 6d58a...cfe
Jeg-er-anonym Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Høres ut som dere har et fint forhold til hverandre så blir litt dumt at mannen din ikke er fornøyd. Det at han sier dere aldri har det er nok ikke fordi at han føler at dere aldri har det, men heller det at han ønsker det oftere. Men er jo vanskelig til tider og det må jo vises forståelse for. Det virker som du forsøker og det er alt en mann kan ønske seg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 Mannen har helt urealistiske forventninger! Han er sikkert så fjern at han har hørt om par som "aldri" har sex, og tror nå at dere har havnet i den kategorien. Sannheten er at dere hadde sex langt oftere enn snittet før og at dere har sex langt oftere enn snittet for småbarnsforeldre nå. Jeg var i samme situasjon selv og snakket med en kompis om dette på et tidspunkt, og han ble faktisk så utrolig provosert over holdningene til min mann. Han fikk barn på samme tid selv og bidro langt mer hjemme, men der ble det sex bare én gang i måneden eller litt sjeldnere. Han var selvsagt ikke fornøyd med hyppigheten, men respekterte fullt ut at lysten ikke var topp i småbarnsfasen. Anonymkode: 0f448...afa 8 1
Isambard Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 Dere har veldig mye sex, så jeg tror han har litt skjevt syn på hva som er normalt. Vi hadde faktisk ikke mindre sex i småbarnsperioden, men så hadde vi heller ikke så mye som dere i utgangspunktet. Jeg kan ikke snakke for mannen til TS, men jeg synes det blir best hvis man rekker å savne det litt. Godteri smaker mye bedre hvis det er én gang i uken. Det bør bare ikke bli så sjelden at man havner i friend-zone. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 Isambard skrev (59 minutter siden): Dere har veldig mye sex, så jeg tror han har litt skjevt syn på hva som er normalt. Vi hadde faktisk ikke mindre sex i småbarnsperioden, men så hadde vi heller ikke så mye som dere i utgangspunktet. Jeg kan ikke snakke for mannen til TS, men jeg synes det blir best hvis man rekker å savne det litt. Godteri smaker mye bedre hvis det er én gang i uken. Det bør bare ikke bli så sjelden at man havner i friend-zone. Det er nettopp det med å savne. Tror det er mitt problem. Får liksom ikke muligheten til å savne sex og av den grunn gjerne bygge opp kåtheten. Nå blir sex mer noe som bare skjer og det er ikke alltid jeg er superkåt. Føler også på "presset" fra mannen. For å ikke forvirre, han tvinger seg ikke på. Men jeg merker "mas" i form av kroppsspråket hans som tydelig viser at han vil ha sex og kommentarene som at vi sjelden har sex. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prate med han om det. Jeg tror at han tror at jeg ikke har lyst på han. Tingen er at vi har så mye annet på agendaen nå som småbarnsforeldre at jeg rett og slett tenker sjeldnere på sex. Jeg er ikke det moduset hele tiden. Men så kan jeg heller ikke utelukke og jeg kanskje har lavere sexlyst fordi jeg opplever "press" og fordi det ikke er noe kjekt når han ikke godtar at ting er annerledes nå. Anonymkode: 6d58a...cfe
Isambard Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nettopp det med å savne. Tror det er mitt problem. Får liksom ikke muligheten til å savne sex og av den grunn gjerne bygge opp kåtheten. Nå blir sex mer noe som bare skjer og det er ikke alltid jeg er superkåt. Føler også på "presset" fra mannen. For å ikke forvirre, han tvinger seg ikke på. Men jeg merker "mas" i form av kroppsspråket hans som tydelig viser at han vil ha sex og kommentarene som at vi sjelden har sex. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prate med han om det. Jeg tror at han tror at jeg ikke har lyst på han. Tingen er at vi har så mye annet på agendaen nå som småbarnsforeldre at jeg rett og slett tenker sjeldnere på sex. Jeg er ikke det moduset hele tiden. Men så kan jeg heller ikke utelukke og jeg kanskje har lavere sexlyst fordi jeg opplever "press" og fordi det ikke er noe kjekt når han ikke godtar at ting er annerledes nå. Anonymkode: 6d58a...cfe Jeg tror du er nødt til å være helt ærlig selv om det er tøft. Han blir kanskje litt skremt av at det skjer en endring i forholdet, så det er viktig at du samtidig gjør ham trygg på at du fortsatt vil ha et sexliv. 2
I Grosny Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sover dårligere nå og 2åringen våkner som regel noen ganger i løpet av natten. Derfor trenger jeg å legge meg tidligere enn før for å få nok søvn før jobb kl 07. Anonymkode: 6d58a...cfe Sex er gjerne best når man er opplagt og uthvilt. Mange forbinder det med noe man gjør etter at man har gått til sengs. Jeg antar at om dere skal ha glede av mer sex så vil det skje på dagtid når begge er opplagte og har overskudd. Men om man må skynde seg og være effektiv for å få tid til sex så tror jeg stressinga tar bort mye av gleden. Kos dere når dere har lyst, ikke stress.
I Grosny Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er nettopp det med å savne. Tror det er mitt problem. Får liksom ikke muligheten til å savne sex og av den grunn gjerne bygge opp kåtheten. Nå blir sex mer noe som bare skjer og det er ikke alltid jeg er superkåt. Føler også på "presset" fra mannen. For å ikke forvirre, han tvinger seg ikke på. Men jeg merker "mas" i form av kroppsspråket hans som tydelig viser at han vil ha sex og kommentarene som at vi sjelden har sex. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prate med han om det. Jeg tror at han tror at jeg ikke har lyst på han. Tingen er at vi har så mye annet på agendaen nå som småbarnsforeldre at jeg rett og slett tenker sjeldnere på sex. Jeg er ikke det moduset hele tiden. Men så kan jeg heller ikke utelukke og jeg kanskje har lavere sexlyst fordi jeg opplever "press" og fordi det ikke er noe kjekt når han ikke godtar at ting er annerledes nå. Anonymkode: 6d58a...cfe Han må finne roen og slutte å mase. Jeg tror nemlig mas er uromantisk og lystreduserende. Han kan selv lette på trykket med håndarbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Skrevet 22. mars 2024 Småbarnsfasen er slitsom for alle. Derfor bør man ha en god og robust relasjon før man velger å få barn. Det som skjedde i vårt tilfelle var at «unntakstilstanden» som rådet når barna var små bare fortsatte. Vi ble aldri kjærester igjen, på tross av at barna nå har nok med sitt. Anonymkode: 7a265...440
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Skrevet 22. mars 2024 Gjennom et langt samliv går dette opp og ned. De første årene knullet vi som kaniner, deretter ble det litt sjeldnere - vi hadde jo forlengst flyttet sammen og vi hadde jo tilgang til hverandre når som helst. Så kom det barn og det ble som TS skriver. Deretter, når de ble større, tok det seg opp igjen. Tiden like etter fylte 40 år var det masse sex, og bedre enn noen gang. Inn mot overgangsalderen dabbet det av, han syntes og synes kanskje det er lite, men vi har sex ukentlig. Nå er vi kommet i slutten av 50-årene. Jeg vet at jeg selv har godt av sex og orgasmer, og at et aktivt seksualliv er bra for forholdet vårt. Noen ganger er jeg egentlig ikke så interessert, men det blir jo godt og etterpå er jeg glad for at det skjedde. Han gir mye oralsex, men jeg må bruke glidemiddel på grunn av tørre slimhinner. Bruker vibrator mens vi har samleie og kommer alltid, en eller flere ganger. Vi har ellers mye kroppskontakt, tungekysser daglig, sover nakne og ligger tett, og tar på hverandre mye. Vært sammen i 37 år. Anonymkode: 2285e...00a 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har hatt hyppig sex de årene vi har vært sammen. Det vil si nesten daglig. Kanskje noen få kortere perioder med noe mindre sex uten at det har vært pga problemer feks. Nå har vi en 2åring. Vi har sex stort sett et par dager i uken. I tillegg får mannen litt ekstra kos, ofte flere av dagene i løpet av en uke. Jeg viser nok mindre interesse nå, men jeg har også andre ting å tenke på nå. Legging, husarbeid som må tas etter legging (begge deltar), diverse ærend. I tillegg ønsker jeg å komme meg litt ut for å komme i bedre form. Og jeg trenger også litt egentid ettr jobb innimellom. Stort sett er begge ute av huset hver sin gang en time eller to et par dager i uken. Vi bytter også på å ta en kortere hvil enkelte ettermiddager hvis søvnen hat vært dårlig. Jeg sover dårligere nå og 2åringen våkner som regel noen ganger i løpet av natten. Derfor trenger jeg å legge meg tidligere enn før for å få nok søvn før jobb kl 07. Vi er mye sammen. Finner på ting med familie, venner og hver for oss i helgen. Så og si alltid sex i løpet av helgen og vi bruker da ofte mer tid enn hvis det er en travel hverdag. Har inntrykk av at mange har mye sjeldnere sex med småbarn. Har ikke tenkt vi har lite sex før han nevnte dette i går. Syns det begynner å bli litt slitsomt da jeg føler at jeg ikke kan gi han det han ønsker. Anonymkode: 6d58a...cfe Vi har ikke hatt sex siden svangerskapet med et barn på snart 2 år, så jeg tror ikke han har noe å klage på... Anonymkode: b27d5...295
tussi84 Skrevet 22. mars 2024 #12 Skrevet 22. mars 2024 2 ganger i uka er mer enn hva mange andre småbarnsforeldrene får til. Noen er superglad om de får til en dag I uka. Enn må nesten forvente at sexlivet blir anderledes og variernde i hyppighet en stund med små barn I hus. Som regel tar det seg opp igjen når barna blir eldre.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #13 Skrevet 22. mars 2024 Jeg synes dere har sex ofte for å være i småbarnsfasen. Mannen og jeg hadde sex hver dag før vi fikk barn (var sammen 4 år før første barnet). Så kom barnet, med søvnproblemer og hele pakka, og vi gikk vel ned til å ha sex et par ganger i uka. Så begynte barnet å sove bedre, passerte to år. Og da begynte vi å ha sex hver dag igjen. Så ble jeg (planlagt) gravid da, og nå i svangerskapet har vi sex kanskje en gang i uka. Jeg føler meg ikke spesielt flott som gravid, og begge gangene har vi hatt veldig lite sex. Så jeg regner med at sexen gradvis kommer til å ta seg opp igjen, men at det er en "rolig" periode nå og framover. Mannen har aldri klaget eller vært misfornøyd, og det er jeg veldig glad for. Synes du skal snakke med mannen din og forklare at dette er en periode hvor det kanskje er litt mindre, men at det med all sannsynlighet vil ta seg opp igjen. Jeg regner med at mannen og jeg er tilbake til å ha daglig sex om 2-3 år. Jeg gleder meg til det, men stresser absolutt ikke med det 😊 Anonymkode: 6eb31...95f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #14 Skrevet 23. mars 2024 Etter man får barn så skjønner man at slike trivielle ting som sex ikke er viktig. Bruk tiden på barna i stede for å være så opptatt av sex hele tiden Anonymkode: b27d5...295
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Skrevet 23. mars 2024 Skal vi bytte mann? Min man vil aldri ha sex mens jeg vil ha sex hver dag Anonymkode: 04617...855 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #16 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 23.49): Vi har hatt hyppig sex de årene vi har vært sammen. Det vil si nesten daglig. Kanskje noen få kortere perioder med noe mindre sex uten at det har vært pga problemer feks. Nå har vi en 2åring. Vi har sex stort sett et par dager i uken. I tillegg får mannen litt ekstra kos, ofte flere av dagene i løpet av en uke. Jeg viser nok mindre interesse nå, men jeg har også andre ting å tenke på nå. Legging, husarbeid som må tas etter legging (begge deltar), diverse ærend. I tillegg ønsker jeg å komme meg litt ut for å komme i bedre form. Og jeg trenger også litt egentid ettr jobb innimellom. Stort sett er begge ute av huset hver sin gang en time eller to et par dager i uken. Vi bytter også på å ta en kortere hvil enkelte ettermiddager hvis søvnen hat vært dårlig. Jeg sover dårligere nå og 2åringen våkner som regel noen ganger i løpet av natten. Derfor trenger jeg å legge meg tidligere enn før for å få nok søvn før jobb kl 07. Vi er mye sammen. Finner på ting med familie, venner og hver for oss i helgen. Så og si alltid sex i løpet av helgen og vi bruker da ofte mer tid enn hvis det er en travel hverdag. Har inntrykk av at mange har mye sjeldnere sex med småbarn. Har ikke tenkt vi har lite sex før han nevnte dette i går. Syns det begynner å bli litt slitsomt da jeg føler at jeg ikke kan gi han det han ønsker. Anonymkode: 6d58a...cfe Herregud.. Dere har langt oftere/mer sex en hva som er normalt og kan forventes. Mannen din trenger en reality check…kjip fyr. Anonymkode: 1e1fc...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #17 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal vi bytte mann? Min man vil aldri ha sex mens jeg vil ha sex hver dag Anonymkode: 04617...855 Noen ganger tror jeg at det kunne ha vært det beste for alle parter. Hvorfor bruke opp livet på en partner som vil noe helt annet enn deg? Anonymkode: 7a265...440
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #18 Skrevet 23. mars 2024 Hvordan er din holdning til sex ellers, ts? Er du sånn ”jeg er med på det” eller er du engasjert i innflytelse, kommunikasjon og forståelse for deres begge behov? Anonymkode: bd2a5...589
kikkana Skrevet 23. mars 2024 #19 Skrevet 23. mars 2024 Isambard skrev (På 22.3.2024 den 7.10): Dere har veldig mye sex, så jeg tror han har litt skjevt syn på hva som er normalt. Vi hadde faktisk ikke mindre sex i småbarnsperioden, men så hadde vi heller ikke så mye som dere i utgangspunktet. Jeg kan ikke snakke for mannen til TS, men jeg synes det blir best hvis man rekker å savne det litt. Godteri smaker mye bedre hvis det er én gang i uken. Det bør bare ikke bli så sjelden at man havner i friend-zone. Veldig mye sex har de jo ikke. I forhold til snittet med småbarn har de litt over snittet. Jo mer sex betyr som regel desto bedre. Er ingenting negativt med mye sex i et forhold som skal vare, annet en hvis noen blir presset til det. Mye sex fører til bedre samhold og bedre humør generelt, så jeg synes de som er for sliten eller ikke orker i forhold til sin partner bør forsøke å gi litt mer. Fordi det kan hjelpe godt på forholdet generelt og ingen føler seg så kjapt avvist, tror jeg. For å føle seg avvist eller ikke bra nok etc, er en dreper for samhold. Men er ingen ekspert.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #20 Skrevet 23. mars 2024 Vi har hatt sex fire ganger de siste fire årene etter første barn kom. En av de fire gangene gav oss et barn til. Jeg savner sex så utrolig mye men samboeren min har mistet helt lysten. Anonymkode: e716c...5b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå