AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Jeg er ca 8 uker og 3 dager på vei, har hatt litt smerter i underlivet i dag, typisk mens smerter. Nå så jeg noen blodflekker på trusen min og i do. Bør jeg kontakte lege? Vet at småblødninger er «normalt» tidlig i svangerskapet. Men opplevde ikke det da jeg var gravid med eldstemann som nå er 4 år. Anonymkode: 1a8b6...744
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Jeg hadde mye og store blødninger første trimester. Tok blodprøve på legekontoret hver tredje dag for å sjekke om hCG var stigende eller synkende. Det er jo ikke annet legen får gjort, men er vel greit å få svar uansett? PS. Det gikk fint i mitt tilfelle. Fødte friskt barn. PPS. For venninna mi betydde den lille blødningen hun opplevde i uke 9 dessverre missed abortion. Anonymkode: c2263...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 Det er ikke så mye legen får gjort til og fra. Ei heller at du får så mye svar om du tar en blodprøve i morgen. Jeg ville personlig ventet og sett an over helgen. Anonymkode: 8b28a...b5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Hvorfor det? Legen får ikke gjort noe fra eller til. Avvent noen dager og ta hjemmetester for å se om de fortsetter å være positive. Ikke noe å løpe ned legens kontor for. Anonymkode: 5e8ea...476
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 En lege får dessverre ikke gjort noe som helst fra eller til her. Her er det bare å ta tiden til hjelp og prøve å ta det rolig. Anonymkode: de2c4...b71
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor det? Legen får ikke gjort noe fra eller til. Avvent noen dager og ta hjemmetester for å se om de fortsetter å være positive. Ikke noe å løpe ned legens kontor for. Anonymkode: 5e8ea...476 Hcg vil ikke synke så fort at hun får en negativ test ila helgen hvis dette er en spontanabort… Anonymkode: eb58e...e73 1
Maleficenta Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ca 8 uker og 3 dager på vei, har hatt litt smerter i underlivet i dag, typisk mens smerter. Nå så jeg noen blodflekker på trusen min og i do. Bør jeg kontakte lege? Vet at småblødninger er «normalt» tidlig i svangerskapet. Men opplevde ikke det da jeg var gravid med eldstemann som nå er 4 år. Anonymkode: 1a8b6...744 Ja. Det samme skjedde med meg de to gangene jeg hadde sa rundt uke 7 Endret 22. mars 2024 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 Siden du har smerter er det ikke så postivt. Om du ønsker svar her og nå har du noen private gynekologer i området? Da får du sett med ultralyd om det fremdeles er liv. Anonymkode: 4bd56...584
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor det? Legen får ikke gjort noe fra eller til. Avvent noen dager og ta hjemmetester for å se om de fortsetter å være positive. Ikke noe å løpe ned legens kontor for. Anonymkode: 5e8ea...476 Som en annen skriver: Hjemmetest kan ikke brukes i dette tilfellet, det er falsk trygghet. Anonymkode: c2263...6b2
Queen94 Skrevet 22. mars 2024 #10 Skrevet 22. mars 2024 Jeg husker med 1 mann hadde jeg liten blødning. Var frisk blod så jeg ringte legen de sa det går nok fint.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Skrevet 22. mars 2024 Jeg ville tatt privat UL om kanskje en ukes tid (eller litt før) for å få vite så fort som mulig. Både blødning og litt "menskramper" kan være helt normale plager såpass tidlig (mange har litt murringer osv gjennom graviditeten, men ikke så lett å beskrive hva som er hva), men det kan også være tidlige tegn på spontanabort dessverre, og jeg ville ikke taklet så godt å gå å vente på å se hva det viser seg å være. Man får jo ikke gjort noe fra eller til så tidlig, men for meg tok uvissheten i de ukene nesten knekken på meg. I tillegg er det greit å dobbeltsjekke at graviditeten sitter riktig sted, da graviditet utenfor livmoren kan gi blødning og smerter, og kan være farlig å gå med, selv om det ikke høres helt ut som det du har. Du kan gå til legen og få målt hcg stigning med 2 dagers mellomrom også, men hcg kan fortsette å stige en stund etter sa noen ganger, så ultralyd er sikrere. Anonymkode: 52313...cc6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå