AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Jeg og samboeren min har vert sammen i 10 år nå snart. Da jeg spørte om vi skulle reise bort og feire dagen, svarte h*n med at h*n hadde glemt seg ut og bestillt vennetur. Der h*n og vennene skal på konsert i en annen by (altså med fly og overnatting). Hva og/eller hvordan hadde dere reagert/gjort? Anonymkode: dc393...54e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 Da kan dere feire 10-års dagen helgen før eller helgen etter. Anonymkode: f63ad...edc 21 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Hadde feiret en annen dag, null stress. Anonymkode: c626b...ca3 27 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Hadde bare feiret en annen dag. Anonymkode: 7fc45...f4a 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Hadde verken reagert eller gjort noe som helst, hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 6b0b2...809 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 Gratulerer med 10-årsdagen🥳🥳🥳 Hva med å feire en annen dag/helg? Anonymkode: ff29d...eeb 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 Feiret en annen dag. Anonymkode: ca103...030 2 1
Hedda-78 Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 Det hadde jeg ikke brydd meg om, helt greit. 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #10 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og samboeren min har vert sammen i 10 år nå snart. Da jeg spørte om vi skulle reise bort og feire dagen, svarte h*n med at h*n hadde glemt seg ut og bestillt vennetur. Der h*n og vennene skal på konsert i en annen by (altså med fly og overnatting). Hva og/eller hvordan hadde dere reagert/gjort? Anonymkode: dc393...54e Dere har 10-års dag «nå snart». Jeg tenker at du ikke kan forvente at han ikke legger egne planer dersom du ikke sier i fra om at du vil feire før like før. Men det kommer jo også an på hvor viktig denne dagen har vært for dere historisk. Pleier dere å dra bort/feire når dere har årsdag? Vet han når dere har årsdag? Vet han at det er viktig for deg å feire denne dagen? Er denne dagen genuint viktig for deg? Hvis svaret på spørsmålene ovenfor er nei, så hadde jeg ikke reagert. Jeg hadde heller tatt selvkritikk for at jeg ikke planla bedre selv, hvis dette var en stor greie for meg. Hvis dere pleier å feire og han vet at dette er en viktig dag for deg, så hadde jeg tatt opp skuffelsen jeg følte. Men jeg hadde ikke tvunget meg med på hans tur eller krevd at han avlyste. Da hadde jeg heller sørget for at vi dra bort sammen en senere helg. Vær litt raus. Anonymkode: f38bb...825 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #11 Skrevet 21. mars 2024 Feirer man slike ting? 😬Hadde ikke brydd meg om at han reiste vekk. Vi er ikke 16 lengre Anonymkode: c09ff...7a7 10 5
Marimba Skrevet 21. mars 2024 #12 Skrevet 21. mars 2024 Synes det er litt rart at du ikke visste om samboerens tur allerede? Når man bor sammen er det vel ofte vanlig å informere den andre parten om lengre turer bort, uten at man blir spurt? I hvertfall praktiserer vi det sånn her i huset. Synes forøvrig konsert er en helt legitim grunn til å droppe feiring på dagen. Er jo ikke nødvendigvis sånn at konserten kan flyttes til en annen dag. En tiårsmarkering kan gjerne det. Faktisk er det vel ofte sånn at"store "bryllupsdager, som det blir naturlig å sammenligne med, ofte havner på ukedager, og at det da blir naturlig å flytte feiringen til det passer. Den er jo ikke datoen som er viktig. Det er at dere to valgte hverandre dere feirer. 21 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #13 Skrevet 21. mars 2024 Marimba skrev (18 minutter siden): Synes det er litt rart at du ikke visste om samboerens tur allerede? Når man bor sammen er det vel ofte vanlig å informere den andre parten om lengre turer bort, uten at man blir spurt? I hvertfall praktiserer vi det sånn her i huset. Synes forøvrig konsert er en helt legitim grunn til å droppe feiring på dagen. Er jo ikke nødvendigvis sånn at konserten kan flyttes til en annen dag. En tiårsmarkering kan gjerne det. Faktisk er det vel ofte sånn at"store "bryllupsdager, som det blir naturlig å sammenligne med, ofte havner på ukedager, og at det da blir naturlig å flytte feiringen til det passer. Den er jo ikke datoen som er viktig. Det er at dere to valgte hverandre dere feirer. Dette. Anonymkode: d0395...85e 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #14 Skrevet 21. mars 2024 Er jo litt kjipt å spørre bandet om å flytte konserten til helgen etter. Lettere å flytte jubileumsfeiringen til en annen dag. Jeg lurer også på hvorfor du ikke visste om at samboeren din skulle på tur. Lever dere separate liv? Før vi avtaler slikt, så hører vi med den andre om det passer. Men vi har barn sammen. Anonymkode: 2a9de...86b 7
got2go Skrevet 21. mars 2024 #15 Skrevet 21. mars 2024 Husker vi feira sånn da vi var 17 🤣 Nå går det som regel inn som vanlig dag. Hvor gamle er dere? 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #16 Skrevet 22. mars 2024 Jeg har aldri feiret slike dager, så jeg kan ikke relatere. Men du visste ikke at samboeren din allerede hadde bestilt en slik reise? I mine øyne er det en stor reise. Anonymkode: 29a47...b92 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #17 Skrevet 22. mars 2024 got2go skrev (5 timer siden): Husker vi feira sånn da vi var 17 🤣 Nå går det som regel inn som vanlig dag. Hvor gamle er dere? Så bare fordi man er voksen, skal man ha 365 hverdager i året? Bortsett fra den kommersielle jula, som er funnet opp av handelstanden? Anonymkode: 44528...f66 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #18 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri feiret slike dager, så jeg kan ikke relatere. Men du visste ikke at samboeren din allerede hadde bestilt en slik reise? I mine øyne er det en stor reise. Anonymkode: 29a47...b92 Selvfølgelig. Hvis min mann hadde "overrasket" meg med at han skulle reise bort i flere dager på kompistur, ville jeg ha vurdert å avslutte forholdet. En mann som tar meg for gitt, er ikke noe å ha i hus. Anonymkode: 44528...f66 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #19 Skrevet 22. mars 2024 Jeg fatter ikke at det er tiårs dagen som er problemet ditt. Jeg ville reagert på at mannen plutselig hadde avtalt en vennetur uten å ha diskutert det med meg først. Hadde vi ikke hatt andre planer ville jeg selvfølgelig sagt "kos deg", og heller tatt feiringen av 10 år neste helg. Anonymkode: b9394...5be 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #20 Skrevet 22. mars 2024 got2go skrev (5 timer siden): Husker vi feira sånn da vi var 17 🤣 Nå går det som regel inn som vanlig dag. Hvor gamle er dere? (ikke TS) Jeg er i 40-årene, og har vært sammen med mannen i 22 år. Vi gjør fortsatt det samme hver årsdag for når vi traff hverandre, en veldig koselig tradisjon. Anonymkode: b9394...5be 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå