AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Del Skrevet 21. mars 2024 Hei 😊 Hva skjer om jeg stryker nå i matte? Ser sånn ut. Jeg er syk nå, men mattelæreren sa at det spiller ikke noen rolle om jeg har papirer på det når han ikke får vurdert meg (halvårs karakter). Så kan jeg bli privatist og bare dra på i sommerferien? Kunne lest meg mer opp på privatist, men jeg er så stressa nå og jeg kommer frem til flere forskjellige svar, men er usikker på om jeg surrer eller hva som stemmer. Går på vg1 helse og oppvekst. Vil bli sykepleier så jeg tipper jeg ødelegger den planen nå. Anonymkode: cd47f...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaskazini Skrevet 21. mars 2024 #2 Del Skrevet 21. mars 2024 Hvis manglende vurderingsgrunnlag er problemet skal du ha ikke vurdert (IV) ikke stryk (karakteren 1). Du bør sikre et par ting først: Hvis alt fraværet ditt er dokumentert har du under 10% fravær, så du kan da ikke få IV på det grunnlaget. Hvis du har manglende vurderingsgrunnlag på grunn av lav tilstedeværelse skal du ha et formelt, skriftlig varsel gitt i visma som sier hva du må gjøre for å få karakter. Etter at du fikk (eller får) varselet på manglende vurderingsgrunnlag skal du gis mulighet for å vise nok til å få karakter - de er altså pliktige til å gi deg en sjanse til å få vurderingsgrunnlag. Hvis du ikke får skriftlig varsel (muntlig gjelder ikke) er de pliktige til å gi deg en karakter. Du har flere rettigheter hvis du stryker (karakteren 1) enn hvis du får ikke vurdering (IV). Ved karakteren 1 har du godkjent timetallet i faget og du har rett på en konteeksamen arrangert av skolen. Ved IV har du ikke godkjent timetall og ingen rettigheter Så kjemp med alt du kan for å få vist nok kompetanse til at læreren kan gi deg karakter, for selv om du stryker er det bedre enn alternativet. Spør hvis du trenger å vite mer 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Del Skrevet 22. mars 2024 kaskazini skrev (15 timer siden): Hvis manglende vurderingsgrunnlag er problemet skal du ha ikke vurdert (IV) ikke stryk (karakteren 1). Du bør sikre et par ting først: Hvis alt fraværet ditt er dokumentert har du under 10% fravær, så du kan da ikke få IV på det grunnlaget. Hvis du har manglende vurderingsgrunnlag på grunn av lav tilstedeværelse skal du ha et formelt, skriftlig varsel gitt i visma som sier hva du må gjøre for å få karakter. Etter at du fikk (eller får) varselet på manglende vurderingsgrunnlag skal du gis mulighet for å vise nok til å få karakter - de er altså pliktige til å gi deg en sjanse til å få vurderingsgrunnlag. Hvis du ikke får skriftlig varsel (muntlig gjelder ikke) er de pliktige til å gi deg en karakter. Du har flere rettigheter hvis du stryker (karakteren 1) enn hvis du får ikke vurdering (IV). Ved karakteren 1 har du godkjent timetallet i faget og du har rett på en konteeksamen arrangert av skolen. Ved IV har du ikke godkjent timetall og ingen rettigheter Så kjemp med alt du kan for å få vist nok kompetanse til at læreren kan gi deg karakter, for selv om du stryker er det bedre enn alternativet. Spør hvis du trenger å vite mer Tusen takk for hjelpen! Håper du får en kjempefin påske TS Anonymkode: cd47f...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Del Skrevet 22. mars 2024 Hvis du får karakteren 1 - sjekk om ditt fylke tilbyr sommerkurs i matte. Dersom de ikke gjør det, har du krav på 10 timers undervisning før du går opp til konteeksamen ( forutsatt at du har karakteren 1) Lykke til! Anonymkode: b8347...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du får karakteren 1 - sjekk om ditt fylke tilbyr sommerkurs i matte. Dersom de ikke gjør det, har du krav på 10 timers undervisning før du går opp til konteeksamen ( forutsatt at du har karakteren 1) Lykke til! Anonymkode: b8347...f5a Takk! God påske til deg også. TS Anonymkode: cd47f...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaskazini Skrevet 23. mars 2024 #6 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tusen takk for hjelpen! Håper du får en kjempefin påske TS Anonymkode: cd47f...22f God påske Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå