AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Jeg skal søke ufør forsikring, og har tidligere vært hos kiropraktor men har ikke noe diagnose, var der kun for en kink fire ganger i løpet av en sommer pga feil sovestilling. Har ikke hatt problemer ellers. Hvis jeg trykker på nei til: « Har du i løpet av de siste 5 årene blitt undersøkt eller behandlet av fysioterapeut, kiropraktor, naprapat, manuellterapeut, muskelterapeut eller lignende?« blir det forsikringsvindel? For når jeg trykker ja og skal begynne å skrive så må jeg skrive diagnose ogsånt men har ikke noe diagnose. Så vet ikke hva som blir riktig. Er det en database som forsikringen kan få opp hvis jeg da velger å trykke nei? Anonymkode: 90d0a...56c
drohatha Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Ville nok vært ærlig her, og bare skrevet utfyllende om hva undersøkelsen(e) gjaldt. Å oppgi uriktige opplysninger kan føre til avkorting hvis du skulle bli ufør. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 Å trykke «nei» blir å lyve. Og du hadde en diagnose, selv om det kanskje var «subjektive uspesifikke ryggsmerter». Hvordan kom du deg til kiropraktor, fikk du henvisning fra fastlege? Anonymkode: c4483...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Å trykke «nei» blir å lyve. Og du hadde en diagnose, selv om det kanskje var «subjektive uspesifikke ryggsmerter». Hvordan kom du deg til kiropraktor, fikk du henvisning fra fastlege? Anonymkode: c4483...3cd Dro dit selv Anonymkode: 90d0a...56c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Å trykke «nei» blir å lyve. Og du hadde en diagnose, selv om det kanskje var «subjektive uspesifikke ryggsmerter». Hvordan kom du deg til kiropraktor, fikk du henvisning fra fastlege? Anonymkode: c4483...3cd Det er jo ikke en diagnose. En diagnose må settes av helsepersonell, ikke av en selv. Anonymkode: 1281f...312 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke en diagnose. En diagnose må settes av helsepersonell, ikke av en selv. Anonymkode: 1281f...312 Og jeg er helt sikker på at kiropraktoren har diagnosekoder for all verdens vondter som er verdt å behandle. Helsepersonell som behandler ingenting mens de forteller deg at det hjelper og tar betalt for det også kalles vanlivis svindlere. Anonymkode: c4483...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 Vær ærlig. Jeg hadde isjias like før jeg tegnet uføreforsikring, og de ekskluderte dermed muskel og skjelett plager fra forsikringen. Det kunne revurderes etter ett år, så jeg satte påminnelse på telefonen, og etterspurte det etter ett år. Viste seg at de hadde sagt feil, det var tre år. Men siden de sa ett, så inkluderte de muskel og skjelett plager igjen likevel, noe jeg er veldig fornøyd med. Det var Storebrand. Anonymkode: 4426c...944
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal søke ufør forsikring, og har tidligere vært hos kiropraktor men har ikke noe diagnose, var der kun for en kink fire ganger i løpet av en sommer pga feil sovestilling. Har ikke hatt problemer ellers. Hvis jeg trykker på nei til: « Har du i løpet av de siste 5 årene blitt undersøkt eller behandlet av fysioterapeut, kiropraktor, naprapat, manuellterapeut, muskelterapeut eller lignende?« blir det forsikringsvindel? For når jeg trykker ja og skal begynne å skrive så må jeg skrive diagnose ogsånt men har ikke noe diagnose. Så vet ikke hva som blir riktig. Er det en database som forsikringen kan få opp hvis jeg da velger å trykke nei? Anonymkode: 90d0a...56c Du skjønner vel svaret selv? Anonymkode: ad4a4...164 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 Jeg ville tatt en telefon til kiropraktoren og spurt. Anonymkode: 56c95...aab
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Skrevet 22. mars 2024 Kan du ikke bare skrive kink i rygg/ryggsmerter i diagnose feltet? Anonymkode: b8425...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå