~sikka~ Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Noen som vet om det finnes en type lim som egner seg for bakspeil? Jeg har limt opp speilet med superlim, men det falt bare av igjen neste gang jeg kjørte.
Gjest vimse Skrevet 5. februar 2006 #2 Skrevet 5. februar 2006 Epoxylim? Sånn tokomponent som du må blande?
~sikka~ Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2006 Okei hvor har de det da? Biltema?
Leo Skrevet 5. februar 2006 #4 Skrevet 5. februar 2006 Bilmekanikeren som bor hos meg , sier at du bør bruke speiltape siden alle typer lim vil løsne etter kort tid. Speiltape får du kjøpt hos bilglassfirmaer eller på delelageret hos merkeforhandleren. Ruten bør vaskes med aceton før du limer fast speilet og du kan med fordel varme opp tapen med f.eks. en hårføner før du fester den.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #5 Skrevet 5. februar 2006 Er det et sånt speil som er limt fast i frontruten? Det finnes egne typer lim beregnet for glass. Hør med et bilglass-firma, de vet nok hva som duger.
~sikka~ Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2006 Ser ut som det var limt fast med tape eller noe tidligere - for det sitter igjen noe svart som kan være baksiden av tape når speilet faller ned. Får skrape bort det gamle og sette på ny speiltape da. Takk for tips Leo.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Dobbeltsidig tape vil IKKE funke. Speilet vil nok henge, men det vil vibrere når du kjører og da ser du ikkeno' i speilet. Skal du ha nytte av speilet bør du dra til et firma som skifter frontruter og få det limt på der. Da sitter speilet fast og du ser det du bør se og det detter ikke av igjen. Årsaken til at de fleste limtyper ikke holder ar spenning i glasset ved oppvarming/avkjøling og at du ikke får det rent nok når du limer. All for for fett må vekk ellers sitter det ikke.
~sikka~ Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2006 Tror jeg prøver med den tapen først jeg før jeg bruker penger på at noen skal sette det fast for meg. Hvis det blir for pes med tapen så drar jeg til noen spesialister.
~umulia~ Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 Eller så kan du jo kjøpe et sånt speil med sugekopp på som man bruker når man øvelseskjører. De sitter ganske godt, og om de faller av er det bare å tørke av sugekoppen og trykke det på plass igjen. Tror ikke det koster all verden heller, en mellom 50 og 100 kr på biltema tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå