Gjest Diva Skrevet 10. november 2002 #1 Del Skrevet 10. november 2002 Henviser til følgende tråd : http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=16844 Åssen i alle dager får dere disse animasjonene / gif`s til å bli max 6 kb ????? Jeg har forsøkt flere snertne avatar-forslag og får IKKE plass til dem :evil: Vi har prøvd å forminske dem for at de skal passe, men det har vært dødffødt........ Vi kan ikke komprimere de, har ikke riktig program til dette. Åssen klarer dere det ? Jeg vil og ha kuuuul jule-avatar...... Please,- help me! Eller evt. kom med andre forslag til avatarer.... Kleeeem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. november 2002 #2 Del Skrevet 10. november 2002 Å komprimere online via www.gifworks.com er jo nemnd før - men om ikkje det går, så får du berre ta saka i eigne hender og lasta ned ein gif-animator. Då kan du enten søke på Google etter noko sånt som "download gif animator" - og du skal få masse alternativ opp, både freeware og shareware. Microsoft sin eigen kan du lasta ned t.d. her: http://www.free-software-downloads.org/gra...e/animation.htm Så er det berre til å eksperimentere med ulike parametrar til du får ein passande storleik. (Det er kanskje andre program som er betre enn MS sin til å komprimere - eg anar ikkje.) Hjelper dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 Tusen takk Crazee Supert av deg ! Nå blir det andre boller Klem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #4 Del Skrevet 11. november 2002 Berre hyggeleg :-) Ulead gif-animator - http://www.ulead.com/ga/trial.htm - 15-dagars prøveversjon - inneheld forresten ein eigen optimizer for å krympe grafikken mest muleg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. november 2002 #5 Del Skrevet 11. november 2002 Supersnilt av deg Skal trixe og mixe litt i kveld tenker jeg! Klem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. november 2002 #6 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg skjønner det bare ikke.. Lastet ned den der microsoftgreia, og nå har jeg sittet og studert og spekulert, men jeg skjønner bare ikke hvor jeg forminsker bildet.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #7 Del Skrevet 11. november 2002 No innstallerte eg den Microsoftgeia igjen sjølv - og ser - og det var eit dårlegare program enn eg hugsa... Ganske basic, faktisk. Det du må gjere for å bruke det programmet: 1. Lagre bileta i den storleiken du vil ha dei i eit anna teikneprogram 2. Hente bileta inn i MS Gif animator 3. Lagre animasjon. Huff - det var tungvindt. Ulead sin er betre - eg har prøvd versjon 2 no, men har nett lasta ned versjon 5 (fullversjon - i alle fall om det virkar ;-)) Skal teste den og koma med tilbakemelding om det programmet. Kanskje ikkje før i morgon kveld då... Elles veit eg jo at PaintShop Pro (www.jasc.com) kan lagra animasjonar, òg. Korleis det funkar veit eg ikkje - har ikkje prøvd, og vil ikkje innstallere den heller. (Fint program, men eg treng det ikkje.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #8 Del Skrevet 11. november 2002 Sånn. 9 MB innstallert. Starta det? Joda - det virkar. Henta inn ein avi-animasjon - og det gjekk bra det òg. Lagra? Wow. Det var ein del valg, det. Prøver først som flash-fil... Det gjekk! Og gif-animasjon? Som ein draum. Men endre storleiken på bilete då? Ingen problem! Og ulike måtar å komprimere på òg. Hmmm - masse mulighetar. Men eg trur eg vil overlata ein grundigare test til andre. Nokre som vil testa? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 12. november 2002 #9 Del Skrevet 12. november 2002 Hmm, kanskje jeg tar en titt på den når jeg får tid.. Men se: jeg fikk det til! Det var på gifworks. I går da jeg prøvde var det med bilder jeg lastet opp fra maskinen, og det funka ikke. Men i dag prøvde jeg med bilder fra andre nettsteder, og det gikk så det suste! :D En annen ting var jo at mange av forsøksavatarene ikke ble så fine i forminsket form, men den jeg har nå duger jo fint. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå