Gå til innhold

Vondt i øret, gå på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barn 7 år med ørebetennelse har vært hjemme fra skolen i dag etter en natt uten søvn og smerter i øret. Har startet på antibiotika i dag. Hadde du latt barnet blitt hjemme i morgen også, eller hadde du sendt barnet på skolen selvom barnet fortsatt har litt vondt i øret? Hvor vondt skal barn tåle å ha? Har et eldre barn hvor lærer er tydelig på at barna må kunne gå på skolen selv med noe vondt i hodet, mage, øret o.l… 

Anonymkode: 8668b...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vondter og ubehageligheter må man kunne tåle.

Men synes barn (og voksne) skal få tid til å hente seg inn, noe som vil si etter en forholdsvis bra natt. Man skal ikke gå på jobb/skole som en zombie

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fokk som sier litt vondt, aner åpenbart ikke hvor vondt ørebetennekse er, min hadde sekvsagt fått blitt hjemme

Anonymkode: 014d6...8a6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fokk som sier litt vondt, aner åpenbart ikke hvor vondt ørebetennekse er, min hadde sekvsagt fått blitt hjemme

Det er forskjell på ørebetennelser.

Jeg var "ørebarn" selv en gang, og har to barn med ganske hyppige ørebetennelser. Som barn gikk jeg på skolen hvis jeg hadde fått sove greit om natten, ikke hadde feber og ikke hadde veldig vondt på dagtid. Jeg husker at jeg hadde med meg lapp om at jeg ikke kunne være med på svømming pga. ørebetennelse, men ellers var det uproblematisk hvis jeg ikke hadde de overnevnte symptomene. Og det hadde jeg ikke hver gang. 

Det er ikke uvanlig at øret først og fremst verker om kvelden og natten når barnet skal legge seg, og at en har bare litt eller ikke noe vondt på dagtid. Det er heller ikke uvanlig at det blir mye bedre etter at trommehinnen har sprukket. Men det kan også være noe helt fryktelig vondt, også på dagtid, eller en kan ha sovet veldig dårlig. Det kan følge med feber. Mitt ene barn var også nylig hjemme en dag etter at smertene og feberen var over, fordi hun bokstavelig talt nesten ikke hørte noe som helst etter en dobbeltsidig ørebetennelse. 

Jeg tenker at litt smerte kan en tåle å gå på skolen med. Men er det konstant, selv om det bare er litt, og barnet er tydelig plaget av det, ville jeg tenkt at en dag til hjemme er nødvendig. Er det bare vondt i blant, og barnet er sitt vanlige, aktive og uthvilte jeg ellers, så tenker jeg det er rett å møte på skolen. 

Anonymkode: d1d9e...dd7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil barnet da? Jeg ville tenkt at siden det kommer en ferie til å hente seg inn etterpå at det kunne gått i morgen. 

Anonymkode: 71d0e...41d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var "ørebarn" selv en gang, og har to barn med ganske hyppige ørebetennelser. Som barn gikk jeg på skolen hvis jeg hadde fått sove greit om natten, ikke hadde feber og ikke hadde veldig vondt på dagtid. Jeg husker at jeg hadde med meg lapp om at jeg ikke kunne være med på svømming pga. ørebetennelse, men ellers var det uproblematisk hvis jeg ikke hadde de overnevnte symptomene. Og det hadde jeg ikke hver gang. 

Det er ikke uvanlig at øret først og fremst verker om kvelden og natten når barnet skal legge seg, og at en har bare litt eller ikke noe vondt på dagtid. Det er heller ikke uvanlig at det blir mye bedre etter at trommehinnen har sprukket. Men det kan også være noe helt fryktelig vondt, også på dagtid, eller en kan ha sovet veldig dårlig. Det kan følge med feber. Mitt ene barn var også nylig hjemme en dag etter at smertene og feberen var over, fordi hun bokstavelig talt nesten ikke hørte noe som helst etter en dobbeltsidig ørebetennelse. 

Jeg tenker at litt smerte kan en tåle å gå på skolen med. Men er det konstant, selv om det bare er litt, og barnet er tydelig plaget av det, ville jeg tenkt at en dag til hjemme er nødvendig. Er det bare vondt i blant, og barnet er sitt vanlige, aktive og uthvilte jeg ellers, så tenker jeg det er rett å møte på skolen. 

TS her. Følger deg på dette. Barnet er på sin 4(!!!) ørebetennelse i 2024 og har allerede 8 dager fravær på grunn av ørevondt m/ feber. Denne gangen er det «kun» vondt og nettopp derfor blir jeg litt «dust» og tenker at barnet får være på skolen med vondt… det er så mye fravær at jeg blir tullerusk🤪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vil barnet da? Jeg ville tenkt at siden det kommer en ferie til å hente seg inn etterpå at det kunne gått i morgen. 

Anonymkode: 71d0e...41d

Hva barnet sier? 🤣🤣🤣 Barnet elsker å være hjemme, så spør ikke barnet om hva barnet vil 🤪 Barnet sier øret er vondt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker: det er fredag, ta langhelg. Det er ofte forferdelig å ha øreverk. Syns voksne helt ærlig er litt ukritiske til når man sender barn på skolen. Ofte ville man ikke dratt på jobb selv i den tilstanden. 

Anonymkode: d4969...2a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Følger deg på dette. Barnet er på sin 4(!!!) ørebetennelse i 2024 og har allerede 8 dager fravær på grunn av ørevondt m/ feber. Denne gangen er det «kun» vondt og nettopp derfor blir jeg litt «dust» og tenker at barnet får være på skolen med vondt… det er så mye fravær at jeg blir tullerusk🤪

Du vet fortsatt ikke om set dr litt vondt for barnet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har min erfaring og er glad mine foreldre lot meg være hjemme, jeg har gjort det samme med mitt barn 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er svært spesielt syns jeg. «Nå syns mamma du har vært syk litt mye, så selv om du har vondt, må du på skolen». 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er svært spesielt syns jeg. «Nå syns mamma du har vært syk litt mye, så selv om du har vondt, må du på skolen». 

Har ikke sagt at barnet skal på skolen jeg 🙄 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sagt at barnet skal på skolen jeg 🙄 

Du skrev «tenker at barnet får være på skolen med vondt». 

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp, «tenker» skrev jeg. Ingenting er sagt høyt. Ser selvfølgelig an i morgen tidlig før skolen starter. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt barnet få være hjemme. Når barnet er så ungt, er det heller ikke så mye læring på skolen i morgen, men mer avslutning før påskeferien. 

Anonymkode: 49801...31d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tenkte det samme

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp, «tenker» skrev jeg. Ingenting er sagt høyt. Ser selvfølgelig an i morgen tidlig før skolen starter. 

Så bare fordi du ikke sa det høyt, gjelder det ikke? Er nok å tenke noe slikt i mine øyne. 

AnonymBruker
Skrevet

La barnet få en langhelg så er det friskt og klar for full tilstedeværelse på mandag. Øreverk er grusomt, vondt, energitappende, lyder fra andre blir skjærende og gir mere vondt (det er mye høy lyd på skolen).

Anonymkode: 9902f...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Update: Barnet har fortsatt vondt og blir hjemme i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde latt barnet få være hjemme. Når barnet er så ungt, er det heller ikke så mye læring på skolen i morgen, men mer avslutning før påskeferien. 

Anonymkode: 49801...31d

Mitt barn i 3.klasse har diktat i norsk og mattetest i dag, så bare avslutning er det ikke for alle 😉

Anonymkode: 7af23...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...