AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Altså.. I dag tidlig var jeg innom Rema 1000 for å handle. Så en mann som kom til kassa med en handlekurv med popcorn og en dame som hadde samme type stappa fullt av kolibriegg.. Tenkte jaja, hver sin smak. Skjønte etterpå at Rema tydeligvis hadde sagt ned prisene ekstremt på enkelte varer. Hva feiler det folk som tenker at det er ok å ta med seg hele hylla med popcorn eller marsipan…? Stod til og med lapp med Max 3 pr kunde. dro innom igjen noen timer senere men da var alt av rømme, pølser, kjeks og andre billigvarer borte Anonymkode: 9c01f...a8a 23
Violetta Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Hva får deg til å tro dette kun gjelder nordmenn? 16
Maleficenta Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså.. I dag tidlig var jeg innom Rema 1000 for å handle. Så en mann som kom til kassa med en handlekurv med popcorn og en dame som hadde samme type stappa fullt av kolibriegg.. Tenkte jaja, hver sin smak. Skjønte etterpå at Rema tydeligvis hadde sagt ned prisene ekstremt på enkelte varer. Hva feiler det folk som tenker at det er ok å ta med seg hele hylla med popcorn eller marsipan…? Stod til og med lapp med Max 3 pr kunde. dro innom igjen noen timer senere men da var alt av rømme, pølser, kjeks og andre billigvarer borte Anonymkode: 9c01f...a8a Irriterer meg også over dette. Har sett at det har vært skåltomt for flere billig varer flere ganger jeg har vært på butikken nå i det siste. Skremmende så ego nordmenn er. 13 1
Maleficenta Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Violetta skrev (Akkurat nå): Hva får deg til å tro dette kun gjelder nordmenn? Det er typisk Norge dette 16 1
Violetta Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Det er typisk Norge dette Kilder? 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Violetta skrev (2 minutter siden): Hva får deg til å tro dette kun gjelder nordmenn? Jeg snakker om en butikk i Norge så det er vel helt passende å si nordmenn. Hva de gjør i Spania er ikke relevant i denne tråden.. Anonymkode: 9c01f...a8a 21 8
Maleficenta Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 Violetta skrev (Akkurat nå): Kilder? Trenger bare å huske hvordan det var under korona det og se på alle som overfylte handlevognene sine 13 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 Folk er ekstremt grådig Anonymkode: dda49...5e0 15
Fjompen Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså.. I dag tidlig var jeg innom Rema 1000 for å handle. Så en mann som kom til kassa med en handlekurv med popcorn og en dame som hadde samme type stappa fullt av kolibriegg.. Tenkte jaja, hver sin smak. Skjønte etterpå at Rema tydeligvis hadde sagt ned prisene ekstremt på enkelte varer. Hva feiler det folk som tenker at det er ok å ta med seg hele hylla med popcorn eller marsipan…? Stod til og med lapp med Max 3 pr kunde. dro innom igjen noen timer senere men da var alt av rømme, pølser, kjeks og andre billigvarer borte Anonymkode: 9c01f...a8a Akkurat på Rema vil det jo straffe seg, siden de, forbilledlig, har fikset det slik at etter den tredje varen på tilbud så selges resten på full pris. Og jeg bifaller slike ordninger! Det er en mani, godt drevet av en psykisk syk "blogger", som tipser om salg, og oppfordrer til massekjøp av "rimelige varer". Det media ikke henger seg opp i er at denne "bloggeren" tjener gode penger på å lure fattige mennesker inn i strøm-kjøp og "gratis varer" som egentlig er medlemskap i dyre bokklubber... Dette må ordnes, med reguleringer som dette. Utfordringen er at for oss "vanlige", som vil ha en pakke popkorn, og egentlig ikke har noe i mot å betale vanlig pris, så blir det køl umulig å få tak i den ene tingen det tilfeldigvis er krigspris på. 17 2
TomKrus Skrevet 21. mars 2024 #10 Skrevet 21. mars 2024 Maleficenta skrev (6 minutter siden): Det er typisk Norge dette Nei det er ikke typisk for Norge, det er typisk for mange mennesker. Kan de "spare" noen penger går de helt amok. Vi har sett polakker gjøre akkurat det samme i Norge, bleier som er dyrt i Polen hamstrer de i pallevis Så nei det er ikke bare nordmenn men de fleste egoistiske mennesker. Meg, meg, meg og atter meg. Og er det bittelite igjen ? Kanskje du kan få halvparten.....neeeeeeeee tar det også. 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #11 Skrevet 21. mars 2024 Det jeg synes er morsomt med priskrig og alt slikt er alle som provoseres så umåtelig av at andre «hamstrer» det er så jantelov. Du skal ikke få kjøpe mer enn tre kolibriegg selv om du skal lage påskeegg til hele slekta for da kan det hende Berit bak deg i køen dør av kolibriegg-mangel. Anonymkode: 270e9...b46 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #12 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva feiler det folk som tenker at det er ok å ta med seg hele hylla med popcorn eller marsipan…? Anonymkode: 9c01f...a8a Hvorfor er det ikke greit? Er det tilgjengelig så er det bare å kjøpe. Folk må da få handle hva de vil og det de trenger (så lenge det ikke er begrensning, men da blir de jo oppdaga i kassa). Anonymkode: 4207c...d0f 2
TomKrus Skrevet 21. mars 2024 #13 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det jeg synes er morsomt med priskrig og alt slikt er alle som provoseres så umåtelig av at andre «hamstrer» det er så jantelov. Du skal ikke få kjøpe mer enn tre kolibriegg selv om du skal lage påskeegg til hele slekta for da kan det hende Berit bak deg i køen dør av kolibriegg-mangel. Anonymkode: 270e9...b46 Driter i om de hamstrer egentlig. De må gjerne kjøpe hele butikken for min del, men det er bare ikke et pent syn ! Det sier vel litt om verdiene de har, og vet dere hva ? Så klager de på høy rente dagen etter 4
Maleficenta Skrevet 21. mars 2024 #14 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det ikke greit? Er det tilgjengelig så er det bare å kjøpe. Folk må da få handle hva de vil og det de trenger (så lenge det ikke er begrensning, men da blir de jo oppdaga i kassa). Anonymkode: 4207c...d0f Det er jo ikke greit for andre som kommer etter og skal kjøpe det samme, og så er det tomt 14 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. mars 2024 #15 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Altså.. I dag tidlig var jeg innom Rema 1000 for å handle. Så en mann som kom til kassa med en handlekurv med popcorn og en dame som hadde samme type stappa fullt av kolibriegg.. Tenkte jaja, hver sin smak. Skjønte etterpå at Rema tydeligvis hadde sagt ned prisene ekstremt på enkelte varer. Hva feiler det folk som tenker at det er ok å ta med seg hele hylla med popcorn eller marsipan…? Stod til og med lapp med Max 3 pr kunde. dro innom igjen noen timer senere men da var alt av rømme, pølser, kjeks og andre billigvarer borte Anonymkode: 9c01f...a8a Dette er ikke bare nordmenn, håper det svei når de skjønte at alle varer over 3 pr type/merke går inn til full pris 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #16 Skrevet 21. mars 2024 TomKrus skrev (11 minutter siden): Driter i om de hamstrer egentlig. De må gjerne kjøpe hele butikken for min del, men det er bare ikke et pent syn ! Det sier vel litt om verdiene de har, og vet dere hva ? Så klager de på høy rente dagen etter Du bryr deg jo åpenbart om det da når du legger merke til det, mener det handler om verdier og ikke ser pent ut. Om noen kjøper tre egg eller 300 egg er fullstendig uinteressant for mer normale mennesker som ikke engang går å titter i andres handlevogner. Er det tomt så er det tomt, ingen lider av at det er tomt for kolibriegg😂 Anonymkode: 270e9...b46 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #17 Skrevet 21. mars 2024 Når man får brunost til 16 kr. Stor gulost til 27,billig bacon,rømme til 6kr etc,så er det ikke så rart at folk hamstrer. Har handlet masse selv. Nå er vi en stor familie med tenåringer som trener og spiser et lass. Anonymkode: 06b65...94b 4 1
TomKrus Skrevet 21. mars 2024 #18 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du bryr deg jo åpenbart om det da når du legger merke til det, mener det handler om verdier og ikke ser pent ut. Om noen kjøper tre egg eller 300 egg er fullstendig uinteressant for mer normale mennesker som ikke engang går å titter i andres handlevogner. Er det tomt så er det tomt, ingen lider av at det er tomt for kolibriegg😂 Anonymkode: 270e9...b46 Det vitner om grådighet, og det er aldri noe pent syn uansett. Kan aldri huske at jeg har hamstret noen gang. Selv ikke da pandemien startet. Fikk fatt i en liten sekk med dasspapir Det viste seg at det holdt i massevis. 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #19 Skrevet 21. mars 2024 Violetta skrev (47 minutter siden): Hva får deg til å tro dette kun gjelder nordmenn? Hva feiler det folk i Norge, var det bedre? Anonymkode: b9f47...8e4
Keiko99 Skrevet 21. mars 2024 #20 Skrevet 21. mars 2024 Det er dyrtid. Spare der man kan. Ikke typisk Norge dette, det er tull. Se i USA, der handler folk som gale med mat kuponger. Og Norge er et relativt rikt land. Men nå sliter mange 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå