Gå til innhold

Barnet gikk fra Sfo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med en venn. Da jeg kom for å hente han sa de han er nok ute å løper i tøfler de pleier det da raste de avgårde for å lete. Etter en stund ser vi de komme ned til skolen altså tilbake. Jeg ble redd og skremt så jeg konsentrerte meg kun om sønnen min og kjeftet og snakket hvor galt det var å stikke av sånn uten å si ifra til voksene. Men hvor er de voksene her? Har de ikke ansvar for barna som er igjen dette var sent på dagen så ikke mange barn igjen. Han kommer nok ikke til å gjenta dette da han har skjønt hvor galt det er og hva som kunne skjedd. Men har ikke skolen et ansvar også?

Anonymkode: 8bce9...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er ikke sfo som barnehagen. Kansje det da var 6 barn igjen og 1 ansatt. Ofte har de fri til å gå rundt ,så de voksne kan ikke ha øynene på alle barn hele tiden dessverre 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de stukket av, da? Var de ikke bare ute og lekte?

Anonymkode: b5ec4...3cc

AnonymBruker
Skrevet

De voksne følger ikke med på sfo, barna er voksne da virker det som..

Anonymkode: e2fd3...a00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er vel ikke innelåst? Der mitt barn gikk var det mange barn, en stor skolegård med flere hus, hekk, lekeapparater, og et kupert område. Ingen kunne se alle barna til enhver tid. Det var tre utganger, bare to hadde (ulåste) porter,  hovedinngangen var helt åpen. 
Selvsagt KUNNE barna stikke av, om de ville. De hadde ikke lov til det, men det var ikke vanskelig om de forsøkte. De ble vel sett over og telt opp når de skulle inn etter frilek, men ingen voksne hadde full oversikt til enhver tid.

Det er skole, ikke barnehage, og barna forstår hva som er lov og ikke. 

Anonymkode: db28c...1cc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Dessverre er ikke sfo som barnehagen. Kansje det da var 6 barn igjen og 1 ansatt. Ofte har de fri til å gå rundt ,så de voksne kan ikke ha øynene på alle barn hele tiden dessverre 

Skremmende egentlig de er bare 6 år,han sa han skulle bare vise vennen huset sitt. De kjedet seg sånn på Sfo.  Jeg sitter forsatt stum og redd. Han har nok lært vi har snakket masse om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde de stukket av, da? Var de ikke bare ute og lekte?

Anonymkode: b5ec4...3cc

De dro ut av skolen,men kom tilbake han skulle vise vennen huset sitt.  De rakk å kle på seg jakke lue og sko før noen la merke til det og stakk.

AnonymBruker
Skrevet

Sfo er ikke barnehagen. Sfo kan ikke se og følge med på hvert enkelt barn hele tiden. Barn er rask. Ingen problem for 2 barn å kle seg og gå uten at de blir sett. 

På Sfo her er de 8 voksne og 2 lærlinger på 120 barn. Men de ansatte går jo til ulike tider og barn hentes ulikt.. 

Anonymkode: 1d34d...7c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skremmende egentlig de er bare 6 år,han sa han skulle bare vise vennen huset sitt. De kjedet seg sånn på Sfo.  Jeg sitter forsatt stum og redd. Han har nok lært vi har snakket masse om det.

Jeg husker at det var noen opprørte foreldre i første klasse som hisset seg opp over at skolen ikke visste nøyaktig hvor deres barn var da de kom for å hente. De fleste av oss tror jeg tok det med knusende ro. Det var en overgang fra barnehagen, kanskje særlig for oss som måtte sende i vei femåringer, men det gikk faktisk bra.  Ikke noe utbredt problem at unger stakk av, egentlig: Kan huske ett tilfelle av at en ble med en venn hjem uten å ha sagt fra til noen.

Anonymkode: db28c...1cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sfo er ikke barnehagen. Sfo kan ikke se og følge med på hvert enkelt barn hele tiden. Barn er rask. Ingen problem for 2 barn å kle seg og gå uten at de blir sett. 

På Sfo her er de 8 voksne og 2 lærlinger på 120 barn. Men de ansatte går jo til ulike tider og barn hentes ulikt.. 

Det var 3 barn da jeg kom og disse var en av dem. 3 voksene.

AnonymBruker
Skrevet

Altså ungen her stakk også av fra SFO et par ganger i første klasse. Kunne ikke falle meg inn å skylde på SFO, det er ungen som har gjort feil. Vi har jo snakket om det på forhånd. SFO er ikke barnehagen, og de voksne er ikke på barna på sammen måten. Det kan ikke forventes heller. 

Anonymkode: ad547...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var 3 barn da jeg kom og disse var en av dem. 3 voksene.

Fremdeles ikke sfo sin "feil" at barna stakk av fra området. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...