AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Del Skrevet 21. mars 2024 Hele arbeidstiden er jeg på internett, på vei til og fra jobb, internett på mobilen. Og når jeg er hjemme er jeg nesten konstant på internett. Litt husarbeid, litt mat, og så tlibake til internett. Litt tv også da, men det er jo gjerne streaming og egentlig også internett. Og ofte litt nett på mobilen ved siden av. Så hva gjorde jeg med alle disse timene før internett? Jeg husker faktisk ikke. Så kanskje litt mer på tv, og leste definitivt flere bøker. Men ellers? Tror rett og slett jeg må ha brukt flere timer pr dag bare på å tenke. 😅 Så til deg som er gammel nok til å huske, og som bruker nettet mye i dag, hva gikk de timene til i gamle dager? Anonymkode: c42f3...f5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #2 Del Skrevet 21. mars 2024 Fikk tilgang på internett under slutten av studietiden, så egentlig er største forskjellen studier. At jeg ikke bruker for mange timer på det lengre. Leste nok mer. Ellers gjør jeg mye av det samme enda. Anonymkode: a1fe2...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Del Skrevet 21. mars 2024 Spilte Sims, hadde ikke internett på min pc under oppveksten😆 Anonymkode: 6efbf...cd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg var mye ute med venner. Når jeg var hjemme hørte jeg mye på musikk, leste bøker, aviser og magasiner, skrev, så på TV, la kabal.. Anonymkode: af843...237 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Del Skrevet 21. mars 2024 Man var mer sammen med andre mennesker (alle aldersgrupper). Hadde mye mer besøk. Var mindre stressa. Min hobby har alltid vært å lese, og nå er bøkene mine på lesebrett. Anonymkode: dec6b...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 21. mars 2024 #6 Del Skrevet 21. mars 2024 Musikk, klippe og lime, tegne, lese.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #7 Del Skrevet 21. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Man var mer sammen med andre mennesker (alle aldersgrupper). Hadde mye mer besøk. Var mindre stressa. Min hobby har alltid vært å lese, og nå er bøkene mine på lesebrett. Anonymkode: dec6b...5cd For min del stemmer ikke det, jeg er mye mer ute på ting nå. Internett har jo ironisk nok gjort det mye lettere å avtale ting, vite hva som foregår, bestille billetter osv. Men tidligere var jeg hjemme de fleste kvelder, så jeg lurer fælt på hva jeg egentlig gjorde. Bortsett fra å lese, men var ikke snakk om mange timer hver kveld som det er på en hjemmekveld med internett. Forresten så snakket jeg jo mer i telefonen da, bruker den nesten aldri til det lenger. 😅 Anonymkode: c42f3...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No1*No1 Skrevet 21. mars 2024 #8 Del Skrevet 21. mars 2024 Leste illustrert vitenskap, og interessante blader og bøker. Vasket og lyttet til top 100 hits fra USA på radio. Så på tv. Spilte lemmings... trente ganske mye bare av "kjedsomhet". Bygget snøborg/ snømann... snø hund.. drev med klipp og lim aktiviteter trolldeig søm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 21. mars 2024 #9 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg var ganske ung da, så ble endel gaming, men den gang møttes vi og var sosiale når vi spilte. Var vel generelt veldig mye mer sosial før Internett, det er som natt og dag, nå møtes jo folk knapt lenger, langt ifra på samme måte som før 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #10 Del Skrevet 21. mars 2024 Husker minesveiper, space invadors og diverse slikt, fra første PCen i 1990. Sega. Og Nintendo. Super Mario. Mulig allerede 80-tall. Begynte å bruke internett i 1994, mye chat, mailing med venner jeg hadde møtt på ferieturer (familien reiste en del), CD rom med leksikon og spill. Snake på Nokia 3310 i 1998 i alle fall 😅 Satt klar med radio og dobbelt kassettspiller for å trykke rec på favorittsangene. Utover dette. TV. Baywatch, Helene og Gutta, 90210, Fresh Prince, Under samme tak, Melrose Place... Leste mye mer bøker før. Så filmer. Har fått et større behov for raskere underholdning. Men er like mye med mennesker som før. Middager rundt bordet, ut og spiser, en kaffepause, lange telefoner. Anonymkode: 89729...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #11 Del Skrevet 21. mars 2024 Trening. Lese bøker / aviser. Se på TV Anonymkode: 4a63e...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #12 Del Skrevet 21. mars 2024 Da jeg var barn var jeg ute med venner og mine søsken nesten hele tida, bygde hytte i skogen, sparka fotball, gikk på ski osv. Som ungdom leste jeg bøker, hørte på radio, så på tv, var med venner, spillte tvspill osv . Som voksen ; husarbeid, håndarbeid, besøkte naboer , gikk på cafe , var ute med ungene osv. En bedre tid, uten tvil! Anonymkode: fe0be...196 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #13 Del Skrevet 21. mars 2024 Var et barn. Lekte mye ute, pg med dukker, hoppet på trampoline, så tv og spillte tv spill. Var med venner. Leste bok, tegnet, hørte lydbok og drakk kakao. Danset og hørte musikk. Sang. Tiden hvor internett kom var fin den også, men følte den ikke tok over slik den gjør nå. Var noe vi i større grad delte og var sosiale i. Og så hverandre i større grad utenfor. Nå føler jeg ikke at jeg blir kjennt med folk på nett eller at jeg egentlig bruker det like mye til å ha kontakt med venner. Men kan vare være meg. Anonymkode: 856ab...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 21. mars 2024 #14 Del Skrevet 21. mars 2024 Nei men altså... Jeg var vel 9-10 (på bygda) da de første i klassen fikk Internett men det var jo ikke slik som nå selvfølgelig men som barn gjorde jeg som barn flest på den tiden.. Spilte med Pogs, lekte bom på boks, hadde tamagotchi (som var skikkelig hitech... og livet var fryd og gammen, som det stort sett er for barn. Lytte på "kjærlighet uten grenser" på P4 på kvelden og ta opp ting med kassetter. Søsken krangling... (det tok overaskende mye tid). Helene og gutta var en stor greie og det var konsert med hun i nærmeste by og det var sinsykt stort!!! Ellers var det tv'en det var samling rundt enten det var på ettermiddagen etter skolen med alle de sitcom seriene som var ganske populær igjennom 90 tallet eller helgeprogrammer. Husker "midt i smørøyet", "Borgen skole: og "Frida med hjerte i hånden"... Jeg var 16 da jeg fikk min første mobil, i tenårene før den tid var det mye lesing i Topp blader, være med venner, se futrama og pacific blue om sommeren. Spille Crash bandicoot og Mario.. Jeg tenker at det var jo ingen som fant opp en mirakel kur for kreft eller løsninger på all verdens problemer før Internett heller så jeg tror ikke vi nødvendigvis brukte tiden til så mye mer konstruktivt, men jeg tror helst vi liker å tro det selv kanskje kanskje. Jeg er på mange måter glad for at jeg vokste opp i tenårene uten at alt kunne og skulle filmes av andre å legge det ut over alt, at jeg kunne drite meg ut og gå igjennom den fasen spesielt uten snapchat f.eks. Men jeg er også glad vi har Internett i dag som voksen. Glad for alle mulighetene det gir, for hvor enkelt og lettvint det er både med underholdning, til praktiske løsninger vi må gjøre, å gjøre avtaler osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. mars 2024 #15 Del Skrevet 22. mars 2024 Leste mye, men det gjør jeg enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #16 Del Skrevet 22. mars 2024 Leke😀 jeg var barn Anonymkode: 24a07...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 22. mars 2024 #17 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg brukte hele fritiden min i stallen. 🥰 Jeg savner den tiden... 🐴💓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #18 Del Skrevet 22. mars 2024 Er født i 91. Tida før internett gikk til Lego, fotballtrening, utelek og å henge med pappa som stelte tomta, vennebesøk og overnattinger, lekser (herlighet, for et tidkrevende slit!), enkle sykkelturer og litt ski. Og så var det alltids ærender å være med på, for jeg har mange barndomsminner fra butikker/senter og bensinstasjoner av alle ting. Brukte også tid på matlaging og baking, har alltid vært glad i det. Anonymkode: 522bc...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #19 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg var barn på 90-tallet. Pleide være ute å leke med venner mye. Etter skolen kom jeg hjem og så Fresh Prince of Bel Air, Step by Step, Sister Sister, osv. Brukte også spille Super Nintendo, se lørdagsshow på tv med foreldrene mine, leie film i helgene. Etter hvert som jeg ble eldre ble det skoledagbøker, lese mer bøker, høre på musikk, ta opp musikk fra radio (bruke kassetter). Begynte bruke internett sakte rundt 1996 men fikk ikke egen linje hjemme før rundt 1999 og da ble jeg hekta på det😅 Blokkerte linjen til foreldrene mine hele tiden før vi gikk over til ADSL Anonymkode: f77a8...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 22. mars 2024 #20 Del Skrevet 22. mars 2024 Tiden før internett brukte jeg til å slutte med bleier/ leke med venner og barnepark/ skole/ lesing/ husarbeid hos besteforeldre osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå