AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Del Skrevet 21. mars 2024 Har aldri vasket hunden min med shampo el.l , men tenkte jeg skulle prøve etter siste røyteperiode til våren. søker litt og ser at ingen oppgir PH.verdi fx.. Og synes det er veldig dyrt. Jeg kommer til å vaske den ca 1.gang i året. Noen som har erfaring med denne? Päls & Fjun Sjampo Honning Päls & Fjun Sjampo Honning Anonymkode: bbcde...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #2 Del Skrevet 21. mars 2024 Har ikke erfaring med den, men har prøvd mye forskjellig. Brukte "Pet Head vannmelon" (189,-) mye før, da den luktet greit uten at jeg følte at bikja ble parfymert, men den var lite dryg i bruk og forholdsvis dyr. Kjøper nå kun "Allerderm oat sjampo" på apoteket (betalte ca 150,-), da den lukter svært lite og er veldig dryg i bruk. Jeg vanner alltid ut sjampoene før jeg har de i pelsen, så det gjør ikke noe at den er litt tyktflytende fra flaska. Blir enklere å fordele sjampoen på den måten også. Vær obs på at innholdet i ei sjampoflaske som har vært åpnet kan bli litt anderledes i løpet av et år, hvis du bare har tenkt å vaske en gang i året. Jeg har opplevd at innholdet skiller seg og blir litt lite delikat i avglemte flasker. Vil derfor anbefale deg å kjøpe ei 100ml flaske (eller mindre) så slipper du det. Kw og K9 har sjampo i 100ml til 60-70,- Anonymkode: ee371...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg bruker denne: https://no.avera.se/no/Produkter/Petherapy/Petherapy_Shampoo_500_ml?id=700 Den er miljøvennlig, lukter godt og tror ph er grei (?). Jeg vasker hundene to ganger i året, når de har røyteperiode (kort pels). Pelsen føles helt silkemyk etterpå, og lukter fortsatt godt mange dager senere. Lukten er ikke sterk, men mild, behagelig og frisk. Jeg har hatt samme flaske i 2 år, og den kjennes/lukter som ny. Denne fant jeg på den lokale dyrebutikken. Anonymkode: c1b9a...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Del Skrevet 21. mars 2024 TS: Tusen takk for svar! Er KW og K9 noe de har på apoteket? De jeg har sett på nettet reklamerer for at det dufter både det ene og det andre... Men jeg vil jo ikke at hunden skal lukte noe som helst😄 - Jeg regner med at dere ikke bruker balsam? Anonymkode: bbcde...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS: Tusen takk for svar! Er KW og K9 noe de har på apoteket? De jeg har sett på nettet reklamerer for at det dufter både det ene og det andre... Men jeg vil jo ikke at hunden skal lukte noe som helst😄 - Jeg regner med at dere ikke bruker balsam? Anonymkode: bbcde...830 Jeg brukte aldri balsam på min hund, men etter jeg begynte å følge diverse hundefrisør-kontoer, så virker det som at de stort sett bruker balsam. Kommer vel litt an på pelstype sikkert. Anonymkode: 025b5...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Del Skrevet 22. mars 2024 Nå har jeg pelsrase, men bruker likevel denne innimellom. https://www.felleskjopet.no/kjaeledyr/hest-og-rytter/hestehold2/stell-og-pleie/optima-ph-hudvask-for-dyr-500--50273981/?_gl=1*1jqln0g*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw2PSvBhDjARIsAKc2cgPVSNUioRMXbwc9eQt3mfHt41AGSpT42MbLe4AcedcBgK42JGe82SAaAoCrEALw_wcB Og innimellom bruker jeg den selv også, får veldig mykt hår av den Anonymkode: 5e2f9...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Del Skrevet 22. mars 2024 Men er Ph-verdien på Optima 4? Jfr. fant dette på nett: Mennesket har en sur overflate på huden med pH rundt 5,5. Hunder og katter har derimot en nøytral pH på 6,2-7,4. Anonymkode: bbcde...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): TS: Tusen takk for svar! Er KW og K9 noe de har på apoteket? De jeg har sett på nettet reklamerer for at det dufter både det ene og det andre... Men jeg vil jo ikke at hunden skal lukte noe som helst😄 - Jeg regner med at dere ikke bruker balsam? Anonymkode: bbcde...830 Kw og K9 er noe de har på dyrebutikker, men billigst å handle slikt på nett (hvis du skal ha andre ting og kommer til fri porto da). Kw og K9 har forskjellige lukter, uten at jeg kommer på noe utgave som lukter bedre enn den andre. Du kan sikkert testlukte på en dyrebutikk? Havre-sjampoen handler jeg på nettapotek. Jeg bruker ikke balsam på mine hunder, for jeg takler ikke at de lukter noe annet enn hund av de. Det lukter såpe rett etter dusjen, men sjampoen jeg bruker nå mister lukta fort. Anonymkode: ee371...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #9 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg bruker intimsåpe. Tar litt kokosfett i hendene og gnir over hele bikkja etter tørking for å tilføre litt fukt tilbake til huden. Anonymkode: b4e1b...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #10 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker intimsåpe. Tar litt kokosfett i hendene og gnir over hele bikkja etter tørking for å tilføre litt fukt tilbake til huden. Anonymkode: b4e1b...cbf Bilde av kokosfettet? Anonymkode: c0512...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #11 Del Skrevet 22. mars 2024 Hold deg til hundeshampo, en hund kan tolerere det meste utenom som babyshampo, intimsåpe og slikt på kortsikt, MEN disse har totalt forskjellige ph, anbefaler deg å google og lese om dette med ph på hundeshampo. Tror alle damer vet hva som skjer med vår ph verdi i skjeden om vi bruker vanlig såpe.. Så enkelt er det. Personlig ville jeg holdt meg unna det meste med parfyme, om du vil ha litt vil jeg fortsatt anbefale å styre unna veldig parfymerte merker da disse kan få hunden til å klø, få utslett o.l. Føler jeg har prøvd utallige forskjellige. Min hund har allergi og veldig sensitiv hud så vi holder oss til en medisinsk en i dag. Det kommer jo veldig an på hva du er ute etter da. Om du uansett bare skal vaske 1x i året så ville jeg absolutt valgt en shampo som tar flass og er dypt rengjørende så du får bort alt dette som har bygget seg opp i så lang tid. Anonymkode: 573b0...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #12 Del Skrevet 22. mars 2024 TS: Tusen takk for alle svar. (Lurer bare på dette med PH i innlegget over jfr Optima ph 4 - Jfr hunders PH er fra 6,2 - 7,4...) Og nei kommer ikke til å bruke dr.greve el.l 🤣 Men takk for alle svar🤗 Anonymkode: bbcde...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #13 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bilde av kokosfettet? Anonymkode: c0512...738 Helt vanlig kokosfett, delfia, cocosa eller hva som helst. Ang intimsåpe, jeg bruker en parfymefri type som kan brukes på alt som tåler vann, hunder inkludert. Den er MYE mildere enn samtlige alternativer nevnt her i tråden, spesielt de grusomme parfymerte «spesialshampooene» til hund. De har ikke PH perfekt tilpassa hunder de heller, det kan folk fint sjekke selv med Ph-strips. Mulig brukeren over er litt lite bevandra i hunde og sjedeverdnene men disse to er altså ikke det samme. Sjekker ikke folk ingedienslister før de hyler opp? Unntaket er de som trenger medisinske shampooer pga hudlidelser eller allergi, der skal man naturligvis lytte til dyrlegen. Anonymkode: b4e1b...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #14 Del Skrevet 22. mars 2024 Har svart langpelset hund. Bruker denne fra dogman, har balsam i samme serie. Lukter ganske nøytralt og er drøy i bruk. Anonymkode: 78eef...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Del Skrevet 23. mars 2024 Takk for tips🤗 Anonymkode: bbcde...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 23. mars 2024 #16 Del Skrevet 23. mars 2024 Anbefaler deg å finne en parfymefri hundesjampo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #17 Del Skrevet 23. mars 2024 Bromance skrev (8 timer siden): Anbefaler deg å finne en parfymefri hundesjampo. Tips på en som er god til hund med lang silkeaktig pels? Har leita i veeeeldig mange år uten å finne. Anonymkode: d9c86...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 23. mars 2024 #18 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tips på en som er god til hund med lang silkeaktig pels? Har leita i veeeeldig mange år uten å finne. Anonymkode: d9c86...90f Den vi har heter groomers organic shampo for dogs. Aner ikke om den er i salg lenger eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå