AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal selge eller leie ut😬Flytter til en større by for 3-5 år, og vurderer å selge for å slippe stress med utleie, og sette EK i fastrenteinnskudd. Ved utleie blir fortjeneste ca 2000kr etter skatt. Da har jeg ikke tatt med depositumskonto, evt reperasjoner mm. Ved fastrenteinnskudd ca 5500kr/mnd etter skatt. Er ikke fremmed for at jeg blir værende i byen, men det vet jeg ikke ennå. Jeg må betale ca 150 000kr i skatt ved salg hvis jeg ikke flytter tilbake. Eller egentlig mer, da dette er frem i tid. Bekymringen er lav inntekt; jeg fikk avslag på lånesøknad for kjøp av ny leilighet. Er lavtlønnet, og usikker på om jeg vil komme meg inn på boligmarkedet igjen. Oof stressende avgjørelse😵💫 Anonymkode: 4a509...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 22. mars 2024 #2 Del Skrevet 22. mars 2024 Ville prøvd å leie ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 22. mars 2024 #3 Del Skrevet 22. mars 2024 Ville prøvd å leie først og se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå