Gå til innhold

Sum i konfirmasjonsgave tantebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere er en ok sum? Første i rekken som skal konfirmeres nå og hører alt fra 500kr-10 000kr. 
Til info er vi ikke en familie som vanligvis gir store summer i gaver og ligger på rundt 200-400kr per tantebarn til bursdag og jul :) 

Anonymkode: 7599c...306

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å gi 1000kr til mitt tantebarn som skal konfirmeres i mai

Anonymkode: 35586...a0c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg avhenger av hvor mange tantebarn dere har, da dere må gi samme sum til alle. 500 er alt for lite og 10.000 kun om dere har ett eller to tantebarn og har råd til det.

Personlig synes jeg 2000 kan være en passende sum.

Anonymkode: 59fbb...674

• Nyttig 1
Skrevet

Mellom 1000 og 5000. Mindre hvis dere er en veldig stor familie,  mer hvis dere er en veldig liten.  

Skrevet

Ut fra det du skriver, tenker jeg at 1000-2000 er et greit nivå. Man kan jo også diskutere med de andre i familien slik at man blir enige om hvilket nivå man legger seg på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

1000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange nieser og nevøer har dere? Er du enslig eller er du en del av et par? Det kan være lurt å legge seg på et nivå du klarer å opprettholde med noen humper på veien. 

En annen ting er hvor lang reisevei dere har til denne og fremtidige konfirmasjoner?

Anonymkode: 3bbcc...d6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det synes jeg avhenger av hvor mange tantebarn dere har, da dere må gi samme sum til alle. 500 er alt for lite og 10.000 kun om dere har ett eller to tantebarn og har råd til det.

Personlig synes jeg 2000 kan være en passende sum.

Anonymkode: 59fbb...674

Om økonomien kun tilsier gavesum på fem hundre kroner er det er mer enn bra nok!

Anonymkode: 9a73d...c5d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Våre 3 konfirmanter siste årene har fått mellom 1000-2000 av tante/onkler. Men tenker man ikke må gi over evne om man egentlig ikke har råd. Jeg har bare opplevd takknemlige konfirmanter uansett hva de har fått. Ikke ha dårlig samvittighet for å bare gi en liten oppmerksomhet Im man ikke har råd til annet. 

Anonymkode: acca8...b6e

• Liker 1
Skrevet

Vi ga 2000, vi har god råd, 6 tantebarn/onkelbarn som konfirmerer seg i en periode på 15 år, så det er godt mulig at yngstemanns gave blir prisjustert.

Vi har ikke tradisjon for store gaver i vår familie og vi ønsker ikke å bidra til gavehysteri. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det avhenger av egen økonomi og antall nevøer og nieser man har. Og litt av økonomi til konfirmantens familie. Man vil kanskje gi litt mer hvis de får lite gaver, men ikke overgå foreldre og besteforeldre. 

Vi var i konfirmasjon til mannens bonusniese i fjor og da ga vi 2500 tror jeg. Han har 3 slike nieser, jeg har ingen. Så er ikke 10 stykker som skal ha gave fra oss og vi har ganske ok økonomi. Konfirmanten hadde ikke veldig stor familie heller så vi tok det med i beregningen også, ville kanskje gitt mindre om vi visste at konfirmanten fikk veldig mange gaver. 

Anonymkode: 9d3bf...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva synes dere er en ok sum? Første i rekken som skal konfirmeres nå og hører alt fra 500kr-10 000kr. 
Til info er vi ikke en familie som vanligvis gir store summer i gaver og ligger på rundt 200-400kr per tantebarn til bursdag og jul :) 

1000kr

Anonymkode: d7d1a...fb2

• Liker 1
Skrevet

På mannens side gir alle 1000 (selv om det er litt "urettferdig" at de eldste og de yngste, med 20 år mellom får lik sum da). På min side har vi veldig få, så de har fått mye mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mine søsken er enig om å gi 1500 til nieser/nevøer. Det er jo bare i praksis å bytte penger.

Anonymkode: dd793...7c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

500

Anonymkode: 280f2...bf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å gi noen tusen, ja. Vi sparer 400 kr i året i fond til tantebarn - fra fødsel og fram til konfirmasjonen. Så får vi se hvor mye det blir innen den tid.

Anonymkode: 5aa6a...eb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (50 minutter siden):

Ut fra det du skriver, tenker jeg at 1000-2000 er et greit nivå. Man kan jo også diskutere med de andre i familien slik at man blir enige om hvilket nivå man legger seg på.

Helt enig i dette. 

Anonymkode: 17950...971

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

2000

Anonymkode: 54cb3...4eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

500

Anonymkode: 280f2...bf6

Oj det var lite

Anonymkode: 54cb3...4eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir 3000,- til konfirmasjonen i mai. 

Anonymkode: e8ad1...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...