AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Er det vanlig å forvente hjelp tilbake hvis man sammen jobber en god del timer for den ene personen? Anonymkode: 1e129...332
Carrot Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 forventninger avklares på forhånd - hvis du er av den typen som forventer at det føres en form for "regnskap" i et forhold må du si fra om det og motsatt.. 3
exictence Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Ja, selvfølgelig kan man håpe på det. Om jeg føler i flere ledninger at kjæresten ikke føler for å hjelpe meg, så er han vel ikke noe å satse på? Synes du ikke, Ts?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Det er vanlig hjelpe tilbake når noen trenger det, ikke fordi man skylder det. Anonymkode: fe873...cb8 3 2
EEØm Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Det er vanlig hvis man ikke kjenner hverandre så godt. Hvis man er glade i hverandre tror jeg det er vanlig å hjelpe hverandre ved behov. I noen perioder kan det slå skjevt ut. 1
Rotemor Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 Carrot skrev (1 time siden): forventninger avklares på forhånd - hvis du er av den typen som forventer at det føres en form for "regnskap" i et forhold må du si fra om det og motsatt.. prinsipielt enig i det. Men et forhold med sånne regnskap mangler noe essensielt. Feks kjærlighet😊 3 1
Carrot Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 Rotemor skrev (Akkurat nå): prinsipielt enig i det. Men et forhold med sånne regnskap mangler noe essensielt. Feks kjærlighet😊 nja, jeg er tildels enig men noen har det i seg at det er viktigere for dem å ha denne opplevde balansen og dette regnskapet da for at de skal ha det greit med seg selv - hvis du åpner døren for meg må jeg åpne døren for deg neste gang osv.. Personlig skjønner jeg det ikke, men jeg har møtt noen slike mennesker som fører regnskap over alt fra å be om å ta med et glass vann om man er på vei fra kjøkkenet likevel osv til "større"ting som hvem som har måkt snø flest ganger og antall cm som kom liksom uansett relasjon.. 🙅♀️jeg opplever slik "forventning" slitsomt, spesielt om jeg ikke en gang vet at den er der i utgangspunktet - blir den kommunisert kan jeg i allefall forholde meg til den eller velge den bort.
Rotemor Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 Carrot skrev (1 time siden): nja, jeg er tildels enig men noen har det i seg at det er viktigere for dem å ha denne opplevde balansen og dette regnskapet da for at de skal ha det greit med seg selv - hvis du åpner døren for meg må jeg åpne døren for deg neste gang osv.. Personlig skjønner jeg det ikke, men jeg har møtt noen slike mennesker som fører regnskap over alt fra å be om å ta med et glass vann om man er på vei fra kjøkkenet likevel osv til "større"ting som hvem som har måkt snø flest ganger og antall cm som kom liksom uansett relasjon.. 🙅♀️jeg opplever slik "forventning" slitsomt, spesielt om jeg ikke en gang vet at den er der i utgangspunktet - blir den kommunisert kan jeg i allefall forholde meg til den eller velge den bort. Ja, forventningsavklaring er uansett viktig i et forhold. Det vil være andre områder der det er nødvendig.
Godt voksen Skrevet 21. mars 2024 #10 Skrevet 21. mars 2024 Synes det er vanskelig å bli motivert for å hjelpe med flere prosjekter jeg når jeg flere ganger har hjulpet flere dager hos han og han da kun hjelper meg med mine oppgaver ca to timer så må han gå.. Er jeg da en person som må «føre regnskap»?
petterm Skrevet 22. mars 2024 #11 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det vanlig å forvente hjelp tilbake hvis man sammen jobber en god del timer for den ene personen? Anonymkode: 1e129...332 Det er vanlig at kjærester hjelper hverandre ved behov! Kjærester har glede av å hjelpe hverandre. Kjærester er også rause mot hverandre og skal ikke trenge å føre regnskap over hvor mye man hjelper hverandre. Hvis du savner hjelp fra kjæresten så kan du godt gi beskjed. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #12 Skrevet 22. mars 2024 Godt voksen skrev (5 timer siden): Synes det er vanskelig å bli motivert for å hjelpe med flere prosjekter jeg når jeg flere ganger har hjulpet flere dager hos han og han da kun hjelper meg med mine oppgaver ca to timer så må han gå.. Er jeg da en person som må «føre regnskap»? Jeg tror nesten alle fører et regnskap. Men noen har kanskje et vindu på dager mens andre har ti år. Hvis det bare er du som gjør noe for partneren og aldri motsatt så vil de fleste opplevd at følelsene kjøles ned. Med mindre det har en god grunn som sykdom. Anonymkode: 869f9...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #13 Skrevet 22. mars 2024 Godt voksen skrev (6 timer siden): Synes det er vanskelig å bli motivert for å hjelpe med flere prosjekter jeg når jeg flere ganger har hjulpet flere dager hos han og han da kun hjelper meg med mine oppgaver ca to timer så må han gå.. Er jeg da en person som må «føre regnskap»? Nei, det syns jeg ikke. Man kan ha forventninger uten at man da fører regnskap. I et likestilling og godt forhold, så hjelper man hverandre når det trengs. En god kjæreste hjelper fordi en vil og ønsker det beste for den andre. Anonymkode: bbf36...ddd
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. mars 2024 #14 Skrevet 22. mars 2024 Vi har hjulpet hverandre mye. Men fører ikke regnskap på det. For oss er det naturlig❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå