Gå til innhold

Kan jeg henge opp TV på vegg med skyvedør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Som tittelen sier: Kan man henge opp en TV på vegg hvor det går en skyvedør inn i veggen? Man risikerer kanskje å ødelegge skyvedøren? 

Jeg var innom en butikk nylig for å forhøre meg, gutten på jobb hadde dessverre ikke helt peiling selv. 

Bilde for illustrering av veggen. Den ene skyvedøren til høyre går inn i veggen. 

Setter stor pris på tips! :hjerte:

post-34800-0-74088200-1406209181.jpg

Anonymkode: 6a804...9a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som oppskrift på hvordan å få TV-en til å falle ned en gang i fremtiden. Den må jo festes i noe som tåler vekten, ikke bare ei plate som er spikret på en vegg.

Anonymkode: 5d98a...71d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her må du måle  opp skyvedører og vegg, så se om det er et punkt på midt på veggen der dørene ikke treffer hverandre, dersom de går mot hverandre. Selv ville jeg ikke gjort det, for mest sannsynlig er hele veggen hul og du vil ikke få godt nok feste til TV-en og den vil falle ned. 

Anonymkode: a7b14...3fd

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Det er forresten kun den ene døra som går inn i veggen, ikke begge to.

Ser flere av naboene har hengt opp tvene, mon tro hvordan de har fått det til.. 

Anonymkode: 6a804...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Du må finne stendere inni veggen, og så kan du montere et feste til en stang for tv-en. På den måten kan du feste den på den ene siden hvor døren ikke går inn, men likevel ha tv-en sentrert på veggen. 

Anonymkode: 48474...b15

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må gjøre to ting her. Det første er å sørge for å feste skjermen i stendere som er i veggen så skjermen faktisk henger fast. Husk at vegg med dør har ofte litt mer vibrasjoner som gjør at du må ha godt nok feste til skjermen. Det andre du må gjøre er å passe på at skruene du bruker ikke går inn i skyvedøren eller kommer i veien for disse.

Så lenge du klarer dette og veggen klarer å bære skjermen så kjør på :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

god ide egentlig - vibrasjoner kan fjernes ved å få en bedre mekanisme nederst på døren når man tar den inn og ut. Så må du sjekke dybden på TV! altså hvor tynn skjermen må være!

Anonymkode: fc27b...e4f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke anbefalt dette, en skyvedør er nok ikke stabil nok til å tåle vekta av en tv. Avhengig av vekt etc selvfølgelig. Planløsningen med 2 skyvedører inn til soverom er helt krise, blir jo veldig lite veggplass. Du kan gjøre som jeg gjorde i en tilsvarende leilighet. Jeg fikk en snekker til å sette på veggplater sånn at skyvedøren ble gjemt inn i veggen. Platene var såpass stabile at de tålte vekt av tv. Ble mye finere i forhold til utnyttelse av plass også. Kostet ikke mye heller. 

Anonymkode: 2d255...1b0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må finne stendere inni veggen, og så kan du montere et feste til en stang for tv-en. På den måten kan du feste den på den ene siden hvor døren ikke går inn, men likevel ha tv-en sentrert på veggen. 

Anonymkode: 48474...b15

Det er vanligvis ikke plass til stendervegg og skyvedørskasett samtidig. Og de lektene på skyvedørskassetten er vanligvis veldig spinkle. Jeg løste det ved å erstatte gipsen med kryssfiner. Da kan man henge opp hva som helst (med korte skruer).

Anonymkode: 0990e...e64

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...