AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Har nettopp fått påvist et høyrisiko hpv virus. Er i fast forhold over 2 år, så min partner har nok også dette viruset. Hva gjør dere som er i partnerskap? Kan man resmitte hverandre? Anonymkode: cde70...bf0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Dere snakker sammen, og at dere to ksn ha sex sammen videre er vel ganske sikkert. Selv fikk jeg påvist det, og neste sjekk jeg gjorde ett år etter, fikk jeg vite at kroppen min hadde kvittet seg med viruset. Da tok jeg hpv vaksinen. Siden ikke partneren min kunne få sjekket dette, så holdt jeg fri fra sex i over 1/2 år til jeg var ferdig vaksinert. Anonymkode: 24185...707
Majer Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 (endret) De forsvinner ofte av seg selv innen to år. Hvem av dere som fikk det først vet jeg ikke, men det kan man ofte tenke seg til ved å snakke med hverandre om deres egen og den andre sin fortid. De fleste vanlige kvinner har tatt hpv vaksinen for lenge siden så antar du ble smittet av tidligere partner? Risikoen for vedvarende hpv øker dersom man har sex som ung med noen som er eldre, har sex med noen som har hatt mange partnere før seg osv. Kan være greit å kartlegge den slags så dere slipper å skylde på hverandre. Dere bør naturligvis avstå fra oralsex da hpv kan smitte i munn og svelg. Det er særlig vanlig at menn blir smittet der. Munnkreft er svært smertefullt og dødelig så dere bør være obs på det. Siden typen din ikke kan sjekke seg for viruset i munnen bør han nok ha lav terskel for å sjekke seg hos lege resten av livet. Ellers kan han få kreft på penis og du i endetarmen Endret 21. mars 2024 av Majer
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Majer skrev (7 minutter siden): De forsvinner ofte av seg selv innen to år. Hvem av dere som fikk det først vet jeg ikke, men det kan man ofte tenke seg til ved å snakke med hverandre om deres egen og den andre sin fortid. De fleste vanlige kvinner har tatt hpv vaksinen for lenge siden så antar du ble smittet av tidligere partner? Risikoen for vedvarende hpv øker dersom man har sex som ung med noen som er eldre, har sex med noen som har hatt mange partnere før seg osv. Kan være greit å kartlegge den slags så dere slipper å skylde på hverandre. Dere bør naturligvis avstå fra oralsex da hpv kan smitte i munn og svelg. Det er særlig vanlig at menn blir smittet der. Munnkreft er svært smertefullt og dødelig så dere bør være obs på det. Ellers kan han få kreft på penis og du i endetarmen Ts her. Takk for svar. Nei, jeg er godt voksen og har ikke tatt vaksinen. Trodde det var liten vits etter man har vært seksuell aktiv noen år. I tilegg har jeg ME, og jeg vet aldri hva slike vaksiner kan gjøre med immunforsvaret mitt. Anonymkode: cde70...bf0
Majer Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her. Takk for svar. Nei, jeg er godt voksen og har ikke tatt vaksinen. Trodde det var liten vits etter man har vært seksuell aktiv noen år. I tilegg har jeg ME, og jeg vet aldri hva slike vaksiner kan gjøre med immunforsvaret mitt. Anonymkode: cde70...bf0 Skjønner! Da er det nok en større sannsynlighet for at viruset bruker lenger tid på å forsvinne hos deg, men ikke hos partner. Så sånn sett skal det nok gå greit å ha oralsex igjen etter 2 år. Dere er nok smittet nedentil begge to uansett så ville ikke tenkt noe særlig på akkurat det. Ville altså unngått oralsex og analsex i 2 år, hatt så mye vaginalt samleie som ønskelig og vært påpasselige med å ta kontakt med lege ved symptomer i munn, svelg, endetarm og kjønnsorganer Ikke verdens undergang dette, og det kommer fra en person som er livredd for herpesvirus og resistente bakterier Endret 21. mars 2024 av Majer
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Majer skrev (3 minutter siden): Skjønner! Da er det nok en større sannsynlighet for at viruset bruker lenger tid på å forsvinne hos deg, men ikke hos partner. Så sånn sett skal det nok gå greit å ha oralsex igjen etter 2 år. Dere er nok smittet nedentil begge to uansett så ville ikke tenkt noe særlig på akkurat det. Ville altså unngått oralsex og analsex i 2 år, hatt så mye vaginalt samleie som ønskelig og vært påpasselige med å ta kontakt med lege ved symptomer i munn, svelg, endetarm og kjønnsorganer Ikke verdens undergang dette, og det kommer fra en person som er livredd for herpesvirus og resistente bakterier Vi har vært sammen i over to år. Jeg tok også celleprøve i fjor,og da hadde jeg ikke hpv. Vi har jo hatt alle former for sex etter dette helt til jeg nå nylig testet positivt for viruset. Det må ha ligget latent hos meg, Men det er mye rart med kroppen min for tiden, har fått påvist sopp blant annet. Jeg tror ikke immunforsvaret mitt er helt på topp( noe som er vanlig med det jeg har) Anonymkode: cde70...bf0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dere snakker sammen, og at dere to ksn ha sex sammen videre er vel ganske sikkert. Selv fikk jeg påvist det, og neste sjekk jeg gjorde ett år etter, fikk jeg vite at kroppen min hadde kvittet seg med viruset. Da tok jeg hpv vaksinen. Siden ikke partneren min kunne få sjekket dette, så holdt jeg fri fra sex i over 1/2 år til jeg var ferdig vaksinert. Anonymkode: 24185...707 Jeg fikk beskjed om å ta vaksinen med postitv hpv prøve. Da beskytter den vel mot andre typer hpv da? Anonymkode: cde70...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå