Gå til innhold

Realisere fondskonto for å flytte det inn på ASK?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har!  Har i dag en fondskonto (fra før ASK) hvor jeg har 240.000,- i avkastning.

Denne kan ikke flyttes uten å utløse skatt.

Ser at det er mye større kostnader knytttet til denne kontoen, enn om jeg f.eks flyttet det inn på en ASK i Nordnet.

Betaleradministrasjonskostnader på 0,30% + 0,30% i indeksfond. I Nordnet ville kostnaden vært 0,19%.

Syntes det er kjipt å betale nesten 95.000,- i skatt, men syntes også det er kjipt å betale for mer enn jeg må. 

Anonymkode: 76aa7...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så altfor lenge til neste stortingsvalg. Forhåpentligvis vinner Høyre, så kan man alltids håpe de reduserer aksjefaktoren fra dagens 1,72 til 1,44 slik den var før AP og SP overtok regjeringen. 
Da sparer du 20% skatt

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Det er ikke så altfor lenge til neste stortingsvalg. Forhåpentligvis vinner Høyre, så kan man alltids håpe de reduserer aksjefaktoren fra dagens 1,72 til 1,44 slik den var før AP og SP overtok regjeringen. 
Da sparer du 20% skatt

Jeg ville også ventet på et evt regjeringsbytte. Uansett kan du jo sette deg ned og regne på hvor lenge pengene må stå på ASK for at det skal lønne seg å betale den skatten. Og - på et eller annet tidspunkt må du betale skatt på de pengene. 

Anonymkode: c9f65...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...