AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #1 Skrevet 21. mars 2024 Litt over en time å kjøre hjemmefra, og han skal overnatte en natt. Jeg har gått med på det og er ikke oppriktig bekymret, siden første fødsel startet en uke over termin og varte i 30 timer fra første rie. Moren min hadde lang fødsel med nr. 1 og styrtfødsel som hun ikke visste var igang(!) før hun hadde 7 cm åpning, så jeg stresser jo litt med det uansett. Moren og søsteren min kommer til å overnatte her da jeg har bekkenløsning og trenger hjelp med storebror, så jeg kommer ikke til å være alene når han er borte. Sånn sett skal det nok gå fint, men jeg synes holdningen hans denne gangen er irriterende. Han sier at "det kommer til å gå fint, det går bra", men det er jo strengt tatt opp til meg å vite hva som går bra eller ikke? Det er jo jeg som skal føde og går med bekymringer om å i verste fall føde uten ham hvis det plutselig skulle bli styrtfødsel før termin, så akkurat det synes jeg ikke han kan si noe om. Har sagt meningen min, men det går likevel og irriterer litt som et gnagsår. Han sier at han har "veeeldig lyst" og gleder seg, og det er så irriterende!! Hadde dere syntes det var greit? Anonymkode: aaf9a...04a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #2 Skrevet 21. mars 2024 Må legge til at det blir naturlig med alkohol til middagen og mingling etterpå, så selv om han ikke skal på hardfylla så vil han jo ikke være kjørbar. Det er heller ikke kollektivtransport mellom her vi bor og hotellet han skal på, så i verste fall kan han jo risikere å ikke komme seg av flekken, evt. betale mange tusen som vi ikke har til taxi 🫣 Det er jo usannsynlig at det skal starte akkurat den dagen han er borte, men synes ærlig talt jeg bør slippe å stresse med det. Anonymkode: aaf9a...04a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 Innlegg nr. tre på rad fra meg, beklager! 😅 Må bare rette opp i første innlegget, ser jeg glemte å skrive at styrtfødselen var med barn nr. 2. Anonymkode: aaf9a...04a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Hadde ikke hatt noe problem med turen, men hadde forventet at han holdt seg edru. Såpass hadde jeg faktisk forventet at han tenkte selv… Anonymkode: 8489d...cc2 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Kan han ikke være kjørbar da? Anonymkode: d0666...a6b 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Eneste problemet her er jo at han bør være edru? Skal man bli far, så er man vel også voksen nok til å ta smarte beslutninger? Anonymkode: 7fbd2...460 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde ikke hatt noe problem med turen, men hadde forventet at han holdt seg edru. Såpass hadde jeg faktisk forventet at han tenkte selv… Anonymkode: 8489d...cc2 Enig. Er jo bare å la bære å drikke til middagen. Er mange som er avholds eller lar være å drikke innimellom. Anonymkode: 0659f...44c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke hatt noe problem med turen, men hadde forventet at han holdt seg edru. Såpass hadde jeg faktisk forventet at han tenkte selv… Anonymkode: 8489d...cc2 Ja, han har foreslått at han kan være edru hvis jeg skulle få noen tegn på modning i dagene før han drar. Jeg synes han bør være edru uansett. Han går nok fint med på det om jeg er litt mer bastant enn jeg har vært. Anonymkode: aaf9a...04a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 Hadde ikke hatt noe som helst problem med dette. Styrtfødsel kan komme når han er på jobb ellers, og når du er på shopping osv. Det er ting man ikke vet, og 1 time unna er ingenting! Jeg er faktisk enig med mannen din i at dette kommer ti å gå fint. For meg, som er kvinne selv, hadde jeg følt at jeg styrte fælt. Og hvis det er snakk om å drikke, så går det an å ikke være stupfull! Anonymkode: f5a83...bef 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #10 Skrevet 21. mars 2024 Hadde ikke gjort meg noe. Mannen var to timer unna i selskap m/overnatting en uke før termin. Om fødsel hadde startet, hadde jeg bare reist til sykehuset alene, og han kommet så snart han kunne. Og du har vel søster og mor klare til barnevakt for eldste, siden de er hos deg for å hjelpe til. Anonymkode: 540fc...33a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #11 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde ikke hatt noe som helst problem med dette. Styrtfødsel kan komme når han er på jobb ellers, og når du er på shopping osv. Det er ting man ikke vet, og 1 time unna er ingenting! Jeg er faktisk enig med mannen din i at dette kommer ti å gå fint. For meg, som er kvinne selv, hadde jeg følt at jeg styrte fælt. Og hvis det er snakk om å drikke, så går det an å ikke være stupfull! Anonymkode: f5a83...bef Han blir aldri stupfull, poenget her er at han bør være kjørbar uansett siden det ikke finnes gode alternativer til å komme seg raskt hjem. Han jobber fem minutter hjemmefra og shopping er utelukket med bekkenløsningen min, så det er jo ikke akkurat noe argument. Anonymkode: aaf9a...04a
Minime94 Skrevet 21. mars 2024 #12 Skrevet 21. mars 2024 Det er ikke mulig å eventuelt alliere seg med noen som kan hente han om fødselen faktisk skjer når han er på tur? Er jo ikke så alt for langt unna uansett?
Nymerïa Skrevet 21. mars 2024 #13 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han sier at han har "veeeldig lyst" og gleder seg, og det er så irriterende!! Jeg hadde sagt at jeg hadde ikke hatt veeeldig lyst til å reise bort hvis det var omvendt. Jeg hadde holdt meg kjørbar og vært lei meg for at det kom på dette tidspunktet. Og jeg hadde ikke gledet meg på noen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #14 Skrevet 21. mars 2024 Minime94 skrev (Akkurat nå): Det er ikke mulig å eventuelt alliere seg med noen som kan hente han om fødselen faktisk skjer når han er på tur? Er jo ikke så alt for langt unna uansett? Jo, men om noen skal hente tar det dobbelt så lang tid før han kommer seg hit. Forstår at jeg krisemaksimerer litt her, men er fryktelig redd for å føde og et scenario hvor samboeren min ikke er tilstede gjør meg veldig redd. Anonymkode: aaf9a...04a
Skogtusssa Skrevet 21. mars 2024 #15 Skrevet 21. mars 2024 Kan ikke moren eller søsteren din hente han om fødselen skulle starte?
Skogtusssa Skrevet 21. mars 2024 #16 Skrevet 21. mars 2024 Du krisemaksimerer veldig. Noe jeg forstår, gjorde jeg også da jeg bar gravid. Vi har over en time til sykehuset, og mannen rett under en time til jobb. Kunne jo ikke be han holde seg hjemme. Mange her i landet har langt lengre vei til sykehus.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #17 Skrevet 21. mars 2024 Jeg hadde absolutt unnet han både turen og å glede seg. Han får snart enda mer hjemme. Men jeg er enig i at han kan være kjørbar. 1 time er ikke noe mer enn i andre dagligdagse situasjoner. Når det gjelder å si at det går bra, har jeg også jobbet med å oppdra min mann. Jeg sier at det ikke roer meg. Han kan si at han tror det går bra eller si noe om sannsynligheten, men å si at noe skjer helt sikkert provoserer meg bare. Det er enda bedre å synes at det er dumt at jeg føler det slik, men at han er glad i meg likevel. Det fører i hvert eneste tilfelle til at jeg får troen på at det går bra. Anonymkode: 658df...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #18 Skrevet 21. mars 2024 Nymerïa skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sagt at jeg hadde ikke hatt veeeldig lyst til å reise bort hvis det var omvendt. Jeg hadde holdt meg kjørbar og vært lei meg for at det kom på dette tidspunktet. Og jeg hadde ikke gledet meg på noen måte. Er ikke hver dag man får påspandert hotell, spa, treretters middag og frokostbuffet av jobben 🫠 Skjønner jo at det er gøy, og han er så å si aldri ute lenger, men det kommer jo andre muligheter. Før vi fikk første barnet holdt han seg på eget initiativ unna alle festligheter i hjembygda fra jeg var 35 uker på vei sånn at han aldri sto i fare for å ikke være kjørbar. Savner det, haha. Anonymkode: aaf9a...04a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #19 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde absolutt unnet han både turen og å glede seg. Han får snart enda mer hjemme. Men jeg er enig i at han kan være kjørbar. 1 time er ikke noe mer enn i andre dagligdagse situasjoner. Når det gjelder å si at det går bra, har jeg også jobbet med å oppdra min mann. Jeg sier at det ikke roer meg. Han kan si at han tror det går bra eller si noe om sannsynligheten, men å si at noe skjer helt sikkert provoserer meg bare. Det er enda bedre å synes at det er dumt at jeg føler det slik, men at han er glad i meg likevel. Det fører i hvert eneste tilfelle til at jeg får troen på at det går bra. Anonymkode: 658df...ab4 Ja, jeg unner ham det jo egentlig, og han fortjener det absolutt. Skulle bare ønske det ikke var så nært termin. Anonymkode: aaf9a...04a
Anonym90059005 Skrevet 21. mars 2024 #20 Skrevet 21. mars 2024 Altså 3 uker før termin og han er 1t unna? Det er jo ingenting!! Er jo mange som pendler lengre til jobb hver dag enn det. Her er du hysterisk og burde tenke deg om på nytt og ikke gi han noen grunn til å føle dårlig samvittighet for dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå