Gå til innhold

Hvilken klesstil er ikke utdatert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det lurer jeg på.

Jeg er i begynnelsen av 40-årene og henger fortsatt igjen med 2010 stilen.

Hvordan kle meg moderne, uten å bli kjerring?

Vis gjerne med bilder.

Anonymkode: a311c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor ikke heller kle deg i klær du liker?

Du har blitt 40...

Når skal du begynne å ha selvtillit nok til å drite i hva andre synes?

Anonymkode: 56b72...81d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følger merricksart på instagram og syns hun gir gode tips for å "løfte" stilen. 

Anonymkode: a716d...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det lurer jeg på.

Jeg er i begynnelsen av 40-årene og henger fortsatt igjen med 2010 stilen.

Hvordan kle meg moderne, uten å bli kjerring?

Vis gjerne med bilder.

Anonymkode: a311c...a19

bytt ut skinny jeansen med en jeans med vidde i leggene, eller i det minste en rett modell. Dressbukser med vidde oppdaterer stilen, uten at du ser ut som en tenåring.

Anonymkode: 39278...962

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor ikke heller kle deg i klær du liker?

Du har blitt 40...

Når skal du begynne å ha selvtillit nok til å drite i hva andre synes?

Anonymkode: 56b72...81d

når skal dere med denne unyttige holdningen slutte å svare i tråder om mote og stil?

det er forutsigbart, unyttig og uopplyst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å finn ut hvilke former og farger du liker og som passer til akkurat deg.

Personlig syns jeg klær i 2010 var bedre enn klærne nå. 

Anonymkode: 56ee7...cee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

når skal dere med denne unyttige holdningen slutte å svare i tråder om mote og stil?

Delvis enig, synes tråden har et interessant tema så håper TS får mange svar :) 

Anonymkode: 97360...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg er litt eldre enn ts (50+), og grubler en del på det spørsmålet - dvs hvordan kan jeg ha en moderne og oppdatert stil, men uten å falle i for ung-grøfta, men heller ikke i kjerringgrøfta. Det er ikke alltid enkelt. Eksempel - det er en del plagg og sko i motebildet, som forsåvidt er klassiske, damete ting som skulle passe godt til voksen.

For eksempel loafers, eller sånne pussy bowbluser som vi har sett en del av de siste årene. Men sånne klassiske damete ting kan være ganske vanskelige å style for oss som er godt voksne. For at loafers skal fungere for meg, må de være akkurat på grensen av helt klassiske,  og nytolkning med kraftig såle, og jeg kan ikke bruke dem med skjørt. jeg kan heller ikke bruke en pussy bow-bluse, fordi jeg mangler ungdommens edge og ironi. På meg blir det bare tekkelig, Datteren min på 20 derimot, ser kul ut både med klassiske aurlandssko og med skikkelig chunky loafers, og gjerne til kjole og skjørt og penslige bluser og alt på en gang. 

Men uansett - jeg har kommet til at jeg må kjøre en klassisk stil med klær av god kvalitet, samtidig som de må ha ørlite edge i seg selv. Så jeg kjøper en loafer som er litt chunky, men ikke for mye, og ikke helt klassisk heller. 

Jeg prøver å følge med på de store tendensene i motebildet, slik at jeg kan kan ta med noen av dem for å holde meg oppdatert. Eksempelvis følger jeg ganske nøye med på tendensene på bukse- og skjørtelengder, vidde og fasong. Dermed legger jeg den ankellange, smale dressbuksen vekk et par år nå, og bruker en som er lang og vid istedet. Jeg observerer at maxiskjørt er en tendens, og tilpasser ved at jeg tar frem de lange skjørtene mine. Men jeg bruker trenden i form av blyantskjørt til midt på leggen - jeg bruker ikke de helt fotside skjørtene. Så jeg prøver å holde meg noenlunde oppdatert på silhuett og farger, men tilpasset min egen stil, og så holder jeg meg langt unna alle mikrotrender, som dark academia og librarian core og sånn, for de ser jeg på som ungdommens privilegium å leke med!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg er litt eldre enn ts (50+), og grubler en del på det spørsmålet - dvs hvordan kan jeg ha en moderne og oppdatert stil, men uten å falle i for ung-grøfta, men heller ikke i kjerringgrøfta. Det er ikke alltid enkelt. Eksempel - det er en del plagg og sko i motebildet, som forsåvidt er klassiske, damete ting som skulle passe godt til voksen.

For eksempel loafers, eller sånne pussy bowbluser som vi har sett en del av de siste årene. Men sånne klassiske damete ting kan være ganske vanskelige å style for oss som er godt voksne. For at loafers skal fungere for meg, må de være akkurat på grensen av helt klassiske,  og nytolkning med kraftig såle, og jeg kan ikke bruke dem med skjørt. jeg kan heller ikke bruke en pussy bow-bluse, fordi jeg mangler ungdommens edge og ironi. På meg blir det bare tekkelig, Datteren min på 20 derimot, ser kul ut både med klassiske aurlandssko og med skikkelig chunky loafers, og gjerne til kjole og skjørt og penslige bluser og alt på en gang. 

Men uansett - jeg har kommet til at jeg må kjøre en klassisk stil med klær av god kvalitet, samtidig som de må ha ørlite edge i seg selv. Så jeg kjøper en loafer som er litt chunky, men ikke for mye, og ikke helt klassisk heller. 

Jeg prøver å følge med på de store tendensene i motebildet, slik at jeg kan kan ta med noen av dem for å holde meg oppdatert. Eksempelvis følger jeg ganske nøye med på tendensene på bukse- og skjørtelengder, vidde og fasong. Dermed legger jeg den ankellange, smale dressbuksen vekk et par år nå, og bruker en som er lang og vid istedet. Jeg observerer at maxiskjørt er en tendens, og tilpasser ved at jeg tar frem de lange skjørtene mine. Men jeg bruker trenden i form av blyantskjørt til midt på leggen - jeg bruker ikke de helt fotside skjørtene. Så jeg prøver å holde meg noenlunde oppdatert på silhuett og farger, men tilpasset min egen stil, og så holder jeg meg langt unna alle mikrotrender, som dark academia og librarian core og sånn, for de ser jeg på som ungdommens privilegium å leke med!

Er i samme alder som deg, og veldig enig i mye av det du skriver her🙂 

TS, jeg finner mye inspirasjon på disse IG- kontoene:

@useless_dk

@abovethelawstyle

@theturquoiseflamingo

@missy_elz

@rebelattitude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...