Gå til innhold

.

Jasmm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må bare spørre hvorfor når hun sier at hun ikke er positiv.

Kanskje hun ikke liker han, kanskje hun liker han for godt? Kanskje hun er lei seg fordi hun får mindre oppmerksomhet fra deg og at du nå i stedet for å høre på henne vil snakke om din kjæreste. Kanskje hun likte å føle seg ovenpå og ha noe som du ikke har? 

Hvis dette ikke går seg til etter en stund ville jeg har brukt mindre tid med denne venninnen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ingen god venninne å ha. Hvorfor unner hun deg ikke å få deg en kjæreste? Det er noe av det rareste jeg har hørt. 

Jeg ville ha snakket med henne og sagt at jeg synes det hele er veldig spesielt, og veldig uvanlig at en venninne sier noe sånt. En god venninne hadde ønsket nære venner alt godt. Si at du er veldig forvirret over dette, og skjønner virkelig ikke hvorfor hun er sjalu for det hele. Fortsetter hun med at hun ikke kan forholde seg til deg, så ville jeg ha sagt at det er jo helt og holdent hennes valg, men at grunnen er helt absurd. Så ville jeg bare holdt avstand inntil videre. Kan jo godt være at hun får tenkt seg om og at hun kommer til fornuft etterhvert. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er jo rett og slett misunnelig. Hun unner deg ikke kjæreste. Og er åpen om det. 

Det er ikke veldig snilt av henne!

Mulig det var viktig for henne å være mer vellykket enn deg og at hun nå føler seg truet 

Anonymkode: de0da...43c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (21 minutter siden):

Du må bare spørre hvorfor når hun sier at hun ikke er positiv.

Kanskje hun ikke liker han, kanskje hun liker han for godt? Kanskje hun er lei seg fordi hun får mindre oppmerksomhet fra deg og at du nå i stedet for å høre på henne vil snakke om din kjæreste. Kanskje hun likte å føle seg ovenpå og ha noe som du ikke har? 

Hvis dette ikke går seg til etter en stund ville jeg har brukt mindre tid med denne venninnen. 

Jeg prøver å holde kontakten slik som det alltid har vært. Inviterer henne med og vi har dagelig kontakt. Har lagt merke til at hun har blitt litt kaldere i respons og har trekt seg litt unna.. Har lagt merke til at jeg har kontaktet henne først den siste tiden…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Istedenfor å avfeie det med å tenke at hun er misunnelig bør du tenke over hva du har fortalt venninnen din om kjæresten din. Hvis du har sagt mange ting som kan oppfattes negativt er det ikke så rart hun ikke liker kjæresten din. Har ei venninne som har forandret seg totalt etter hun fikk kjæreste. Han virker veldig kontrollerende, men det er nok ikke så lett for hvem som helst å oppfatte. Det er ofte en god grunn til at venninner er skeptisk til kjærester, og det er ikke misunnelse. Spesielt ikke når hun selv er i det som virker som et godt forhold (med en mann du sier behandler henne veldig bra). Sannsynligvis ser hun det motsatte i ditt forhold

Anonymkode: e73fc...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Istedenfor å avfeie det med å tenke at hun er misunnelig bør du tenke over hva du har fortalt venninnen din om kjæresten din. Hvis du har sagt mange ting som kan oppfattes negativt er det ikke så rart hun ikke liker kjæresten din. Har ei venninne som har forandret seg totalt etter hun fikk kjæreste. Han virker veldig kontrollerende, men det er nok ikke så lett for hvem som helst å oppfatte. Det er ofte en god grunn til at venninner er skeptisk til kjærester, og det er ikke misunnelse. Spesielt ikke når hun selv er i det som virker som et godt forhold (med en mann du sier behandler henne veldig bra). Sannsynligvis ser hun det motsatte i ditt forhold

Anonymkode: e73fc...828

Ja, forstår det. Jeg og typen har det veldig fint sammen, så er nok ikke noe der. Hun har heller ikke hatt muligheten til å bli kjent med han, siden hun har unngått han helt fra starten. Hun var heller ikke positiv da jeg skulle på den første daten jeg hadde med han. Kan hende det hadde endret seg om hun hadde hatt lyst til å møte han og blitt kjent med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasmm skrev (På 21.3.2024 den 9.33):

Hun har heller ikke lyst å møte typer i fremtiden og vet ikke om det hun føler på noen gang vil forsvinne.

Dette er noe av det merkeligste jeg har lest! Altså, så hun vil aldri i fremtiden møte noen du er sammen med? Ikke han du en gang kan komme til å gifte deg med? 

Min første tanke er jo at hun ikke er ærlig med seg selv og sine følelser for deg. Hadde spurt henne rett ut! " er du forelsket i meg?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er sjalu.

Sier det jo rett ut og.

Hun har følt seg bedre enn deg, stolt over å ha fått kjæreste.

Det der vil alltid bli ett problem.

Finere bil, finere hus, finere jobb osv

Anonymkode: 76ad7...b4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun unner deg det ikke, og vil også være bedre enn deg. Hadde du ikke fått kjæreste så hadde hun garantert vært den samme. Tror jeg hadde  droppet kontakte henne.

Det er faktisk ikke uvanlig at venninner ikke unner hverandre saker og ting.De vil ikke at du skal få bedre karakterer, bedre jobb, tjene mer, ha finere klær, bo bedre og kanskje da få e nbedre kjæreste.

Så lenge hun hadde kjæreste og ikke du så følte hun seg ovenpå og var sitt normale jeg. Men hun viser sitt sanne jeg når du har funnet en som det klaffer med.

Ikke la hun ødelegge for deg

Anonymkode: 33255...37f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke greit. 

Jeg ville sagt at det kan ikke gå en vei dette vennskapet her. På samme måte som hun vil snakke om sin kjæreste vil du snakke om din kjæreste. Og jeg tror jeg ville vært ærlig på at hun er på god vei til å sabotere hele vennskapet. At her må hun nesten gå i seg selv. Så ville jeg tatt litt tid borte fra henne. 

Skjønner at dette er skikkelig kjipt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun trenger det du tilbyr, støtte tid, medlidenhet osv. Blir mindre tid til henne om du får partner. Kutt henne ut, du blir utnyttet.

Anonymkode: b8a9a...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje typen din er en hun traff på Tinder før hun ble sammen med nåværende.

Anonymkode: 2c15a...cc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Jasmm skrev (På 21.3.2024 den 11.55):

Ja, forstår det. Jeg og typen har det veldig fint sammen, så er nok ikke noe der. Hun har heller ikke hatt muligheten til å bli kjent med han, siden hun har unngått han helt fra starten. Hun var heller ikke positiv da jeg skulle på den første daten jeg hadde med han. Kan hende det hadde endret seg om hun hadde hatt lyst til å møte han og blitt kjent med han. 

Har du spurt rett ut om hun vet hvem han er, og visste det også før dere to gikk på date? Har du spurt han om han har møtt henne før?

Her tenker jeg det muligens mest sannsynlige er at hun og han har en fortid. Og at det nå er blitt mye for pinlig å si «han var et ligg i russetida» eller «han og mora til venninna mi lå sammen før» :ler: 

Anonymkode: b5221...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu, og dette minner meg helt ærlig om bestevenninna til ei i familien min. Det er åpenbart en blanding av sjalusi, misunnelse, og at hun ønsker å ha deg for seg selv. Hun ønsker ikke å dele deg med andre. Venninna til mitt familiemedlem (som jeg har blitt veldig nær) takler ikke at mitt familiemedlem prøver å date eller andre ting. Hun åpenlyst saboterer og prøver å holde henne unna andre menn.

For meg som står der utenfor kan det virke merkelig, men ettersom jeg har blitt god venninne med mitt familiemedlem har jeg skjønt at det handler om kontroll, narsissisme og sjalusi. Venninna til mitt familiemedlem har også vist seg å være ekstremt sjalu på meg, men fordi jeg nå står mitt familiemedlem nærere, blir venninna satt litt ut av spill (siden mitt familiemedlem er svært familiekjær). 

Det er et fascinerende skue, og det handler vel om at du alltid har vært der, hun har tatt deg for gitt, og når du plutselig går dine egne veier og ønsker deg noe eget, så klarer hun ikke å unne deg det, fordi hun rett og slett ikke får kontrollert deg. Så jeg tenker at det handler om en blanding av kontrollerende oppførsel, narsissistiske trekk og sjalusi. 

Hun er ingen god venninne. På tide å finne seg noen andre, venninner altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...