Gå til innhold

Er offentlige fastleger så dårlige og uemostiske som det sies?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører folk snakker så mye ned den offentlige helsesektoren, og lovpriser det private. Føler dere at dette stemmer?

Anonymkode: 29e60...ca9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uempatiske*

Skrevet

Min er helt super i alle fall. Hvem er det som sier fastleger er uempatiske?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 670c6...bf4

AnonymBruker
Skrevet

min fastlege har vært min lege i over 30 år, ikke uten grunn.. MEN jeg går også privat når ventetiden i det offentlige er for lang.. 

Anonymkode: ed25a...3b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hører folk snakker så mye ned den offentlige helsesektoren, og lovpriser det private. Føler dere at dette stemmer?

Ikke etter min opplevelse. Super fornøyd med min fastlege - hatt samme fastlege i snart 15 år. Kommer aldri til å bytte. 

Anonymkode: 27a6e...ec4

• Liker 1
Skrevet

Ikke min erfaring iallefall. Hadde verdens beste fastlege i 5 år. Men så flyttet hen til en annen del av landet pga familie. Et år senere fant jeg endelig ny fastlege (alle de gode i nærområdet hadde milevis med kø), men hen holder til i nabobyen litt over en time unna. Selv nå med nyansettelser av fastleger her jeg bor, så velger jeg å kjøre den timen til nabobyen, for jeg tviler på at noen kan måle seg med hen jeg har nå 🫶

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege.  Mannen min somlet med å velge fastlege da vi flyttet, plutselig var det ingen ledige i mange mils omkrets.  Han har måttet ty til det private - to leger, begge ekstremt dårlige.  Timene utsettes mange ganger, legen har ikke hatt tid til å lese journalen, har glemt å lese journalen, møter ikke opp på jobb, men sier ikke fra, det kan ta månedsvis å fornye enkle resepter som d-vitamin, man blir sittende mange timer å vente på sin konsultasjon +++

Anonymkode: 3fb26...33b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med min fastlege. Men jeg har flyttet og får ikke ny fastlege her jeg bor nå. Så jeg bruker private helsetjenester nå. Det går fint for oss, vi har økonomi til det. 

Anonymkode: 804c1...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det ikke legens skyld, men systemet. Man har bare 15 minutter hos legen før man må ut av døra for det er nestemann sin tur. Det eneste de gjør er å skrive ut medisiner og henvise til spesialister.

Standard prosedyre i Norge: Man har et problem. Bestiller time hos legen. Det tar 2 uker før man får time. De ser ikke på deg engang, bare henviser videre. Man får time for konsultasjon hos en spesialist 14 måneder frem i tid. Innen den tid har problemet blitt litt bedre, så spesialisten sier bare "ta en paracet og smør på litt fuktighetskrem". Etter noen uker blir man verre igjen, man kontakter fastlegen, og hele prosessen starter fra null.

Eller så går man privat og får det fikset med en gang. Jeg vet hva jeg velger.

Arbeiderpartiet og Høyre er i full gang med å legge ned det offentlige helsevesenet i Norge. Jeg er helt sikker på at i løpet av mitt liv er alle våre sykehus privatisert og solgt til utenlandske eiere.

Anonymkode: a007a...dc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De som klager er de som ikke får hjelpen de ønsket seg når de ønsket den og derfor går privat i stedet.

De som får det de trenger i det offentlige helsevesenet (de aller fleste) har ikke behov for å klage, så de hører du ikke noe fra.

Anonymkode: 91f0e...e7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege er fantastisk, min forrige var minst like fantastisk. Både når det kommer til empati og kunnskap.

Anonymkode: ba749...feb

AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende fastlege er fantastisk. Effektiv, forståelsesfull og tar pasienter på alvor. Men jeg var uten fastlege i noen år og opplevde mange merkelige vikarer.

Anonymkode: f74cb...22b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mange supre fastleger. Nå har jeg dessverre en fjott av en vikar jeg må slite med i 1,5 år. 

Anonymkode: efe66...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hvertfall verdens beste fastlege. Han følger opp alt som må følges opp, tar meg på alvor, og har alltid god tid. Jeg må ha time hver måned, for å følge opp en rekke (fysiske) sykdommer. Vi/han setter alltid opp timen min sist på dagen, fordi da kan vi bruke så lang tid som nødvendig. 

Anonymkode: dfec2...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...