AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Skrevet 20. mars 2024 Har opplevd noen horrible uker på sykehus. En lege klarte mixe journalen til en annen pasient inn i min journal! Slik at jeg ble sendt til undersøkelser jeg ikke trengte, og heller ikke fikk di rette undersøkelsene. Så klarte en kvinnelig lege å grave etter avføring i vaginaen min, når hun egentlig skulle ta avføringsprøve analt. Skulle jo trodd en lege visste forskjell. Så blir henvisninger til undersøkelser avist for di skriver ikke riktige opplysninger. Ble avist på gastroskopi pga jeg var ung og ikke hadde gått ned i vekt. Men ingen hadde målt vekta mi, eller spurt. Og det viser seg at jeg har gått ned 10 kg på 3 uker. Jeg blir oppriktig skremt av hvor lite kontroll det er på sykehuset, og hvor lite di tar ting seriøst! Må ærlig talt si at SYKEPLEIERENE har vært di ekte heltene gjennom prossesen. Ikke legene. Anonymkode: 2d99d...b83 1 2 1
Fighter83 Skrevet 20. mars 2024 #2 Skrevet 20. mars 2024 Dette er grovt! Har du sendt inn klage? https://www.helsenorge.no/klage-og-erstatning/klageordninger/ 1 2
banonym Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 Ja føler også dette er ganske horribelt. Er jo redd for å sende inn klage for holder jo enda på med "utredning" på sykehuset.
Fighter83 Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 Om ingen sender inn klager så blir det som regel ikke noen forbedringer heller. Viktig at dette blir sendt inn for å forbedre pasientsikkerheten og ikke minst for at ingen andre skal oppleve noe av det samme. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Man må være litt våken og følge med rett og slett. Når min bestefar lå på sykehuset og ikke kunne gjøre ordentlig rede for seg følte jeg at jeg måtte være der på alle legevisittene, så ikke viktig informasjon ble oversett. Den dagen jeg ikke kunne være der bestilte legen en undersøkelse som han for det første ikke trengte og for det andre kunne være skadelig for ham. Det var basert på en misforståelse i samtale med en omtåket bestefar. Det var veldig slitsomt å måtte dobbeltsjekke alt mulig og føle at han ikke var trygg. Anonymkode: cee27...94d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har opplevd noen horrible uker på sykehus. En lege klarte mixe journalen til en annen pasient inn i min journal! Slik at jeg ble sendt til undersøkelser jeg ikke trengte, og heller ikke fikk di rette undersøkelsene. Så klarte en kvinnelig lege å grave etter avføring i vaginaen min, når hun egentlig skulle ta avføringsprøve analt. Skulle jo trodd en lege visste forskjell. Så blir henvisninger til undersøkelser avist for di skriver ikke riktige opplysninger. Ble avist på gastroskopi pga jeg var ung og ikke hadde gått ned i vekt. Men ingen hadde målt vekta mi, eller spurt. Og det viser seg at jeg har gått ned 10 kg på 3 uker. Jeg blir oppriktig skremt av hvor lite kontroll det er på sykehuset, og hvor lite di tar ting seriøst! Må ærlig talt si at SYKEPLEIERENE har vært di ekte heltene gjennom prossesen. Ikke legene. Anonymkode: 2d99d...b83 Klag på dette! Har du lest historien om høygravide Ida som døde hjemme etter å ha prøvd å få komme inn på legevakta i flere dager? Hun døde hjemme med sitt første barn i bhg alder og sin mor. Dette blir brukt som en av hovedsaker til UKOM. Stavanger legevakt. Eller historien om Hennie på 19 som døde av blodpropp, legen regnet med at hun hadde ruset seg selv om venninnen hennes sa at hun ikke hadde det. Bergen legevakt. Eller Dag som ble bedt om å se ann formen og endte så med å ha nødt til å amputere begge beina. Stavanger legevakt dette her. Min mor ble satt opp til undersøkelser som ikke er kompatible med pacemaker da hun var innlagt på Stavanger sykehus. Hun selv var klar over dette og stilte spørsmål til det, disse ble da stoppet. Dette er bare tre av mangfoldige skrekkhistorier. Vi må klage, for hvis ikke blir det hvertfall ikke bedre! Problemene må belyses, det må tas ansvar for dette i håpet om at slikt unngås i fremtiden. Anonymkode: 7c2b6...7d8 5
banonym Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 12.22): Klag på dette! Har du lest historien om høygravide Ida som døde hjemme etter å ha prøvd å få komme inn på legevakta i flere dager? Hun døde hjemme med sitt første barn i bhg alder og sin mor. Dette blir brukt som en av hovedsaker til UKOM. Stavanger legevakt. Eller historien om Hennie på 19 som døde av blodpropp, legen regnet med at hun hadde ruset seg selv om venninnen hennes sa at hun ikke hadde det. Bergen legevakt. Eller Dag som ble bedt om å se ann formen og endte så med å ha nødt til å amputere begge beina. Stavanger legevakt dette her. Min mor ble satt opp til undersøkelser som ikke er kompatible med pacemaker da hun var innlagt på Stavanger sykehus. Hun selv var klar over dette og stilte spørsmål til det, disse ble da stoppet. Dette er bare tre av mangfoldige skrekkhistorier. Vi må klage, for hvis ikke blir det hvertfall ikke bedre! Problemene må belyses, det må tas ansvar for dette i håpet om at slikt unngås i fremtiden. Anonymkode: 7c2b6...7d8 Gud så tragisk å høre dette....for er Stavanger legevakt/sykehus jeg snakker om her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå