Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forholder man seg til en partner som (daglig) klager på jobben sin men ikke gjør en eneste innsats i å endre situasjonen? Jeg tenker med en gang: søk deg ny jobb, sykemeld deg, gå ned i stilling. Gjør NOE!?

kjenner at jeg får helt fnatt av å sitte å høre på den samme misnøyen om og om igjen…. Det stopper ikke. Og ja jeg har forsøkt å si det hundreogørten ganger

Anonymkode: ade3c...058

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh du foreslår han sykmelder seg?  Jamen bra han ikke hører på deg

Anonymkode: d9180...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Du må slutte å klage eller gjøre noe med det "

Noen elsker å kose seg med misnøyen sin.

Anonymkode: 7211e...ddf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh du foreslår han sykmelder seg?  Jamen bra han ikke hører på deg

Anonymkode: d9180...a4c

Han mener at han blir syk av jobben. Derfor jeg kom med det som 1 av 10 forslag. Det er ikke en langvarig løsning selvfølgelig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, det hadde vært skikkelig turnoff for meg, jeg takler ikke sånne folk.

Jeg hadde sagt siden du ikke har tenkt til å gjøre noe med det så får du slutte å klage.

Anonymkode: 6ec57...078

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Huff, det hadde vært skikkelig turnoff for meg, jeg takler ikke sånne folk.

Jeg hadde sagt siden du ikke har tenkt til å gjøre noe med det så får du slutte å klage.

Har forsøkt å si det på en veldig rett frem, ydmyk måte. «Hvis du ikke ønsker å gjøre noe med det, vil jeg helst heller ikke høre noe mer klaging om det». 
fortsetter allikevel 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til det så alt for godt. Har ikke en løsning til deg. Men jeg antar at det er du som virkelig får kjenne på vreden.

Sånne menn har ofte et stort presteringsbehov. Og klarer ikke å stoppe, sliter med å si nei. Så har di ofte en maske på seg foran alle andre. Mens det er du som får di negative sidene og klagingen. Da jeg antar han er veldig komfortabel me deg.

Rådet mitt til deg er å prøve sette grensene for ham, fortelle han til at dette ikke kan forsette, og nærmest gi trusler å fortelle hvordan det er for deg å stå på sidelinjen å se hvor fælt han har det  og hvor negativt det påvirker din hverdag med ham.

Anonymkode: 4de7c...296

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker han ikke med sin nærmeste leder? Har han en forklaring på det?

Anonymkode: 41c57...0d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjenner til det så alt for godt. Har ikke en løsning til deg. Men jeg antar at det er du som virkelig får kjenne på vreden.

Sånne menn har ofte et stort presteringsbehov. Og klarer ikke å stoppe, sliter med å si nei. Så har di ofte en maske på seg foran alle andre. Mens det er du som får di negative sidene og klagingen. Da jeg antar han er veldig komfortabel me deg.

Rådet mitt til deg er å prøve sette grensene for ham, fortelle han til at dette ikke kan forsette, og nærmest gi trusler å fortelle hvordan det er for deg å stå på sidelinjen å se hvor fælt han har det  og hvor negativt det påvirker din hverdag med ham.

Anonymkode: 4de7c...296

Føler jeg har prøvd å kommunisere at det får meg i dårlig humør og går utover min egen energi med så mye negativitet rundt meg. Avtar en stund før det er på’n igjen. Det er nesten kommet til et punkt hvor jeg får avsmak. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier «Det gidder jeg ikke høre om igjen i dag» og går din vei.

Anonymkode: 08121...1b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Sånn var eksen min. Jobb, livet, ALT! Bare klaging, ingen tiltak🤮

Bedre nå som vi er i ferd med å bli skilt og har funnet meg en nydelig mann som faktisk tar ansvar for egen lykke🙏

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en alvorsprat om at du ikke vil høre tom klaging uten forsøk på fisking. Forklar hvordan det får deg til å føle deg. Og de neste gangene det blir tom klaging vil du ta på hodetelefoner/gå ut av rommet/si et kodeord (f.eks. Supercalifragilisticexpialidociou) eller lignende. De neste gangene kan du da spørre hva vedkommende vil gjøre eller om du kan hjelpe med noe, og hvis ikke kan du bare gjøre dette. 

Anonymkode: 684b2...518

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler jeg har prøvd å kommunisere at det får meg i dårlig humør og går utover min egen energi med så mye negativitet rundt meg. Avtar en stund før det er på’n igjen. Det er nesten kommet til et punkt hvor jeg får avsmak. 

Da hadde jeg gått litt hardere til verks, og sagt at jeg mister lysta på deg når du klager uten å gjøre noe for å få det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...