Gå til innhold

Broren min samler flasker.. familien er flaue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå.

Anonymkode: 9cc48...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkedykker

La da voksne mannen leve livet sitt slik han ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør det noe at han jobber på bensinstasjon så lenge han klarer seg? Kanskje han er flrnøyd med å ikke ha så mye. Og er jo igrunnen ikke noe galt i å samle flasker. Er jo en fin ting for klimaet samtidig som han tjener penger på det.

Anonymkode: 1cfcb...7b3

• Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå broren din leve det livet han ønsker da! Hva er galt med å jobbe på bensinstasjon? 

Jeg skjønner at det kan oppleves flaut det med flaskene, men noe veldig stort problem er det jo ikke. Ganske tullete hvis en sånn bagatell skal være grunn til å kutte kontakt i en familie.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Høres ut som at familien hans må ta seg sammen syns jeg.

Selvsagt kan han jobbe på bensinstasjonen, og det er flere som samler flasker også for å spe på inntekten. 

Tror nok jeg også hadde ignorert dere hvis deres eget rykte var viktigere enn et familiemedlem.

Endret av Bromance
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å samle flasker? 

Anonymkode: facce...61e

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det DU som lever hans liv? Hvis ikke, la være å bland deg. Tror du heller bør fokusere på å jobbe med dine verdier og holdninger, som ser ned på mennesker som tar sine egne valg. Forstår godt hvorfor han ignorerer dere.

Og før du nevner det, jeg har høyere utdanning - men ser ikke ned på de som jobber på bensinstasjon. Det viktigste er at man trives med det man jobber med. 

Hvorfor er du så opptatt av fasade, og hva andre tenker om deg og din familie? 

Anonymkode: 9de90...0e4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk flere ganger vurdert å plukke med meg flasker og bokser når jeg er på tur med hunden, de ligger gjemt på de rareste steder. Nøyer meg med å sette de godt synlig.

Han er ikke familien sin. La han leve som han vil. Skal dere bryte all kontakt over noe så bagatellmessig?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt han blir forbannet.. Hva med å slutte å plage han? 

Anonymkode: 976eb...ea1

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt han ikke gidder dere, fasaderyttere og fordomsfulle.

Anonymkode: 6d9ef...568

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Plukke flasker kan du virkelig tjene litt på, og hva er galt med det? Er dere fasade mennesker som er veldig opptatt av hva folk tenker om dere? 
Hver heller stolt av broren din, han er jo svært miljøvennlig, han har en jobb og trives med sitt liv! 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor samler han flasker? For å spe på inntekten eller for å spare til noe? Hvis han har så lite penger at han må samle flasker så er det jo ille.

Men eller så synes jeg dere skal la denne voksne personen leve slik han ønsker. Selv om det livet han lever er rart for dere betyr ikke det at han ikke liker det. Folk er forskjellige, og det er godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet flasker selv jeg,fikk en ferietur ut av det,har kollegaer som kaster "penger".Jeg tar flaskene opp fra søpla når jeg ser det.

Anonymkode: 9428c...1b3

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at dere skammer dere over han, dere er utrolig dømmende. La mannen leve som han vil, og hva er galt med å samle flasker? Det er nå fornuftig👍🏼

Anonymkode: 78b82...1d7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med resten. Fyren har jobb. Han kommer seg dit han vil. Bruker de transportmidlene som er. Han er jo faktisk langt mer moderne på den fronten en dere andre. Offentlig transport er bra for miljø. 

Man må ha litt forståelse for at ikke alle mennesker er like. Litt støtte fra familjen hadde jo vært bra,eller?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. 

Svaret hadde vært akkurat likt. Hvis det ikke er "verre" enn dette. Hva vil familien deres gjøre i en ordentlig krisesituasjon? Får vel bare håpe dere aldri kommer opp i noe alvorlig,  for det høres ikke ut som dere har ryggrad til å håndtere det på en bra måte 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en variant av denne klassikeren altså. Han leier ikke en kjellerleilighet også, vel 😛 

Anonymkode: 0cafe...a2f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det sprøeste jeg har lest på lenge!!! 
Er du seriøs?? 
Ta deg sammen kvinnemenneske. Her er du helt på bærtur. 
javel så er han ikke helt A4, men hva så??  
Hvis dette er noe han trives med så kan du og din oppblåste familie ta dere en bolle. 

Anonymkode: aef4d...6a4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er eigentlig problemet? 

Anonymkode: 5824f...a03

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...