Gå til innhold

Endelig møtt en emosjonelt tilgjengelig mann, men redd han er unormalt tilgjengelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så etter en mangeårig runddans med emosjonelt utilgjengelige og uforutsigbare kjærester som har gitt meg mye angst har jeg gått i terapi og jobbet hardt med meg selv. Jeg faller ikke lenger for menn som behandler meg som luft og ble veldig tiltrukket da jeg møtte en mann som er veldig tilstedeværende, seriøs og pen på toppen av det hele. Han ser meg.

Men. Han fortalte meg etter vi har datet en stund at han drukner i forholdene sine og lever og ånder for kjærestene. Ikke at han ikke kan kose seg med selvstendige aktiviteter også, men i den forstand at hvis en ny kjæreste ber han ghoste alle venninner inklu barndomsvenninner så gjør han det. Og sier hun at hun vil ha all tiden hans så gir han det, selv om det går utover hans venner og familie. Han forteller at ekser har isolert han fra familien og venner og at han ikke gjorde noe motstand. De var og sykelig sjalu og det tillot han. Jeg spurte hvorfor han ikke har gått i terapi som jeg har gjort for å endre på dette og han sa han ikke ser poenget.

Dette blir for mye av det gode for meg. Jeg er selv en som er motstander av å bare drite i venner og familie selv om man får seg kjæreste, jeg syns det er ynkelig, patetisk og dårlig gjort. Hvordan kan jeg stole på at ikke denne mannen vil kaste vårt fremtidige barn under bussen for en ny dame om det blir slutt? Jeg er og selvstendig selv om jeg trives i forhold, og trenger en som lever med meg men ikke FOR meg.

Er det jeg som overtenker her at dette er røde flagg og burde jeg heller være glad jeg endelig har møtt en som har empati og følelser?

Anonymkode: 4a2a3...a04

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at barn er største bekymringen her. Hadde jeg ikke ønsket barn hadde jeg nok latt meg rive med og teste ut forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Han skrøner ikke for deg da og er egentlig den som er sjalu siden han har for mye tid til deg? 

Anonymkode: b65cc...229

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at han er emosjonelt tilgjengelig? Det er han jo IKKE. 

Anonymkode: bad75...f71

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han skrøner ikke for deg da og er egentlig den som er sjalu siden han har for mye tid til deg? 

Det håper jeg inderlig ikke, er livredd sjalu menn etter erfaring med det. Største frykten er å være fanget i et forhold med en sjalu mann. Vanskelig å vite siden vi ikke har felles bekjente, har valgt å stole på det han sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at han er emosjonelt tilgjengelig? Det er han jo IKKE. 

Jeg mener i den forstand at han alltid vil treffes, lytter, svarer på meldinger og anrop, vil bli kjent med mitt indre fremfor sexfokus. Osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener i den forstand at han alltid vil treffes, lytter, svarer på meldinger og anrop, vil bli kjent med mitt indre fremfor sexfokus. Osv. 

Han er pågående, han er ikke emosjonelt tilgjengelig. Å ville gjøre en annen til hele sin verden hvis de ber om det, da er han ikke påkoblet egne ønsker og behov. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er pågående, han er ikke emosjonelt tilgjengelig. Å ville gjøre en annen til hele sin verden hvis de ber om det, da er han ikke påkoblet egne ønsker og behov. 

Nei, litt enig det. Men samtidig sier han det er annerledes med meg siden jeg ikke trenger han og han føler seg likevel trygg og glad med meg. Han er ikke helt tilgjengelig ovenfor seg selv men han er det for meg. Har ikke opplevd noen lytte på den måten før, og følge opp med telefon hvis han har visst jeg har hatt en slitsom dag på jobben. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det håper jeg inderlig ikke, er livredd sjalu menn etter erfaring med det. Største frykten er å være fanget i et forhold med en sjalu mann. Vanskelig å vite siden vi ikke har felles bekjente, har valgt å stole på det han sier. 

Men vil du ikke føle han er sjalu hvis han henger på deg som en skygge?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, litt enig det. Men samtidig sier han det er annerledes med meg siden jeg ikke trenger han og han føler seg likevel trygg og glad med meg. Han er ikke helt tilgjengelig ovenfor seg selv men han er det for meg. Har ikke opplevd noen lytte på den måten før, og følge opp med telefon hvis han har visst jeg har hatt en slitsom dag på jobben. 

Han har vært i destruktive forhold, han er definitivt skadet av dette. Og han vet ikke hva han vil og han bagatelliserer terapi. Det er fint i 1 år før du begynner å se hvor rotløs han er. 

AnonymBruker
Skrevet

Men vil du ikke føle han er sjalu hvis han henger på deg som en skygge?

Jo, men hvis han holder seg som nå er det ok. Han er ikke klengete per dags dato, jeg er mer engstelig for at han kan bli det og helt avhengig av meg, og kaste et fremtidig barn under bussen hvis det blir brudd i fremtiden. Kan ikke se for meg at en sånn type hadde satt barnet foran en ny dame som vil ha all oppmerksomheten hans. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han har vært i destruktive forhold, han er definitivt skadet av dette. Og han vet ikke hva han vil og han bagatelliserer terapi. Det er fint i 1 år før du begynner å se hvor rotløs han er. 

Huff, ja kanskje jeg bare burde droppe dette før det utvikler seg mer, begynner å bli litt seriøst. Føler meg litt hykler siden jeg selv har destruktive forhold bak meg. Og er redd jeg aldri vil møte en ny snill og kjekk mann som lytter og at dette er min eneste sjanse til å oppleve det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg grøsser når jeg hører om slike…

Sånn er min samboer også (uten at jeg har satt krav om det), utrolig sjarmerende i starten og man blir sp begeistret over å føle seg så høyt elsker og beundret.
Men så viser det seg at det var ikke hans ekser som var sjalu og isolerte han, og han er «isolert» og har ikke kontakt med motsatt kjønn fordi han forventer det samme, og er eiesyk, sykelig sjalu, rett og slett farlig hvis det kommer mistanke om at jeg kunne sett på, snakket til eller tenkt på noen andre. Jeg er snart hans ekssamboer og får hjelp av krisesenter, da. Men jeg hadde faen aldri falt for den livsfarlige fella der igjen. 

Anonymkode: 2ad95...6e8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg blir redd dette stemmer. Han prioriterer jo alltid deg, TS så da skal du gjøre det samme for han…….. 

Anonymkode: 7e8b7...451

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg grøsser når jeg hører om slike…

Sånn er min samboer også (uten at jeg har satt krav om det), utrolig sjarmerende i starten og man blir sp begeistret over å føle seg så høyt elsker og beundret.
Men så viser det seg at det var ikke hans ekser som var sjalu og isolerte han, og han er «isolert» og har ikke kontakt med motsatt kjønn fordi han forventer det samme, og er eiesyk, sykelig sjalu, rett og slett farlig hvis det kommer mistanke om at jeg kunne sett på, snakket til eller tenkt på noen andre. Jeg er snart hans ekssamboer og får hjelp av krisesenter, da. Men jeg hadde faen aldri falt for den livsfarlige fella der igjen. 

Anonymkode: 2ad95...6e8

Nå ble jeg litt redd, er dette som er mitt evige mareritt. Og jeg sender deg masse støtte og styrkeklemmer, håper du kommer deg helskinnet gjennom dette og får den hjelpen du trenger. Håper du har familie og venner som kan hjelpe til med å beskytte deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huff, ja kanskje jeg bare burde droppe dette før det utvikler seg mer, begynner å bli litt seriøst. Føler meg litt hykler siden jeg selv har destruktive forhold bak meg. Og er redd jeg aldri vil møte en ny snill og kjekk mann som lytter og at dette er min eneste sjanse til å oppleve det. 

Jeg ville ikke nødvendigvis droppet det. Men jeg ville tatt det opp som et tema. Hvis han er så god lytter som du sier så vil han jo ønske velkommen en samtale som utfordrer ham på hva han vil osv. Har han lite egne ønsker? Forslag til dater og ting dere kan gjøre f.eks? Jeg ville tatt det litt opp. Ikke som at du skal løse det for ham, men at det er et ønske du har i et forhold. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at han er ekte emosjonelt moden/ tilgjengelig? Eller driver han med lovebombing? Jeg ville vært veldig observant. Hvis han har flere dysfunksjonelle forhold bak seg så er det et tegn på at han har ting han burde jobbe med. Samtidig nekter han terapi, både med tanke på hvorfor han ender i slike forhold og for å bearbeide. Noe skurrer. 

Anonymkode: 4cb9e...6fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke nødvendigvis droppet det. Men jeg ville tatt det opp som et tema. Hvis han er så god lytter som du sier så vil han jo ønske velkommen en samtale som utfordrer ham på hva han vil osv. Har han lite egne ønsker? Forslag til dater og ting dere kan gjøre f.eks? Jeg ville tatt det litt opp. Ikke som at du skal løse det for ham, men at det er et ønske du har i et forhold. 

Jeg kan absolutt ta det opp med han. Men så blir jeg jo redd for om han prater meg etter munnen eller om han er ærlig, jeg mener om han skulle faktisk vært en som er eiesyk selv så vil han ikke innrømme det. Han har egne ønsker med dates og har blant annet tatt meg med på telttur etter hans forslag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan absolutt ta det opp med han. Men så blir jeg jo redd for om han prater meg etter munnen eller om han er ærlig, jeg mener om han skulle faktisk vært en som er eiesyk selv så vil han ikke innrømme det. Han har egne ønsker med dates og har blant annet tatt meg med på telttur etter hans forslag. 

Men det handler ikke om han er eiesyk. Men f.eks snakk om drømmer og mål og ønsker og intensjoner. Om han ikke har noe særeget med ham, ting han vil i livet, en visjon for sitt liv, utover å få en partner og barn og ikke noe om hvilken livsstil osv. det er et rødt flagg for meg. Så mange bare flyter rundt i livet og blir ikke kjent med seg selv. 

Er jo godt å høre at han tok initiativ til telttur! Det er en begynnelse. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du sikker på at han er ekte emosjonelt moden/ tilgjengelig? Eller driver han med lovebombing? Jeg ville vært veldig observant. Hvis han har flere dysfunksjonelle forhold bak seg så er det et tegn på at han har ting han burde jobbe med. Samtidig nekter han terapi, både med tanke på hvorfor han ender i slike forhold og for å bearbeide. Noe skurrer. 

Anonymkode: 4cb9e...6fa

Tror det er litt lovebombing i bildet, men vet ikke hvor bevisst det er. Har sett han har blitt rørt av film for eksempel som er betryggende iht empati. Men er skummelt at han mister samvittighet for familie og venner når han treffer en ny kjæreste, han sa han kan ha gått i et halvt år uten å svare dem på meldinger og totalt ignorert bare fordi han har vært så opptatt av dama som ble sjalu på venner og familie. Og det er jo en ting når det er et langvarig forhold han blir manipulert i, men det er med nye damer og liksom. Jeg har alltid verdsatt venner og familie selv om jeg har vært i vanskelige forhold, hadde aldri ghostet dem for en ny(!) mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...