AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #21 Del Skrevet 22. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke så veldig miljøvennlig med bruk og kast! Jeg vasker de i vann. Anonymkode: ba6de...109 Nei nei nei.. Du vasker ut mengder av mikroplast i stedet for at plasten brennes. Mikroplast er noe av det verste vi kan gjøre mot naturen Anonymkode: ff194...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 22. mars 2024 #22 Del Skrevet 22. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 18.25): Planlegger mitt første bittelille oppussingsprosjekt noensinne. En liten del som skal males med vannbasert interiørmaling. Gjør research på hva man skal gjøre med pensler, hvordan vaske, eller bare kaste etterpå. Hva gjør dere i praksis? Det er så mange metoder og motstridende råd, trenger å vite hva som er realistisk og vanlig. Anonymkode: 60d7f...4e6 Så lenge du maler med vannbasert så kan du skylle dem i varmt vann eller bruke penselrens. Da slipper du å kaste bort penger på å kjøpe ny hver gang du skal male. Du trenger heller ikke å kjøpe de dyreste penslene for å få et bra resultat. https://www.europris.no/p-penselsett-work-10-pk-4x2-5-4x3-8-2x5-cm-188043 Disse har jeg bruk til å male både vegger og møbler med og det ble et meget flott resultat 😊 Endret 22. mars 2024 av Humlemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #23 Del Skrevet 22. mars 2024 Fremdeles ikke bestemt meg basert på denne tråden. Flere tips og meninger? Takk til alle som har svart! Ser at det er delt. Anonymkode: 60d7f...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #24 Del Skrevet 22. mars 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Fremdeles ikke bestemt meg basert på denne tråden. Flere tips og meninger? Takk til alle som har svart! Ser at det er delt. Anonymkode: 60d7f...4e6 Det er ikke delt. Vil du spare noen hundre kroner, eller skylle ut noen hundretusen med mikroplast i vannet? Ville du helt ut restene av malingspannet i havet..? Anonymkode: ff194...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #25 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.43): Det med å passe på at vannet renner var mest en påminning om at malingen skal få renne helt bort så det ikke tettes, ikke om malingen er farlig eller ikke… hadde den vært farlig skulle den jo ikke i avløpet uansett. Jeg sier det samme til de som heller melk i vasken og. La vannet renne godt etterpå. Ikke fordi jeg tror st melken er farlig i avløpet, men fordi man kan få ubehagelige opplevelser om man lar være… 😂 Anonymkode: 4b8ae...c46 INGEN maling skal i avløpet - var mitt poeng. Se lenken jeg postet. Anonymkode: 451d1...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #26 Del Skrevet 22. mars 2024 Kaster. Anonymkode: 0a8fe...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #27 Del Skrevet 22. mars 2024 Har ikke malt så mange ganger så forbruket mitt av pensler og ruller er lavt. Jeg gidder ikke vaske for den ene gangen jeg prøvde å vaske en rulle, ble det et skikkelig gris. Tok evigheter å få den ren og det ligger nok igjen en del mikroplast i avløpssystemet etter den. Jeg har etter dette pakke de godt inn i plast til jobben er ferdig og så kastet de. Anonymkode: e8ecf...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #28 Del Skrevet 23. mars 2024 Pakker dem lufttett (både pensler og ruller) godt innsauset med maling mellom hvert strøk. Så kaster jeg dem etterpå. Anonymkode: 25a39...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå