Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lett inne på mine sider hos lånekassen, men finner ikke hvor jeg kan se hvor mange år/studiepoeng jeg har igjen å få støtte til.

Jeg har mange påbegynte og avbrutte studier de siste 10 årene. Har bestemt meg for å gi det en siste sjanse, men det hadde vært greit å vite om jeg faktisk har 3 år/180 studiepoeng igjen å få lån for.

Anonymkode: a45eb...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få støtte for det som tilsvarer 8 år med studier.

Anonymkode: 59cd5...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange semestere har du søkt om støtte? Hvis du ikke har fullført noe så kan det hende at du ikke henger etter og ikke har krav på støtte. Du bør vel vite hvor mange studiepoeng du har og hvor mange ganger du har søkt om støtte. Det beste er nok å ringe og sjekke. Jeg tok en bachelor for mange år siden, men fullførte ikke, manglet 22 studiepoeng. Da jeg staret på ny studie så var det null problem da jeg ikke hang etter mer enn 30. Så når jeg fullført 5 års studium med full støtte alle årene. Så jeg har brukt opp kvoten min på 8 år :) 

Anonymkode: c3d44...cc8

Skrevet

Send en e-post og be de sjekke/regne det ut for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Mener å huske 480 poeng. 

Anonymkode: a054b...784

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har lett inne på mine sider hos lånekassen, men finner ikke hvor jeg kan se hvor mange år/studiepoeng jeg har igjen å få støtte til.

Jeg har mange påbegynte og avbrutte studier de siste 10 årene. Har bestemt meg for å gi det en siste sjanse, men det hadde vært greit å vite om jeg faktisk har 3 år/180 studiepoeng igjen å få lån for.

https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/norge/universitet-og-hogskole/

Det at du har så mange år med påbegynte og avbrutte studier, kan bety at du kanskje har brukt opp kvota di, men ta en telefon til Lånekassen og hør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du har over 60 studiepoeng i avbrutte studier så får du ikke noe mer før du har tatt igjen etterslepet så du er under 60 poeng på etterskudd.

Anonymkode: 5d055...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...