Gå til innhold

Daten laget middag og serverte hjemmelaget gele. Er jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe veldig galt med mennesker som er så usikker på seg selv at de ikke greier å avvise en mann etter en date, og i stedet velger å utlevere og mobbe ham på nett. Og særlig etter at TS sier hun lurer på om vedkommende hadde psykisk utviklingshemming, et rusproblem eller slet psykisk, likevel fortsetter hun og smører tjukt på med hån og latterliggjøring. Det er så utrolig nedrig å hetse og komme med slikt nedsettende innhold bare fordi hva? Fordi hun selv ikke har en venninne å blåse ut til? 

Er det dette samfunnet dere vil ha? 

Selv om vedkommende ikke leser, så leser andre som kan kjenne seg igjen. Som selv har vært så stolt av å ha laget gele for å gjøre stas på daten sin, og samtidig vet at de strevde med andre ting, og som sitter igjen og skammer seg fordi de var psykisk syk. Ingen fortjener å bli mobbet på nett fordi de sliter psykisk eller mangler boevne (noe det åpenbart ligger noe bak). 

Jeg håper du skammer deg TS og går i deg selv. 

Anonymkode: 50b63...cbc

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en mann lager mat til deg og du uttaler deg såpass klysete, så synes jeg han fortjener noen bedre. Han prøver genuint med de ressursene han har. Det er mer enn hva veldig mange andre gjør (kvinner inklusive). 

MEN, at du lager denne tråden for å rakke ned på geleen hans, samtidig som du mener han har dårlig hygiene og renhold, som jo er et myye større problem, blir for meg veldig rart. 

Virker jo nesten som om du nesten kunne leve med svinestien, men den geleen var det som fikk det til å renne over. Det var litt snodig. 

Anonymkode: 645b7...fef

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noe veldig galt med mennesker som er så usikker på seg selv at de ikke greier å avvise en mann etter en date, og i stedet velger å utlevere og mobbe ham på nett. Og særlig etter at TS sier hun lurer på om vedkommende hadde psykisk utviklingshemming, et rusproblem eller slet psykisk, likevel fortsetter hun og smører tjukt på med hån og latterliggjøring. Det er så utrolig nedrig å hetse og komme med slikt nedsettende innhold bare fordi hva? Fordi hun selv ikke har en venninne å blåse ut til? 

Er det dette samfunnet dere vil ha? 

Selv om vedkommende ikke leser, så leser andre som kan kjenne seg igjen. Som selv har vært så stolt av å ha laget gele for å gjøre stas på daten sin, og samtidig vet at de strevde med andre ting, og som sitter igjen og skammer seg fordi de var psykisk syk. Ingen fortjener å bli mobbet på nett fordi de sliter psykisk eller mangler boevne (noe det åpenbart ligger noe bak). 

Jeg håper du skammer deg TS og går i deg selv. 

TAKK for dette!👍

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hm synes ikke det høres så ille ut jeg da, min siste date snakka bare om eksen sin og hvor kjipt det er at det ble slutt. 

Anonymkode: 37a0f...54d

Er dette en mann på litt over 50 år?

Anonymkode: d7937...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Han der er ikke noe å bruke med tid på. Next!! 

Anonymkode: 00c0f...08a

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis en mann lager mat til deg og du uttaler deg såpass klysete, så synes jeg han fortjener noen bedre. Han prøver genuint med de ressursene han har. Det er mer enn hva veldig mange andre gjør (kvinner inklusive). 

MEN, at du lager denne tråden for å rakke ned på geleen hans, samtidig som du mener han har dårlig hygiene og renhold, som jo er et myye større problem, blir for meg veldig rart. 

Virker jo nesten som om du nesten kunne leve med svinestien, men den geleen var det som fikk det til å renne over. Det var litt snodig. 

Hadde jeg invitert en dame hjem på middag, og hun hadde kommentert har du det alltid så ryddig, eller at Toro sin Bearnes er bedre en min hjemmelaga, så hadde snobbete, klysete, ovenfraognedmeg kastet henne rett ut! 

Vi må kunne ha enkelte standarder, vi som trenger noe mer en pust

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det var skikkelig rotete og ekkelt der så skjønner jeg at du ikke likte det. Men han lagde middag å prøvde på å lage dessert, det er mer enn hva noen ville gjort. 

Jeg fikk en gang servert en overstekt biff med vel stekte grønnsaker til. Det var som å tygge viskler, men han forsøkte å det var stort pluss i min bok. Han hadde det veldig ryddig hos seg da. 

Anonymkode: 857e2...05d

AnonymBruker
Skrevet

Dere som mener at en mann har "gjort en innsats" når han serverer nesten uspiselig mat - hadde dere syntes det samme om det gjaldt en venninne? Hadde en mann syntes det samme om rollene hadde vært ombyttet, og han hadde fått servert uspiselig mat? 

Jeg er forøvrig enig i at man ikke skal utlevere eller mobbe mennesker som sliter med hygiene etc. grunnet psykisk problematikk, men hvordan i all verden skal TS vite om det er dette som ligger bak, eller om han bare er lat og uhygienisk? Jeg skjønner TS' behov for å lufte tankene sine rundt dette, nettopp fordi man i utgangspunktet har en slags minimumsforventning til bl.a. hygiene, selv om hun kunne spart seg latteremojiene. 

Og er det virkelig sånn at daten til TS ikke har noe ansvar om han er psykisk syk? Hvor dårlig må man i såfall være før man ikke klarer å innse at man kanskje ikke bør date før man er bedre, eller minste i en god/stabil fase?

Anonymkode: 1112a...a00

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som mener at en mann har "gjort en innsats" når han serverer nesten uspiselig mat - hadde dere syntes det samme om det gjaldt en venninne? Hadde en mann syntes det samme om rollene hadde vært ombyttet, og han hadde fått servert uspiselig mat? 

Selvfølgelig! Dessuten sa ikke TS at den var uspiselig, bare lite imponerende. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (56 minutter siden):

Selvfølgelig! Dessuten sa ikke TS at den var uspiselig, bare lite imponerende. 

Hun sa vel at maten (spaghetti med olje og hakket løk, og ketchup på bordet) ikke var særlig god. En annen nevner biff som er seig som viskelær og ihjelstekte grønnsaker osv. Er det mangel på selvinnsikt eller hva skyldes det? Hvis man vet at man ikke er noe særlig på å lage mat, så kan man jo bestille takeaway.

Jeg er vel storforlangende, jeg da, som forventer litt bedre matlagingskunnskaper hos et voksent menneske.

Anonymkode: 1112a...a00

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Husker dere sangen i reklamen ? 

" Gele,- ta fram en pakke gele. Og få familien med ,- dessert av Freia Gele ( kor : Freia Gele 🎶) "

" Gele - gjør hva du vil med gele.Så skal du sannelig se, - dessert av Freia Gele ( kor: Freia Gele 🎶 ) " 

😄

Endret av Havspeil
  • Hjerte 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hvis man kaller overlegent å utlevere og latterliggjøre og i flokk mobbe en mann som mulig er psykisk utviklingshemmet og/eller er psykisk syk og har et rusproblem. Denne tråden, og alle som morer seg over å delta i mobbingen, er del av hvorfor den psykiske helsen går så dårlig. Det er ingenting morsomt med å tråkke på folk som sliter. 

En anonym trådstarter legger ut en morsom historie om en anonym date som ikke gikk så bra, er gøy. Jeg har ikke hverken mobbet eller lagt til ham diagnoser slik du gjør. Kan det hende at han bare er en rimelig stusselig mann?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han er jo en smarting, litt innsats på kjøkkenet og vips fikk han ryddig og rent bad. Neste gang topper han det med hjemmelaget potetmos og får rundvask av leiligheten.

Anonymkode: c9fc4...2bc

Uten tvil en luring, aandsvak my ass. Rett og slett en ordinaer mann uten filter. 

Og ts; du vasker vel ikke til hvem som helst, eller? Go get him tigeress

AnonymBruker
Skrevet
Fjompenisse skrev (3 timer siden):

En anonym trådstarter legger ut en morsom historie om en anonym date som ikke gikk så bra, er gøy. Jeg har ikke hverken mobbet eller lagt til ham diagnoser slik du gjør. Kan det hende at han bare er en rimelig stusselig mann?

Det er ikke morsomt å latterliggjøre og håne andre. "Diagnoser" er det TS som har kommet med. 

Det er ikke rart det er mye mobbing i skole og arbeidsliv når dere synes innleggene til TS er harmløse. Hun er regelrett ekkel. Og det er mange av dere som svarer også. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 16.30):

Det er ikke morsomt å latterliggjøre og håne andre. "Diagnoser" er det TS som har kommet med. 

Det er ikke rart det er mye mobbing i skole og arbeidsliv når dere synes innleggene til TS er harmløse. Hun er regelrett ekkel. Og det er mange av dere som svarer også. 

Virkelig ? Ditt sitat : " Hun er regelrett ekkel" Så jobb med egen selvinnsikt hva mobbing gjelder.  

Det ekle her er dassen . Og det forteller mye om mannen. Hverken mer eller mindre. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Å være urenslig er helt greit å reagere på.

Derimot synes jeg faktisk at han skal få cred for maten. Han prøvde virkelig sitt beste, og jeg synes det er bra gjort. Samboeren min stekte komper til meg på andre date. Jeg har aldri blitt lagd mat til før, ingen av mine forrige kjærester orket det. Så å få servert hjemmelaget mat, selv om han hadde fått dem av moren sin (skal sies at han kan lage mat, men han hadde fått med seg rester hjem), er faktisk veldig søtt og fint. Samboer laget også hjemmelaget is. Den ble ikke perfekt, men jeg ble veldig smigret over at han prøvde.

Selvfølgelig skal man klare å ta vare på seg selv, men han har jo faktisk prøvd da. Han vil tydeligvis imponere deg, og jeg synes du virker litt vel kravstor mtp mat. Hygienen er en helt annen ting.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.27):

Hm synes ikke det høres så ille ut jeg da, min siste date snakka bare om eksen sin og hvor kjipt det er at det ble slutt. 

Anonymkode: 37a0f...54d

Så det ene er bra fordi noe er verre? Nei.

Hadde bare sagt jeg ikke følte noen spark, ts.

Anonymkode: e868e...9c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.25):

Han var så stolt fordi han serverte hjemmelaget gele. Trodde først han tullet da han sa at det var gele til dessert og gjorde stort nummer ut av at det var hjemmelaget gele, ikke kjøpegele. Dette sa han to ganger til før han serverte en suppe av noe sukkersøtt kliss uten vaniljesaus eller noe til. Det ble nesten litt komisk og jeg tok meg sammen for ikke å le eller si noe. Han har ikke laget noe mat før og spiser bare ferdigmat eller kjøper mat ute. Det ser ikke ut hjemme hos han. Er jeg en av de kravstore vanskelige damene når jeg reagerer på at en voksen mann verken kan rydde, vaske eller lage et enkelt måltid? Badet er det verste. Jeg vasket toalettet mens han kokte spagetti fordi det var så grisete at jeg ikke orket gå på do uten å vaske toalettet først. Jeg fikk øl til maten og øl til dessert. Ølen var god da!

Hva er det med menn som har fått skryt av moren sin for å lage dessert en gang på 80-tallet og tror at det må være verdens beste sjekketriks å servere det samme til en date flere tiår senere? Og så har de ikke ryddet eller vasket noe før daten kommer heller.

Hvordan kan jeg avslutte dette uten å krenke vedkommende? Dette er selvfølgelig bare toppen av isfjellet. hadde han vært topp på mange områder ville jeg tenkt annerledes, men man forstår når noen bare ikke er i stand til å lære. Jeg trenger ikke et til barn å oppdra!

Anonymkode: 89fbf...012

Er det rart folk er single?? 

Anonymkode: bb298...659

AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (2 timer siden):

Virkelig ? Ditt sitat : " Hun er regelrett ekkel" Så jobb med egen selvinnsikt hva mobbing gjelder.  

Det ekle her er dassen . Og det forteller mye om mannen. Hverken mer eller mindre. 

Vet du, nei. Jeg tar ikke til meg dette. Folk som mobber fortjener å høre at de oppfører seg ekkelt. Det er ikke de som sier fra om dette sin oppgave å skjerme mobberen fra tilbakemelding på hvordan atferden deres er. 

Dette er typisk "vend det andre kinnet til" piss. Og alle som sier fra om mobbing har fått høre det alltid. Og det funker ikke. Klartekst funker. Å la TS smake sin egen medisin. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.54):

Hjemmelaget gele var fra pulver (Freia-pakke). Det han mente var at han hadde kokt opp vannet, rørt ut pulveret og satt geleen i kjøleskapet helt selv. Jeg ble bare litt målløs. Hva skal man si liksom? 

Anonymkode: 89fbf...012

Haha😂 jeg trodde hele tiden det var snakk om bringebær fra hagen og stivelse .. nei, da stiller saken seg annerledes, ville tenkt at han er er i overkant enkelt skrudd sammen, ikke for at han laget gelé, men fordi han skrøt sånn av det 😂😂

Anonymkode: 81168...60d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...