Gå til innhold

Daten laget middag og serverte hjemmelaget gele. Er jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke historien om geleen var så ille. Alle kan mislykkes på kjøkkenet. Men det at hygienen er dårlig, det er det vanskelig å endre på. Dere er fundamentalt  forskjellige, hvis du måtte vaske doen hans for å bruke den. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, takk. Geléen i seg selv er ikke så ille, men et møkkete hjem med skittent bad, og at han synes det er greit å ta i mot besøk der… Det er dumpegrunn for meg. 

Anonymkode: a1a35...f64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han var så stolt fordi han serverte hjemmelaget gele. Trodde først han tullet da han sa at det var gele til dessert og gjorde stort nummer ut av at det var hjemmelaget gele, ikke kjøpegele. Dette sa han to ganger til før han serverte en suppe av noe sukkersøtt kliss uten vaniljesaus eller noe til. Det ble nesten litt komisk og jeg tok meg sammen for ikke å le eller si noe. Han har ikke laget noe mat før og spiser bare ferdigmat eller kjøper mat ute. Det ser ikke ut hjemme hos han. Er jeg en av de kravstore vanskelige damene når jeg reagerer på at en voksen mann verken kan rydde, vaske eller lage et enkelt måltid? Badet er det verste. Jeg vasket toalettet mens han kokte spagetti fordi det var så grisete at jeg ikke orket gå på do uten å vaske toalettet først. Jeg fikk øl til maten og øl til dessert. Ølen var god da!

Hva er det med menn som har fått skryt av moren sin for å lage dessert en gang på 80-tallet og tror at det må være verdens beste sjekketriks å servere det samme til en date flere tiår senere? Og så har de ikke ryddet eller vasket noe før daten kommer heller.

Hvordan kan jeg avslutte dette uten å krenke vedkommende? Dette er selvfølgelig bare toppen av isfjellet. hadde han vært topp på mange områder ville jeg tenkt annerledes, men man forstår når noen bare ikke er i stand til å lære. Jeg trenger ikke et til barn å oppdra!

Anonymkode: 89fbf...012

Må benytte anledningen til å rette pekefinger mot endel guttemammaer. For det er moren (ikke faren) hans som har vasket og laget mat til ham og gjort ham totalt udugelig som partner. Ser samme tendenser hos endel guttemødre (ikke alle, men langt flere enn jentemødre) som duller meg guttene og gjør dem til menn de selv klager på. 

Her er det ikke geleen som er showstopper, men hele pakken..

Anonymkode: 875e4...34a

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (9 minutter siden):

Som svært matglad og flink på kjøkkenet, så smiler jeg litt av hjemmelaget gele! Men det kan være godt og kan være vanskelig om man skal klare fruktsaft etc, og hjemmelaget vaniljesaus.

Men om han prøver å kopiere Toro i et urent kjøkken, så burde han holdt seg til det.

Hjemmelaget gele var fra pulver (Freia-pakke). Det han mente var at han hadde kokt opp vannet, rørt ut pulveret og satt geleen i kjøleskapet helt selv. Jeg ble bare litt målløs. Hva skal man si liksom? 

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må benytte anledningen til å rette pekefinger mot endel guttemammaer. For det er moren (ikke faren) hans som har vasket og laget mat til ham og gjort ham totalt udugelig som partner. Ser samme tendenser hos endel guttemødre (ikke alle, men langt flere enn jentemødre) som duller meg guttene og gjør dem til menn de selv klager på. 

Ja, det er hele pakken. Jeg hadde ikke synes det var så rart å få servert gele, men at han må påpeke TRE ganger at den er hjemmelaget og da legger til at dette ikke er kjøpegele synes jeg var meget rart!! Og så kommer det mye annet som kan legges til oppå der igjen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Må bare understreke at det ikke er noe galt i å servere gele. Men det er rart å oppføre seg som om man serverer noe veldig ekstravagant og så er det noe så enkelt som gele. Og at det i tillegg presiseres TRE GANGER at han har laget geleen selv og ikke kjøpt den ferdig. At han serverte spaghetti med litt olje oppå, ketchup på bordet og hakket løk i en skål gikk greit, men spesielt godt var det ikke. Så jeg krever ikke så mye av serveringen, men synes det var veldig rart at han la det frem som om han hadde brukt flere dager på kjøkkenet omtrent. Det blir jo bare komisk og også ganske så teit. Så til dere som tror at meningen med tråden handler om at jeg fikk gele til dessert håper jeg nå forstår at det ikke var det som var problemet. Beklager om jeg var litt klønete i første innlegget.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig i at geleen ikke spiller noen rolle, mangelen på vasking derimot...

Det med mødrene er jeg ikke enig i. Slike menn har gjerne en (kanskje underbevisst) oppfatning om at vasking, rydding og så videre er for kvinnfolk. Den holdningen hadde han  neppe fått om faren hans hadde tatt i et tak hjemme. Faren er mins like skyldig som moren her.

Anonymkode: 5232a...4ab

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke gourmetmiddag, og hadde fint overlevd både gelé og Toro, men en som skryter av å ha gjort 'the bare minimum', og så har han ikke engang vasket hjemme... Eh, nei takk! 

Det er et alvorlig problem at vi har så lave forventninger til menn, for hvor mange damer under 50 (og helt sikkert mange over 50 for den saks skyld) vil egentlig ha en slik ekstra byrde i livet sitt? Mannen kan være verdens hyggeligste, og da faller det seg naturlig å rose av høflighetsårsaker og misforstått hensyn, men det riktige er å reagere på samme måte du ville gjort om du var invitert til en venninne som hadde vartet opp med akkurat det samme.

Boevne og innsatsvilje er ikke en bonus, det er et minstekrav.

Anonymkode: 1bfeb...932

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er gelemannen disset nok!

Anonymkode: d9460...57d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo komboen som spiller inn. Tenker ikke det er krise at han serverer gele, men at han oppriktig tror at det er noe avanserte greier han serverer. Og så er han helt blottet for kritisk sans og boevne. Jeg kan jo aldri være sammen med en mann jeg må rydde og vaske etter, vaske klærne til og også lage alle måltider til. Han kan jo ingenting!

Nei, alt det andre hadde vært dealbreaker for meg og. Har møtt 2 slike som bodde i en direkte kvalmende svinesti og møtte de aldri igjen for å si det slik. Bare syns det var rart ts hang seg opp i den geleen, det var jo bare søtt 😆

Anonymkode: e0776...686

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, alt det andre hadde vært dealbreaker for meg og. Har møtt 2 slike som bodde i en direkte kvalmende svinesti og møtte de aldri igjen for å si det slik. Bare syns det var rart ts hang seg opp i den geleen, det var jo bare søtt 😆

Anonymkode: e0776...686

TS hang seg ikke opp i geleen, men syntes akkurat det med geleen ble ganske så spesielt sett i sammenheng med mye annet som også er forklart i tråden. Det handlet ikke om geleen, men om forholdene rundt ved at han skrøt av å gjøre noe gourmetaktig også hadde han rett og slett kokt opp vann. Han kunne like gjerne ha skrytt av at badet var nyvasket, men det var altså den mest møkkete doen jeg har sett i mitt liv og jeg måtte vaske før jeg kunne bruke den (og selv da brukte jeg papir noe jeg aldri gjør til vanlig). Det var komboen av mye!

Hilsen TS 😉

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Fikk Gelemannen deg til å vaske toalettet for seg??? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For en bortskjemt unge du er 🤮 Du gjør han definitivt en tjeneste om du går videre 

Anonymkode: eab04...3fe

Ja han får heller flytte sammen med mammaen sin igjen, så hun kan vaske opp urinen hans fra gulvet og rose ham sønder og sammen når han lager sukkersøtt kliss til dessert. Den eneste dams som fortjener en slik fyr er helt klart hans egen mamma.

Anonymkode: a2cc1...ca5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Snakker om overskrifter i avisen altså

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han får heller flytte sammen med mammaen sin igjen, så hun kan vaske opp urinen hans fra gulvet og rose ham sønder og sammen når han lager sukkersøtt kliss til dessert. Den eneste dams som fortjener en slik fyr er helt klart hans egen mamma.

Dams=dama *

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS hang seg ikke opp i geleen, men syntes akkurat det med geleen ble ganske så spesielt sett i sammenheng med mye annet som også er forklart i tråden. Det handlet ikke om geleen, men om forholdene rundt ved at han skrøt av å gjøre noe gourmetaktig også hadde han rett og slett kokt opp vann. Han kunne like gjerne ha skrytt av at badet var nyvasket, men det var altså den mest møkkete doen jeg har sett i mitt liv og jeg måtte vaske før jeg kunne bruke den (og selv da brukte jeg papir noe jeg aldri gjør til vanlig). Det var komboen av mye!

Hilsen TS 😉

Bra du oppdaget hva slags fyr han er før dere ble for dypt involvert med hverandre. Han hadde jo vært et sant helvete å bo med. Stinker piss på baderomsgulvet osv, fy faen så kvalmt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han var så stolt fordi han serverte hjemmelaget gele. Trodde først han tullet da han sa at det var gele til dessert og gjorde stort nummer ut av at det var hjemmelaget gele, ikke kjøpegele. Dette sa han to ganger til før han serverte en suppe av noe sukkersøtt kliss uten vaniljesaus eller noe til. Det ble nesten litt komisk og jeg tok meg sammen for ikke å le eller si noe. Han har ikke laget noe mat før og spiser bare ferdigmat eller kjøper mat ute. Det ser ikke ut hjemme hos han. Er jeg en av de kravstore vanskelige damene når jeg reagerer på at en voksen mann verken kan rydde, vaske eller lage et enkelt måltid? Badet er det verste. Jeg vasket toalettet mens han kokte spagetti fordi det var så grisete at jeg ikke orket gå på do uten å vaske toalettet først. Jeg fikk øl til maten og øl til dessert. Ølen var god da!

Hva er det med menn som har fått skryt av moren sin for å lage dessert en gang på 80-tallet og tror at det må være verdens beste sjekketriks å servere det samme til en date flere tiår senere? Og så har de ikke ryddet eller vasket noe før daten kommer heller.

Hvordan kan jeg avslutte dette uten å krenke vedkommende? Dette er selvfølgelig bare toppen av isfjellet. hadde han vært topp på mange områder ville jeg tenkt annerledes, men man forstår når noen bare ikke er i stand til å lære. Jeg trenger ikke et til barn å oppdra!

Rødt flagg med så mye øl. Har han øl vom eller? alhokoliker?

Om han ikke vasker så tenker jeg enten depresjon eller umedisinert adhd. Hadde jeg hatt en date her så hadde jeg i det minste tatt en sjau. Og jeg har adhd selv.

Anonymkode: 13cc0...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår om det var kleint å spise med han etter du har vaska tidenes belegg i dassen hans. Tror jeg hadde gått jeg. 🥳

Anonymkode: 13cc0...5da

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Archduke_Autopsy skrev (4 minutter siden):

Fikk Gelemannen deg til å vaske toalettet for seg??? 

Han er jo en smarting, litt innsats på kjøkkenet og vips fikk han ryddig og rent bad. Neste gang topper han det med hjemmelaget potetmos og får rundvask av leiligheten.

Anonymkode: c9fc4...2bc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gele hadde jeg bare synes var søtt.

Urenslig/møkkete hadde jeg ikke orket…

Anonymkode: 8d437...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...