Gå til innhold

Daten laget middag og serverte hjemmelaget gele. Er jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på dette - han hadde antakelig ryddet og vasket før du kom.

Tenk på hvordan det ser ut der til vanlig…

Anonymkode: 57aed...b14

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Geleen ville jeg syntes var en skjønn greie, mulig noe positivt fra egen barndom. 

Et rotete og skittent hjem. En mann som ellers kun spiser ferdigmat. Det ville vært en dealbreaker. 

Anonymkode: 69081...08a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du ordlegger deg litt dårlig i HI, for det at han ikke er den flinkeste på kjøkkenet er virkelig ikke noe big deal. At han skryter flere ganger av noe som ikke er imponerende og har veldig dårlig hygiene er derimot store røde flagg. Du gjør nok lurt i å avslutte det.

Anonymkode: 7740c...386

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rødt flagg med så mye øl. Har han øl vom eller? alhokoliker?

Om han ikke vasker så tenker jeg enten depresjon eller umedisinert adhd. Hadde jeg hatt en date her så hadde jeg i det minste tatt en sjau. Og jeg har adhd selv.

Anonymkode: 13cc0...5da

Jeg har adhd og her er det alltid shinings 😇 Trenger ikke være en ustelt lømmel med skitten bolig bare fordi man har adhd. 

Anonymkode: a2cc1...ca5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grøss og gru, ja tenk om han faktisk allerede hadde "vasket" og "ryddet" 😵😵‍💫

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trodde først at gelemannen var litt enkel, men kanskje sitter han nå å humrer for seg selv. Både damebesøk og vask av toalett er ikke så verst samme dag.

Anonymkode: d9460...57d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har adhd og her er det alltid shinings 😇 Trenger ikke være en ustelt lømmel med skitten bolig bare fordi man har adhd. 

Så bra :P Har du barn? Jeg greide å holde det sånn passe fint frem til jeg ble mamma. Så ble jeg overveldet av stress.

Anonymkode: 13cc0...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er jo en smarting, litt innsats på kjøkkenet og vips fikk han ryddig og rent bad. Neste gang topper han det med hjemmelaget potetmos og får rundvask av leiligheten.

Anonymkode: c9fc4...2bc

Blir ingen neste gang da… 

Anonymkode: f1400...e7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han skal ha for maten, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å spise noe særlig med tanke på hygienen han viser fram… tenk hvordan kjøkkenet er 🥴

Du kan avslutte og si at du ikke har de rette følelsene og velger å avslutte her. 

TS, vær glad du fant ut av hans boevne før du evt hadde involvert deg mer med han. Her unngår du en kule ved å avslutte nå. 

Anonymkode: f1400...e7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Janina1 skrev (1 time siden):

Dame 50+ her. 
Ser ut som et gjennomgående problem hos mannfolk 55+ hvertfall. Jeg har vært borti 3 sånne siste årene. 

Jeg fant en som både lager mat fra bunnen, OG holder leiligheten sin ren og strøken😁 Er som å vinne i lotto😁

Anonymkode: e8245...eea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

TS hang seg ikke opp i geleen, men syntes akkurat det med geleen ble ganske så spesielt sett i sammenheng med mye annet som også er forklart i tråden. Det handlet ikke om geleen, men om forholdene rundt ved at han skrøt av å gjøre noe gourmetaktig også hadde han rett og slett kokt opp vann. Han kunne like gjerne ha skrytt av at badet var nyvasket, men det var altså den mest møkkete doen jeg har sett i mitt liv og jeg måtte vaske før jeg kunne bruke den (og selv da brukte jeg papir noe jeg aldri gjør til vanlig). Det var komboen av mye!

Hilsen TS 😉

Anonymkode: 89fbf...012

Jeg skjønner, du hadde altså ikke brydd deg om geleen om han ikke hadde skrytt det opp i skyene, og problemet er at det tydeligvis var en stor bragd av han å lage gelé altså kan man se for seg at han til vanlig ikke kan lage mat samt at han mangler boevne, og nei da er du selvsagt ikke kravstor men fornuftig! Høres ikke ut som at han kunne tatt vare på et barn, for eksempel når han er slik i voksen alder. Hadde han vært 18 skulle han fått slækk.

Anonymkode: e0776...686

• Liker 3
Skrevet

Vaske badet, i stedet for å lage dessert, altså.. Det er notert! 😁

Men noen folk har jo helt ekstreme krav til vasking. Husker jeg hadde besøk av noen folk en gang. Plutselig kom en jente og spurte etter Jif og en klut og greier. Jeg forstod absolutt ingenting, badet var jo nesten nyvasket!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så får det heller bli en annen dame som får muligheten til å klappe i hendene når han neste gang inviterer på middag i sitt grisete rede og serverer hjemmelaget gele til dessert.

Uff

Jeg opplevde det samme en gang.

Jeg sa at det var hyggelig å bli kjent, men noe videre var jeg ikke interessert i. Så sa jeg faktisk at hvis han ville gi et godt inntrykk til en dame, så måtte han rydde og vaske og vise at han hadde forberedt seg litt og gleder seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Må benytte anledningen til å rette pekefinger mot endel guttemammaer. For det er moren (ikke faren) hans som har vasket og laget mat til ham og gjort ham totalt udugelig som partner. Ser samme tendenser hos endel guttemødre (ikke alle, men langt flere enn jentemødre) som duller meg guttene og gjør dem til menn de selv klager på. 

Her er det ikke geleen som er showstopper, men hele pakken..

Anonymkode: 875e4...34a

Er faktisk ikke så dumt å begynne å tenke på mens barna enda er små. Jeg har vært mest opptatt av å lære sønnen min (10) til å holde døren og/eller bære tunge ting for jenter hvis de trenger hjelp og dette gjør han allerede av vane, og jentene i klassen syns det er stas 🤗 Det basert på min erfaring med hvor turn off det har vært med menn som viser null slike omsorgsevner. Skal også sørge for at han får en god hygienisk boevne så han ikke ender opp evig singel. 

Anonymkode: e0776...686

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Umulig. Det kan han ikke ha gjort. Det så virkelig ikke ut der, verken på badet, kjøkkenet eller på stua. Soverommet var jeg ikke innom, men fikk med meg at det luktet surt av håndkleet på do og også kjøkkenkluten. Jeg pleier ikke gå rundt og lukte på sånt, men det var bare så jævla udelikat. Helt uaktuelt å skulle krype oppi en sånn seng

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Middag og mislykka gele er vel neppe problemet her. Syns du skal være ærlig å si at det var for skittent og rotete. Og at du ikke er interessert i å ta de oppgavene for ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt, hadde snudd i døra jeg. Orker ikke kaste bort tiden min på menn som ikke kan basic engang! 

Anonymkode: ef6a5...ce9

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Rart å fokusere på geleen, alt det andre er jo mye verre.

Anonymkode: e5377...05a

Enig.

Herregud, du vasket down hans? Du blir nok drømmedama hans ja. 

Anonymkode: 3aa78...c99

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke denne tråden dukker opp i feeden hans, synes latterliggjøring blir ufint i denne situasjonen, og historien er veldig lett gjenkjennelig for den det gjelder.

Dere har åpenbart svært ulik standard og det er lett å se skjær i sjøen for et harmonisk bofellesskap mellom dere to, men vi kan alle og enhver tenke over hvordan vi behandler folk vi synes kommer til kort. Det gjelder ikke minst en del av tilsvarene her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Umulig. Det kan han ikke ha gjort. Det så virkelig ikke ut der, verken på badet, kjøkkenet eller på stua. Soverommet var jeg ikke innom, men fikk med meg at det luktet surt av håndkleet på do og også kjøkkenkluten. Jeg pleier ikke gå rundt og lukte på sånt, men det var bare så jævla udelikat. Helt uaktuelt å skulle krype oppi en sånn seng

Han tørker sikkert seg med håndkleet etter å ha dusjet, henger den bare opp slik at den kan brukes til hendene også utenom.

Han er sikkert en racer på å varme opp grandis og Fjordlands da, kjekt det og seff.

Anonymkode: 4ec9e...bd1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...