Gå til innhold

Bør jeg slette alle bilder av meg og min ex mann, nå som jeg dater en ny mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var sammen i 20 år. Flere barn sammen. 

Ville du slettet bilder som respekt for ny kjæreste? 

Anonymkode: 64a83...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det er en del av din fortid og ikke minst barna sin historie

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du trenger ikke å gni de i trynet hans. I album eller i skuffer, feks 😊

Anonymkode: a376b...15c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke. Alle har et liv før kjæresten og din ex er dessutten dine barns far.

Anonymkode: 50405...9eb

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var sammen i 20 år. Flere barn sammen. 

Ville du slettet bilder som respekt for ny kjæreste? 

Anonymkode: 64a83...81e

Nei hvorfor skulle du viske bort fortiden ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Derfor legger jeg ikke ut noe på sosiale medier. Verken jeg eller mannen gjør det. Han sendte en snapp av meg en gang. Flere som sa hæ har du dame? Mannen bare. Ja har barn å. Dem hadde ikke noen anelse om det. Så jeg liker at det er slik. Så trenger jeg ikke å tenke på slike ting. Men bilder i hjemmet hadde jeg ikke tatt ned nei. Vi er jo en familie fordi. 

Anonymkode: b48b8...a77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ikke la dem henge på veggen i stua. 

Jeg har aldri slettet bilder pga nytt forhold, bortsett fra gjøken som gikk så jævli bak ryggen på meg, der slettet jeg alt mens han pakket sakene sine. 

Anonymkode: 9a250...dad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært et forhold som varte i bare en kort periode, ja. Når det har gått over flere tiår og man har felles barn, nei.

Anonymkode: 5769e...bcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med bilder på Facebook? 

Anonymkode: 3af10...83d

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen bilder av pappa jeg kan kopiere mamma?

"Nei jeg ble bedt på date et par ganger så jeg slettet alle"

Anonymkode: 14bb7...14f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og hadde dumpet vedkommende som hadde bedt meg slette eller fjerne et par uskyldige familiebilder fra fortiden. På samme måte ville jeg selvsagt ikke bedt noen andre slette heller, bryr meg null.

Anonymkode: 5a4c3...e33

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke! I ung alder kastet jeg alt av slik verdi pga en ny mann som var sjalu. Det var etter personer jeg knapt hadde vært sammen med, men jeg angrer enda, etter 20 år! Ikke slett eller kvitte deg med minner! 

Anonymkode: d1d6b...224

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke slette bildene, det går an å ta vare på de uten at kyssebilder med eksen blir brukt som forsidebilde på Facebook. 

Familie og feriebilder er helt ok, selvsagt. 

Men av respekt for neste seriøse forhold, kan man vise skjønn og ta bort de mest intime bildene fra sosiale medier og stueveggen. 

Min far har fortsatt brudebildet av meg og eksmannen min, vi skilte oss for 20 år siden og jeg har hatt en ny partner i 15 år nå. Han bare ler av det og bryr seg ikke, men jeg fatter ikke hvorfor han har det på veggen fortsatt ;)  Men det er ikke mitt hus og det er ikke jeg som bestemmer. 

Anonymkode: 4c3ac...a14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville lagret de et sted, men du trenger jo ikke ha masse bilder på mobilen. Litt kjedelig om dere blar gjennom for å se på gamle bilder også dukker eksen opp overalt. 

Du kan evt lage album til barna med bilder fra "deres families tid". Trenger ikke være flørtende bilder av dere som par, men hvis det er bilder av deg, han eller begge med barna / gode minner. 

Anonymkode: b8b33...63b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva med bilder på Facebook? 

Anonymkode: 3af10...83d

Spør han! Der er mange hvem har bilder med eksen på Facebook.

Skrevet

Hvorfor skulle du ville ønske å minne på mannen din tabbene du har gjort tidligere i livet?

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. 20 år er lenge, og med felles barn, så ville jeg sagt at det er umoralsk å slette alle bilder eksen er med i. 

Kosebilder kun av deg og eksen er det unødvendig å ha på Facebook eller mobilen, men familiebilder (deg og eksen med barna, eller eksen med barna) er sånt du bør beholde. Kjøp noen eksterne harddisker på clas ohlson og sleng alle bildene og videoer inn på hver harddisk. Behold de du ønsker på mobilen. Harddiskene kan du gi til barna når de er store nok,og ønsker å se bilder og videoer fra de var små. 

Anonymkode: 75d63...651

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle du ville ønske å minne på mannen din tabbene du har gjort tidligere i livet?

Tidligere forhold trenger da virkelig ikke å være tabber. 

Anonymkode: d1d6b...224

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trenger jo ikke slette dem. Ta vare på dem på en ekstern harddisk eller lignende.

Men å ha bilder av deg og ex’en "liggende ute" i gallerier du deler med omverdenen er litt creepy hvis du er i en relasjon med en ny fyr.

Anonymkode: 9eb99...f1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere forhold var korte, men fine, vi var bare ikke rett for hverandre. Bare gode minner. 

Nå har jeg vært med mannen i nesten 20 år. Eldre bilder ligger fortsatt ute. Og det er også minneboks med gaver og annet fra tiden før han. 

Ved vold og utroskap ville jeg slettet. Om ikke er det bare en del av mitt liv, og minner som lever videre. 

Anonymkode: b4f55...8f0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...