Gå til innhold

Rask psykisk helsehjelp, ikke noe svar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble nylig henvist til DPS av legen min etter en lang periode med depresjon og angst. Opplever plagene som ganske alvorlige. Det er veldig vanskelig bare å komme meg ut til butikken. Jeg får panikkanfall, sover nesten ikke og har mange mørke tanker. Henvisningen til DPS ble avslått.

Jeg kontaktet Rask psykisk helsehjelp i kommunen min siden jeg leste at det var der man kunne få hjelp, men det er over to uker siden jeg gjorde det og jeg har ikke hørt noe. Hva gjør jeg egentlig nå? Jeg føler meg helt alene, at alt er håpløst og at det ikke er noe hjelp å få i det hele tatt. 

Anonymkode: 71fa0...6fe

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt med Rask psykisk helsehjelp på nytt, og purre på - men mange kommuner har lange ventelister.

Anonymkode: 3ca30...20e

• Liker 2
Skrevet

Skal du ha hjelp med psyken så må du venne deg til å mase mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd på nytt, ja. Hvis du sendte e-post sist så prøv å ringe, f.eks. Det kan ha havnet i spam-mappe.

Anonymkode: fb5db...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ta kontakt med Rask psykisk helsehjelp på nytt, og purre på - men mange kommuner har lange ventelister.

Så det burde hete sein psykisk helsehjelp....

Anonymkode: 09042...758

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det blir i alle fall sein psykisk helsehjelp hvis man venter over 2 uker før man purrer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du blir verre, så kontakt legevakt. Nesten eneste vei inn.

Anonymkode: fa43d...abc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare lurer på hvor raskt tenkte du at de skulle komme tilbake til deg? Og hva har du gjort selv i løpet av de ukene har du purret?

Anonymkode: 68ea3...1f0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ble nylig henvist til DPS av legen min etter en lang periode med depresjon og angst. Opplever plagene som ganske alvorlige. Det er veldig vanskelig bare å komme meg ut til butikken. Jeg får panikkanfall, sover nesten ikke og har mange mørke tanker. Henvisningen til DPS ble avslått.

Jeg kontaktet Rask psykisk helsehjelp i kommunen min siden jeg leste at det var der man kunne få hjelp, men det er over to uker siden jeg gjorde det og jeg har ikke hørt noe. Hva gjør jeg egentlig nå? Jeg føler meg helt alene, at alt er håpløst og at det ikke er noe hjelp å få i det hele tatt. 

To uker er veldig kort tid, da, så du må jo gi dem litt mer tid! Standard ventetid er jo 3-4 uker. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To uker er raskt og ganske vanlig ventetid på svar.

Anonymkode: 912ab...455

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To uker er raskt og ganske vanlig ventetid på svar.

Anonymkode: 912ab...455

Standard ventetid hos RPH er 3-4 uker, og det er raskt i psykiatrien hvor du vanligvis må vente i evigheter.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt tidlig å mase etter bare to uker. Standard ventetid er 3-4 uker hos RPH. Det er kort tid i psykiatrien hvor en ofte kan måtte vente både måneder og til og med år, hvis en skal til spesialist. Hos RPH kommer en raskt inn, fordi en får gå der så kort, så ts bør søke hos psykolog i tillegg. Det finnes jo mange psykologer utenfor dps.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvor raskt tenkte du at de skulle komme tilbake til deg? Og hva har du gjort selv i løpet av de ukene har du purret?

??? Jeg er ikke ts. Men om man har lange ventelister er det jo ikke raskt uansett, er et definisjonspørsmål.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

??? Jeg er ikke ts. Men om man har lange ventelister er det jo ikke raskt uansett, er et definisjonspørsmål.

I forhold til hva det er ellers i helsevesenet så er det det jo

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir i alle fall sein psykisk helsehjelp hvis man venter over 2 uker før man purrer.

Jeg vet ikke helt hva du mente å oppnå med denne kommentaren bortsett fra å sparke noen som allerede er nede.

Jeg håper for din skyld og for de rundt deg at du aldri finner deg i en situasjon der absolutt alt føles håpløst, der du ikke klarer å gjennomføre de enkleste daglige gjøremål, og der det du aller helst vil er å dø slik at du får slippe alt sammen. Når det er slik, er det faktisk ikke lett å få gjort ting som du kanskje tenker er selvfølgelige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ventet i 3 mnd og enda ikke hørt noe 🙈

Anonymkode: 3ce57...cef

AnonymBruker
Skrevet

Alle slike systemer jobber så raskt de kan. Er det fare for liv og død i dag så ringer du legevakta

Anonymkode: 0598b...870

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du mente å oppnå med denne kommentaren bortsett fra å sparke noen som allerede er nede.

Jeg håper for din skyld og for de rundt deg at du aldri finner deg i en situasjon der absolutt alt føles håpløst, der du ikke klarer å gjennomføre de enkleste daglige gjøremål, og der det du aller helst vil er å dø slik at du får slippe alt sammen. Når det er slik, er det faktisk ikke lett å få gjort ting som du kanskje tenker er selvfølgelige. 

Hva jeg mente å oppnå? Helt ærlig synes jeg kommentaren jeg svarte på var en ganske dum antagelse. Man vil gjerne ha det til at det er kommunen sin skyld og ventetidene er så lange at det bør hete "sein psykisk helsehjelp". Men så ligger kanskje e-posten i en spam-mappe et sted og ingen faktisk vet at man har bedt om hjelp. Man må forsikre seg om at beskjeden er mottatt. Det var en beskjed til personen jeg siterte. Til TS har jeg skrevet et annet svar. Å sparke folk driver jeg ikke med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ventet i 3 mnd og enda ikke hørt noe 🙈

Anonymkode: 3ce57...cef

Du må dobbeltsjekke at de har fått forespørselen din. Slik skal det ikke være. Ring til sentralbordet i kommunen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...