AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Jeg begynte å blø i dag, og har smerter så regner med dette går galt. Skal til gynekolog i morgen. Men hvordan er det med abort nå? Vil det føles som en mini-fødsel? Vil man se et foster? Vil kroppen ordne opp selv? Anonymkode: 6b317...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg begynte å blø i dag, og har smerter så regner med dette går galt. Skal til gynekolog i morgen. Men hvordan er det med abort nå? Vil det føles som en mini-fødsel? Vil man se et foster? Vil kroppen ordne opp selv? Anonymkode: 6b317...47e Jeg begynte å blø 11+0. Fosteret døde 9+4. Jeg fikk kirurgisk utskrapning så slapp alt av smerter. Jeg var til lege med en gang blødningene startet. Vil anbefale deg utskrapning hvis du har muligheten. Anonymkode: 0faef...3eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Jeg har opplevd to spontanaborter i den fasen. Riene var nesten like vondt som fødsel, og varte nesten like lenge. Fikk paralgin forte, det får man ikke under en normal fødsel. Anonymkode: e576d...d4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Mistet en gang i uke 14-15. Hadde en infeksjon jeg. Dette var når jeg var 18 år Aldri mistet etterpå. Har mange barn. 80% går det jo ofte bra fra uke 11-12. Anonymkode: 963df...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mistet en gang i uke 14-15. Hadde en infeksjon jeg. Dette var når jeg var 18 år Aldri mistet etterpå. Har mange barn. 80% går det jo ofte bra fra uke 11-12. Anonymkode: 963df...a74 Ja men du må huske MA skjer også. Da dør fosteret på et tidligere tidspunkt, selv om man er i uke 11-12. Nå vil jeg tilføye ts at blødninger betyr ikke alltid SA/MA men siden du har smerter i tillegg så høres det ikke så positivt ut. Anonymkode: 0faef...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg begynte å blø i dag, og har smerter så regner med dette går galt. Skal til gynekolog i morgen. Men hvordan er det med abort nå? Vil det føles som en mini-fødsel? Vil man se et foster? Vil kroppen ordne opp selv? Anonymkode: 6b317...47e ❤️❤️ Det er veldig variabelt hvordan det vil føles nå - mye basert på når en eventuell utvikling stanset - om det er en SA nå, eller om utviklingen har stoppet tidligere og kroppen først nå oppdaget det. Du har rett til å velge kirurgisk abort om du ønsker - kan være ventetid. Ved medisinsk vil du nok kunne se foster hvis du ser etter ja - det kunne jeg se ved min MA i uke 8+6. Det er så variabelt hvordan man opplever en medisinsk abort at det er vanskelig å si noe konkret om hvordan det vil bli - noen opplever mye smerter og lang blødning, andre kort og raskt overstått. Lykke til hos gyn i morgen ❤️ Anonymkode: db86d...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Nå er smertene borte, men kom plutselig mye blod nå. Gleder meg til timen så jeg vet. Tusen takk for alle råd og erfaringer❤️ Anonymkode: 6b317...47e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Jeg hadde spontanabort rundt den tiden, opplevde det som en litt større mensen. Noe smerter, og mer blod, men ikke noe verre enn det for min del heldigvis (fysisk iallefall). Men det kan også være at det var kroppen som ryddet opp etter en MA, det vet jeg jo ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars IkkeStudentLenger skrev (37 minutter siden): Jeg hadde spontanabort rundt den tiden, opplevde det som en litt større mensen. Noe smerter, og mer blod, men ikke noe verre enn det for min del heldigvis (fysisk iallefall). Men det kan også være at det var kroppen som ryddet opp etter en MA, det vet jeg jo ikke. Godt å høre Når jeg googler leser jeg bare om de som må legges inn på sykehus osv, det håper jeg at jeg slipper. Mistet i uke 5 og uke 8 i fjor, så håper jeg kan få noe ekstra utredning nå eller støttemedisin. Anonymkode: 6b317...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Godt å høre Når jeg googler leser jeg bare om de som må legges inn på sykehus osv, det håper jeg at jeg slipper. Mistet i uke 5 og uke 8 i fjor, så håper jeg kan få noe ekstra utredning nå eller støttemedisin. Anonymkode: 6b317...47e Håper det går bra med deg psykisk. For en tung påkjennelse ❤️ Du har rett på utredning. Ville ha tatt mange blodprøver. Jeg fant ut at jeg har et gen som gir meg større sjanse for blodpropp,derfor går jeg blodfortynnende hvis jeg blir gravid igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars Var så rart og trist å være på ultralydundersøkelse uten å se et sprellende foster. Straks jeg så på skjermen forsto jeg at dette var en abort, livmor var "bølgete" og ikke rund. I et hjørne lå en liten klump uten aktivitet. Godt å få bekreftet helt sikkert at det ikke var liv, hun estimerte at utviklinga hadde stoppet ca 7+1. Det vil si at jeg i 4 uker har gått og trodd at jeg var gravid uten å være det lengre. Føler meg sviktet av egen kropp. G-tester har også vært kjempesterke, så jeg har ikke fryktet noe. Dessverre veldig vanlig med SA i min alder (er 41), og som regel skyldes det kromosomfeil som ikke er forenelig med liv i følge gynekologen. Fått god oppfølging fra fastlege og gyn, hun anbefalte å la kroppen ta seg av dette selv og anslo at det nok vil starte i løpet av helgen siden livmor har begynt å "klappe sammen". Skal på kontroll etter påske for å sjekke at alt er ute. Ble langt dette, men hadde visst et behov for å skrive litt om dette. Tusen takk for alle råd og støttende ord❤️ Anonymkode: 6b317...47e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars On 3/20/2024 at 5:38 PM, AnonymBruker said: Jeg har opplevd to spontanaborter i den fasen. Riene var nesten like vondt som fødsel, og varte nesten like lenge. Fikk paralgin forte, det får man ikke under en normal fødsel. Anonymkode: e576d...d4c Samme erfaring her opp mot uke 12, jeg kjente riene godt, og det varte i noen timer. Jeg var ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt (hadde dog ikke tilgang til smertestillende). Men gjorde jo at jeg hadde en erfaring med denne typen smerter når det seinere ble fødsel. Anonymkode: 51bc1...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Var så rart og trist å være på ultralydundersøkelse uten å se et sprellende foster. Straks jeg så på skjermen forsto jeg at dette var en abort, livmor var "bølgete" og ikke rund. I et hjørne lå en liten klump uten aktivitet. Godt å få bekreftet helt sikkert at det ikke var liv, hun estimerte at utviklinga hadde stoppet ca 7+1. Det vil si at jeg i 4 uker har gått og trodd at jeg var gravid uten å være det lengre. Føler meg sviktet av egen kropp. G-tester har også vært kjempesterke, så jeg har ikke fryktet noe. Dessverre veldig vanlig med SA i min alder (er 41), og som regel skyldes det kromosomfeil som ikke er forenelig med liv i følge gynekologen. Fått god oppfølging fra fastlege og gyn, hun anbefalte å la kroppen ta seg av dette selv og anslo at det nok vil starte i løpet av helgen siden livmor har begynt å "klappe sammen". Skal på kontroll etter påske for å sjekke at alt er ute. Ble langt dette, men hadde visst et behov for å skrive litt om dette. Tusen takk for alle råd og støttende ord❤️ Anonymkode: 6b317...47e Klem til deg❤️ Da jeg var på undersøkelse i julen og så det døde fosteret og null hjerteslag så brøt jeg sammen, selv om jeg innerst inne visste det var dødt før jeg kom dit. I mitt tilfelle var det snakk om kun 1.5 uke da. Var 11 uker på vei men fosteret var 9 +3. Jeg fikk kirurgisk fjerning der og da i narkose og slapp å gjennomgå en hjemmeabort. Jeg fikk beskjed at det kunne bli mye blødninger dersom man skulle gjennomgå hjemmeabort. Var i utlandet da så mulig man får bedre oppfølging. For meg hjalp det psykisk å slippe smerter. Fikk også gentestet fosteret så vet det var kromsomavvik. Det skal visst være positivt om det er grunnen til en MA/SA. Følte meg også veldig gravid helt frem til blødningene startet.. så kom som et sjokk. Selv om jeg er veldig klar over hva MA er. Anonymkode: 0faef...3eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klem til deg❤️ Da jeg var på undersøkelse i julen og så det døde fosteret og null hjerteslag så brøt jeg sammen, selv om jeg innerst inne visste det var dødt før jeg kom dit. I mitt tilfelle var det snakk om kun 1.5 uke da. Var 11 uker på vei men fosteret var 9 +3. Jeg fikk kirurgisk fjerning der og da i narkose og slapp å gjennomgå en hjemmeabort. Jeg fikk beskjed at det kunne bli mye blødninger dersom man skulle gjennomgå hjemmeabort. Var i utlandet da så mulig man får bedre oppfølging. For meg hjalp det psykisk å slippe smerter. Fikk også gentestet fosteret så vet det var kromsomavvik. Det skal visst være positivt om det er grunnen til en MA/SA. Følte meg også veldig gravid helt frem til blødningene startet.. så kom som et sjokk. Selv om jeg er veldig klar over hva MA er. Anonymkode: 0faef...3eb Takk❤️ Samme her, innerst inne visste jeg at det hadde gått galt. Men det er alltid det lille håpet.. Jeg bor over 2 timer unna nærmeste sykehus, så håper at det skjer naturlig i løpet av påska, og at smertene ikke er for ille. Tenker at siden fosteret er så lite vil det kanskje gå enklere. Hun sa at jeg vil blø mye. På et skriv jeg fikk står det at dersom man fyller 6 nattbind på 2 timer skal lege kontaktes så er forberedt på mye blødning. Er nesten ekstra trist over at det gikk så lamg tid før jeg begynte å blø, har jo mistet en måned med prøving også. Anonymkode: 6b317...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiara8 Skrevet 3. april #15 Del Skrevet 3. april Jeg mista i mars 2023 i uke 11+5. Blødde gradvis i 3 dager, før det tok seg skikkelig opp 4.dagen og der lå jeg med fosteret i hånda på badegulvet. Brutalt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #16 Del Skrevet 5. april Hvordan gikk det? Anonymkode: 0acce...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #17 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan gikk det? Anonymkode: 0acce...98f Takk som spør❤️ Har tatt cycotec-tabletter i dag, da kontrollen viste at omtrent ingenting har kommet ut. Ny kontroll fredag, og dersom ikke alt er ute da blir jeg henvist til sykehus. Så vondt å se den samme klumpen på ultralyd denne uka som sist, hadde håpet å være ferdig nå. Satser på tablettene får alt ut, selv om jeg tviler siden det kun er svake blødninger nå og tablettene ble tatt i morges. Anonymkode: 6b317...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå